Тема: Числівники кількісні й порядкові: прості, складні та складені
Мета: навчальна – ознайомити школярів із кількісними та порядковими: простими, складними та складеними числівниками;
розвиваюча – розвивати самостійність, логічне мислення і мовлення, пам’ять;
виховна – виховувати естетичні почуття, зацікавленість скарбами народної мудрості
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Ознайомлення з девізом уроку.
В рідній мові своїй
Мусиш вивчити кожне слівце,
Доглядати його,
Як старий садівник деревце.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.Гра «Зірви яблуко»
Кожне яблуко це питання. Необхідно «зірвати» яблуко і відповісти на питання)
2.Кодоване письмо
Вибрати й записати тільки цифри потрібних речень: у першу колонку з кількісними числівниками, у другу з порядковими.
Перевірку роботи здійснити за зразком
кількісні |
порядкові |
1; 2; 4; 6; 8; 9 |
3; 5; 7 |
ІV. Сприймання, усвідомлення нових знань
Пояснення вчителя.
Числівники за значенням поділяються на кількісні та порядкові
V. Закріплення вивченого матеріалу
Робота з сигнальними картками.
Візьміть у руки сигнальні картки. Я називатиму вам числівники. Ваше завдання: якщо ви вважаєте, що числівник кількісний, піднімайте білу картку, а якщо порядковий – червону.
Сто, перший, вісім, двадцять, сороковий, двадцять сьомий, чотири, шостий, десята, п’ятдесят, шістсот, п’ятнадцяте, дві третіх, четверо, сімдесятий, багато.
Хвилинка-веселинка
(С. Руданський)
Проблемне питання:
«Мозковий штурм»
(мета в тому, щоб зібрати ідеї щодо проблеми, яка вирішується).
(Слово сім складається тільки з кореня. Слово сімнадцять створене з двох коренів. Числівник сімдесят сім утворений з двох слів).
Підсумок вчителя: числівники поділяються на прості, складні та складені. Прості мають один корінь, складні утворені поєднанням двох коренів, а складені складаються з двох і більше простих і складених числівників.
Складні пишемо разом; складені окремо.
Творче конструювання
Завдання побудувати вислови, дібравши початок з лівої, а продовження – з правої колонки. Числівники підкреслити.
Де сім господинь, а один відріж.
Одна голова добре, жодного не спіймаєш.
Сім разів відмір, там хата не метена.
За двома зайцями поженешся - а дві краще.
Закінчіть речення. Числівники підкресліть, визначте які вони за будовою?
Тарас Григорович Шевченко народився………(9.03.1814)
Великдень цьогоріч припадає на …….(4.04)
Благовіщення святкуємо завжди…..(7.04)
Дівчата записали від бабусь 21 гаївку.
VI. Підбиття підсумків роботи на уроці.
Проводиться з використанням прийому «Ланцюжок»
Один учень задає питаня з щойно вивченої теми, а сусід по парті повинен відповісти на нього.
VII.Рефлексія
Я знаю...
Я вмію...
Я можу...
VIII.Оцінювання навчальнихдосягнень учнів
Домашнє завдання
Скласти невеликий діалог із використанням числівників.