Урок "Будь природі другом! (Д. Павличко «Птиця», «Мрія».)"

Про матеріал

Ознайомлення учнів з життям і творчістю Д. Павличка. Розвивати пам'ять, мислення, увагу, техніку читання, вміння самостійно робити висновки. Виховувати любов і бережливе ставлення до природи.


Перегляд файлу

 

Тема. Будь природі другом! (Д. Павличко «Птиця», «Мрія».)
Мета:Продовжувати ознайомлення учнів з життям і творчістю Д. Павличка. Розвивати пам'ять, мислення, увагу, техніку читання, вміння самостійно робити висновки. Виховувати любов і бережливе ставлення до природи. 
Обладнання: портрет поета, презентація.

Тип уроку: комбінований.                       

                                           Хід уроку


І. Організація  класу

1. Привітання

- Доброго дня, діти!

2. Перевірка готовності дітей до уроку

- Перевірте, чи все необхідне для уроку у вас лежить на партах, а саме підручник, зошит з друкованою основою, щоденник та пенал.

ІІ .Актуалізація  опорних знань

1. Гра “Хто як співає?”.

  • До назви птаха дібрати слово, шо передає його голос:

 голуб — ... (туркоче) ворона — ... (каркає)

        горобець — ... (цвірінькає)         зозуля — ... (кує)

          півень —... (кукурікає) качка — ... (крякає)

індик —... (ґелґоче)

2. Удосконалення читацьких навичок.

Відгадування загадок. Читання деформованих слів.

На дошці записано деформовані слова. Серед них учні знаходять відгадки на загадки, які читає вчитель.

динік (індик) летдя (дятел)

роцьгобе (горобець) акрук (курка)

зулязо (зозуля) веральжу (журавель)

  • По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець.)
  • Б’ється, стука молоток,

Поправляє наш садок. (Дятел.)

  • Довгі ноги, довгий ніс, прилетів — обід приніс:

Смачних жабенят для своїх малят. (Журавель.)

*Що то за птах, шо в чужі гнізда свої яйця кладе? (Зозуля.)

          - Назви яких птахів залишились у кожній колонці?

         - На які дві групи можна поділити цих птахів? Чи можете ви уявити курку й індика, які живуть на волі? Чому?

          - А як почувається пташка, яка звикла жити на волі, у клітці?

 

ІІІ . Повідомлення  теми  та  мети уроку

- Сьогодні на уроці ми познайомимось із віршем Д. Павличка “Пти­ця”, в якому поет описав відчуття такого птаха так, наче розуміє його мову.

 

ІV. Опрацювання вірша Д. Павличка «Птиця»

  1. Виразне читання вірша вчителем.(«Птиця»)
  •           Чи сподобалось птиці бути в неволі?
  1. Словникова робота.

Вправа на розширення кута зору.

Діти працюють з індивідуальними карточками слів, дібраними з тексту.

             бі        да да      є

         сер           це                                пус       ти

      крив             да                             три         маю

     сво                  бода                      знай          ди

    доб                      рота                    роз             крити

 

  1. Читання вірша мовчки.
  • Як хлопчик ставився до птиці? Чому так думаєте?
  1. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
  • Як хлопчик умовляв птицю? Прочитайте.
  • Доведіть словами тексту, що хлопчик любить пташину.
  •    Чому ж вона рвалася на волю? Знайдіть і прочитайте ті рядки вірша, у яких найвиразніше передано її прагнення до волі.
  • Як змінювалися думки хлопчика під час розмови з пташкою?
  • Що найдорожче для пташки? Чи зрозумів це бажання хлопчик?
  • Чого навчила його ця пригода?
  • Яка головна думка вірша? У яких рядках це висловлено?

5.Читання вірша в особах.

  •    З якою інтонацією слід читати слова хлопчика? Як змінювалася їм Інтонація до кінця розмови?
  •    З яким почуттям треба читати слова пташки?

V.Опрацювання вірша Д. Павличка   «Мрія».

  1. Самостійне читання вірша мовчки.
  • Від імені кого ведеться розповідь?
  •    Яка мрія хлопчика?
  1. Повторне читання вголос “ланцюжком”. Відповіді на запитання.
  •    Кого хлопчик хоче поселити на хаті? Чому саме лелечу сім’ю?
  •    Чи сподобалася вам мрія хлопчика? Чим?
  •    А про шо мрієте ви?
  1. Виразне читання вірша вголос.
  • Прочитайте вірш замріяно, у повільному темпі.

 

VІ.Підсумок  уроку

1. Підсумкова  бесіда

- З творчістю якого письменника познайомилися?

- Які його твори вивчали на уроці?

- Що з уроку ви запам’ятали?

2. Домашнє завдання

3. Оцінювання

 

doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку