Урок читання у 1 класі "Учіться висловлювати власне ставлення до прочитаного! Михайло Яснов «Жива природа»

Про матеріал

Розробка уроку літературного читання на тему "Учіться висловлювати власне ставлення до прочитаного! Михайло Яснов «Жива природа». Мета: учити дітей висловлювати власне ставлення до прочитаного, виразно читати вірші, аналізувати поведінку дійових осіб; формувати уявлення про правильну поведінку в групі однокласників; розвивати інтерес до читання, пам'ять, увагу, зв'язне мовлення; виховувати бажання наслідувати кращі зразки поведінки.

Перегляд файлу

 

 

 

Урок  читання у 1 класі

Учіться висловлювати власне ставлення до прочитаного!

Михайло Яснов «Жива природа»

http://lib2.znaimo.com.ua/tw_files2/urls_4/1376/d-1375346/1375346_html_m51c85803.jpg

 

                                          Вчитель початкових класів

                                   Гончаренко Людмила Петрівна

 

 

 

Урок № _______

Дата ____________

Тема. Учіться висловлювати власне ставлення до прочитаного! Михайло Яснов «Жива природа»

Мета: учити дітей висловлювати власне ставлення до прочитаного, виразно читати вірші, аналізувати поведінку дійових осіб; формувати уявлення про правильну поведінку в групі однокласників; розвивати інтерес до читання, пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; виховувати бажання наслідувати кращі зразки поведінки.

Обладнання:  підручники; індивідуальні картки з прислів’ями; м’ячик; записи на дошці; український віночок з кольоровими стрічками.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

1. Робота в парах. Гра «Одне до одного»

Учитель. Потисніть руку сусідові по парті. Привітайтеся ліктем до ліктя, плечем — до плеча. Усміхніться одне одному!

— Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Вправа «очікування»

— Що ви очікуєте від уроку?

— Навіщо нам потрібно вдосконалювати навички читати?

2.Повідомлення теми і мети

— Сьогодні на уроці ми прочитаємо вірш «Жива природа». Навчимося висловлювати власне ставлення до прочитаного. На прикладах героїв навчимося правильно поводитися в подібних ситуаціях.

3. Зацікавлення роботою

Весняночка

Добридень, добридень, шановні діти!

Знову я рада усіх вас зустріти

І запросити у дружнє коло,

Щоб посмішки й щастя цвіли довкола,

Щоб співались чарівні пісні,

 

А зло не підкралось навіть у сні.

Щоб мали ми право у мирі всі жити,

Щоб вміли любити і вміли дружити.

Учитель. Весняночко, чому ти до нас завітала на урок?

Весняночка. Я прийшла до вас за допомогою. У мене трапилася біда. На моєму чарівному віночку порозв’язувалися всі стрічечки, а вони оберігали моє волосся від чужих очей. А зав’язати їх можна лише тоді, коли першокласники виконають завдання.

Учитель. Діти, допоможемо Весняночці?      (Відповіді дітей.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1-ше завдання. Фонетична розминка

1) Вдихніть повітря, а на видих вимовте звуки [а], [о], [у], [и].

2) Вправа «троянда».

— Погляньте на цю чудову троянду!

Уявіть, що ця квітка у вас у руках. Понюхайте її. А на видих скажіть: «Як пахне!»

— На квіточку прилетіла бджілка: дз-дз-дз-дз-дз!

— На квіточку прилетіла джміль: дж-дж-дж-дж!

— На квіточку прилетів метелик! (Діти махають руками).

— Біля квіточки проповзла змія: с-с-с-с!

— Зашелестіли листочки: ш-ш-ш-ш!

3) Чистомовка.

а) Читає вчитель.

— Про що йдеться в цій чистомовці? (Відповіді дітей.)

б) Читання мовчки.

в) Читання вголос.

Ас-ас-ас — в нас чудовий клас!

Зі-зі-зі — усі ми друзі!

Ем-ем-ем — нікого не підведем!

Ім-ім-ім — нам весело усім!

4) читання прислів’я на одному диханні.

Краще друзі хороші, ніж у кишені гроші.

— Прочитайте прислів’я мовчки.

— Про кого йдеться у прислів’ї?

— Прочитайте прислів’я на одному диханні.

— Молодці, діти! Ви гарно впоралися з першим завданням. Весняночко, тепер ти можеш прив’язати першу стрічечку синього кольору.

Вона символізує небо і воду.

2-ге завдання. Опрацювання вірша «Як вітаємось...»

1) Гра «чарівний м’ячик».

(Учитель кидає м’ячик учневі, а той називає «чарівне» слово.)

2) Бесіда про «чарівні» слова.

— Як потрібно вимовляти такі слова?

— Ці слова вимовляйте ніжно, чарівно, щоб вони робили дива. Дружіть з «чарівними» словами!

3) Словникова робота.

Добридень — добрий день.

Удячні — це люди, які почуваються зобов’язаними за зроблене добро, які також хочуть їм віддячити тим самим.

4) Читання вірша вчителем.

5) Перевірка первинного сприймання.

— Про які слова йдеться у вірші? (Відповіді учнів.)

6) Читання «ланцюжком» по одному рядку.

7) Вибіркове читання.

— Знайдіть у вірші та прочитайте «чарівні» слова. (Учні зачитують.)

8) Виразне читання вірша.

— Молодці, діти! Ви гарно впоралися з другим завданням. Весняночко, тепер ти можеш прив’язати другу стрічечку жовтого кольору. Вона символізує сонце.

 

Фізкультхвилинка

І-і-і! І-і-і! Посміхнуся я тобі. Я до тебе повернуся

І тобі теж посміхнуся.

Ми пограємось з тобою

І присядемо обоє.

Вгору руки підніматимемо

І тихенько опускатимемо.

Відпочили ручки-ніжки?

Знов сідаємо до книжки!

3-тє завдання. Робота над віршем «Жива природа»

1) Робота над заголовком.

— Прочитайте назву вірша. Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші?

— Діти, пригадаймо з уроків природознавства, що належить до живої природи? (Відповіді

дітей.)

2) Словникова робота.

(Слова — на інтерактивній дошці.)

В пеналі пасеться — бере гумку, олівець у чужому пеналі.

Не заборониш — не дозволятимеш робити що-небудь.

Не шкода — не жаль давати що-небудь.

Живність — живі маленькі тваринки.

Удієш  — вчиниш, зробиш.

Сердься — гніватися, злитися.

3) читання вірша «Жива природа» вчителем.

4) Перевірка первинного сприймання.

— Про кого йдеться у вірші? (Про хлопчика і сусідку по парті Петрову.)

— Чим не сподобалася хлопчикові поведінка Петрової? (Тим, що дівчинка без дозволу брала гумку, олівець у хлопчиковому пеналі.)

— Як би ви вчинили на місці Петрової? (Потрібно сказати «чарівне» слово «будь ласка» і попросити гумку чи олівця.)

5) Демонстрування слайдів про поведінку дітей у школі.

6) Читання «ланцюжком» по два рядочки.

— Як хлопчик вирішив провчити Петрову? Чи правильно вчинив хлопчик? (Відповіді учнів.)

— Як можна було б вчинити інакше? (Хлопчикові потрібно було сказати: «Пробач, Петрова, але я не можу більше тобі давати гумку і олівець. Перед тим, як брати щось у чужому пеналі, слід питати дозволу».)

7)  Виразне читання віршам.

— Молодці, діти! Ви гарно впоралися з третім завданням. Весняночко, тепер ти можеш прив’язати третю стрічечку коричневого кольору. Вона символізує землю-годувальницю.

4-те завдання. Робота в парах

— Діти, придумайте діалог з сусідом по парті.

Попросіть у нього ручку, не забувайте про «чарівні» слова. (Діти виконують.)

— Молодці, діти! Ви гарно впоралися з четвертим завданням. Весняночко, тепер ти можеш прив’язати четверту стрічечку зеленого кольору. Вона символізує красу і молодість.

5-те завдання. Робота в групах

— З’єднайте прислів’я!

Друга шукай, а...                               за золото.

 Дружба дорожча...                           знайдеш — тримай.

Дружба — ...                                     і вогонь не спалить.

Міцну дружбу...                                велика сила.

Без вірного друга — ...                     пізнаються в біді.

Друзі...                                               велика туга.

— Молодці, діти! Ви гарно впоралися з п’ятим завданням. Весняночко, тепер ти можеш

прив’язати стрічечку рожевого кольору. Вона символізує благополуччя.

IV. Підсумок року

Бесіда

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Чи сподобався вам урок?

Друга шукай, а...                               за золото.

 Дружба  дорожча...                           знайдеш — тримай.

Дружба — ...                                     і вогонь не спалить.

Міцну дружбу...                                велика сила.

Без вірного друга — ...                     пізнаються в біді.

Друзі...                                               велика туга.

http://lib2.znaimo.com.ua/tw_files2/urls_4/1376/d-1375346/1375346_html_m51c85803.jpg

docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку