Урок " Царство рослин"

Про матеріал
Розширити та уточнити знання учнів про різноманітність рослин, формувати поняття дерева, кущі, трав’янисті рослини, ознайомити збудовою та органами рослин.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Перегляд файлу

Тема: У царстві рослин

Мета: Розширити та уточнити знання учнів про  різноманітність рослин,            

             формувати поняття дерева, кущі, трав’янисті рослини, ознайомити з

             будовою та органами рослин; розвивати спостережливість; виховувати 

             бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю.

ІКТ:   Власна електронна презентація по темі «Рослини», 20 слайдів,       

              виготовлених у  програмі  Power Point

Наочність: Сигнальні картки, алгоритм роботи на уроці, елементи масок для 

            гри  «Рухливі рослини», картки для роботи в парах, предметні малюнки 

             для гри «Весела галявина»

 

 

Хід уроку.

І.Організаційний момент. (слайд 1)

  •                   Ось дзвінок нам дав сигнал –

        Працювати час настав,

        Тож і ми часу не гаймо –

        Урок «Я і Україна» починаймо

 

  1.               Інтерактивна гра « Я знаю, люблю, бережу»
  • Діти,  під яким девізом ми завжди проводимо урок Я і Україна?

Я знаю, люблю, бережу.

Ти знаєш, любиш, бережеш.

Ви знаєте, любите, бережете,

Ми всі знаємо, любимо, бережемо.

 

- Налаштуємось на плідну, старанну роботу і згадаємо, що ми – учні, які повинні думати, аналізувати, прагнути до нових знань

(учні читають слова, записані на дошці)

    Я – думаю.

         Я – аналізую.

              Я – хочу знати.

До цього алгоритму ми повернемось в кінці уроку,  і ви продовжите ці фрази.

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Продовж речення»
  • А зараз, як завжди синоптична хвилинка і проведемо її в вигляді гри «Продовж речення»
  • Яка пора року настала? (слайд 2)
  • Сонце восени світить…( яскраво, але вже не гріє)
  • Повітря стає … ( прохолоднішим )
  • Осіннє небо має … колір  ( сірий, темний  )
  • Дерева… ( скидають листочки листочки )
  • Дякую за змістовні відповіді та спостережливість

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Наступний крок – розминка. Ми зараз з вами уявно помандруємо на урок читання  і пригадаємо казки.  Будьте уважні. (малюнки з’являються поступово, в ході їх відгадування дітьми) (слайд 3)
  • Що посадив дід, а витягти не зміг? (Ріпку)
  • Який овоч Фея перетворила на карету для Попелюшки? (Гарбуз)
  • Чим мачуха отруїла Білосніжку? (Яблуком)
  • За якими квітами відправила мачуха у казці «Дванадцять місяців» нерідну дочку? (Підсніжники)
  • Тридцять кущів якої рослини мала посадити Попелюшка? (Троянди)

 

  • Як одним ловом можна назвати ці відгадки? (слайд 4)

 

ІV Повідомлення теми і мети уроку

  • Отже,  сьогодні мова піде про рослини
  • Ви вже маєте певні знання з цієї теми,  тож, прошу, допоможіть мені.
  • Чи згодні ви, що рослини – це частинка природи? (Згодні)
  • Доведіть, свою думку. (Все живе народжується, розвивається, дихає, живиться, відмирає)
  • А якою буває природа?(Жива і нежива)
  • Що належить до неживої природи? (Зорі, місяці, сонце, вода, повітря, каміння)
  • Що або хто  належить до живої  природи? (Людина, тварини, рослини)
  • Сьогодні  ми будемо говорити тільки про живу природу?
  • А чи знаєте ви, на які групи поділяються рослини?
  • А яку будову мають рослини. Так, складні запитання, але вже до кінця уроку ви точно знатимете відповіді на них.

 

На дошці:

                  Групи рослин

                 Будова рослин

 

V Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу

 

                   1. Групи рослин

- Отже, ми  знайомимось з гупами рослин (прочитаємо хором) (слайд 5)

- Діти, назвіть рослини, які ви бачите ( дуб, береза, каштан).

- Як одним словом можна їх назвати? Так це – дерева. Запам.ятайте, дерево має одне високе міцне стебло (стовбур)( хором, по одному)

- А чи зможете назвати рослини другої групи( малина, троянда, бузок). А як назвемо одним словом ці рослини? Так – це кущі.(хором, по одному) У куща відростає від корення багато низьких дерев’яних стебел.

-Чим відрізняється кущ від дерева?

- І останній рядок (пшениця,  фіалка, пирій ). Це – трав’янисті рослини. Вони мають м’які, соковиті, зелені стебла. Чим відрізняється кущ від трав’янистої рослини?

- Отже підведемо підсумок -  всі рослини поділяються на три групи:

(діти називають)дерева, кущі, трав’янисті рослини.

 

 

 Тепер закріпимо знання про групи рослин і пограємо в гру « Я знаю»

- Перед вами сигнальні картки. Я називаю рослину, а ви сигналізуєте, до якої групи вона належить. (слайд 6)

На слайді соняшник, липа, калина,  тополя, барвінок, клен, шипшина, чорнобривці.

  • Ви гарно попрацювали і, напевно, стомилися? Давайте відпочинемо.
  •  

Фізкультхвилинка (слайд 8 - 14)
 

Трава низенька, низенька,

Дерева високі, високі.

Вітер дерева колише, гойдає,

То вправо, то вліво нахиляє,

То вперед, то назад.

То вниз пригинає.

Птахи летять, відлітають,

А діти за парти сідають.

 

-А тепер порухаємось ще.

- У вас на парті лежать маски, одягніть їх, подивіться один на одного. І пограємось в гру « Рухливі рослинки». Увага! Завдання:

  • Прошу стати біля дошки групу «дерев».
  • Біля дверей збереться група «кущі»
  • А до себе запрошую групу «трав’янисті рослини» ( діти об’єднуються)
  • Яка  група  має гарну та пишну крону? А хто ви?

А у кого відростає від корення багато низьких дерев’яних стебел. Як ви називаєтесь?

  • У якої групи стебла найсоковитіші і найм’якіші? Хто ви?

 

  1. Будова рослин
  • Ми дуже добре справились з першим завданням, преходимо до другого. (слайд 16)
  • Що перед вами?( каштан), яка це група рослин. Так, дерево. (слайд 17)
  • З яких частин складається дерево? Це -  корінь, стебло, листя.
  • Діти, запам’ятайте, розглядати рослину потрібно з кореня.
  • А тепер подивіться на цей каштан (слайд 18), яка між ними різниця? Так , ми бачимо  його квітучим. Отже рослини,  крім корення, стебла, листка, мають квіти.
  • Але ж коли квітка відцвіте, то що буде?
  •  Ось у мене в руках каштани. Це – плоди.
  • Уточнимо ще раз будову рослини.
  • Я бачу, що добре засвоїли будову рослин, тому зараз попрацюєте самостійно.
  • Візьміть картки, на яких зображені рослини.
  • Ваше завдання записати органи кожної рослини , так – у вас 1 хвилина
  • Здійснемо взаємоперевірку, а тепер - самоперевірка.
  • Підніміть руки, у кого завдання виконано  правильно.                                                                                                               

 

 

 

3.Робота з підручником

     - Перечитайте текст у підручнику і відмітьте для себе, що вам було не 

      зрозуміло. (діти читають)

- Отже, що, діти, вам не зрозуміло?

- Додому вам буде читати в підручнику ст.28-29

 

 

VІ. Підсумок уроку

 

1. Гра «Весела галявина»

  • Закрили  книжки, подивились всі на мене
  • Закінчимо наш урок «Веселою галявиною»
  • В кожного на парті є малюнок рослини.
  • Спочатку ми «посадимо» дерева. (не забувайте, що дерева садимо корінням вниз)
  • А тепер між деревами розмістимо кущі.
  • Чого не вистачає на нашій галявині?
  • Так ідіть і «посійте» трав’янисті рослини.

 

 

                                               2. Рефлексія

- Продовжіть думку. Я – думаю….  Про що ви думали на уроці?

- Що ми аналізували на уроці?

- Що ви хотіли знати?

На наступному уроці ми організуємо довідкове бюро, щоб ви дізнались більше про рослини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

zip
Додано
30 січня 2023
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку