Твори Василя Олександровича Сухомлинського -- неоціненний скарб для виховання доброти, поваги та людяності в наших учнів. Вони вчать їх бути справжніми друзями, робити гарні вчинки, поважати один одного. Матеріал уроку дає можливість учням висловити своє ставлення до прочитаного, проаналізувати різні вчинки, попрацювати в групах.
Урок читання проведений у 3-Б класі на тему:
«Людина красна не словами, а добрими ділами. Василь Сухомлинський. «Красиві слова і красиве діло».
Класовод: Бондар Л. М
Тема : В.Сухомлинський « Красиві слова і красиве діло»
Мета: розширювати уявлення учнів про творчість В. Сухомлинського. Ознайомити з новим твором автора; формувати навички читання, уміння працювати в парах, групах.
Розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення;вміння слухати товариша.
Виховувати толерантність, любов до оточуючих, доброту, взаємодопомогу.
Обладнання: «Читанка» О.Савченко, стікери, портрет В. О. Сухомлинського, дидактичний матеріал.
Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Продзвенів і стих дзвінок,
Починаємо урок
Працюватимем старанно,
Щоб сказати у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти просто молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Мовна розминка.
Байки пише … (байкар).
Вірші складає … (поет).
Казки вигадує … (казкар).
Прозу створює … (прозаїк).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми розпочинаємо новий розділ «Оповідання про справи твоїх ровесників». У цьому розділі ми познайомимося з творами відомих нам авторів. Ці твори про ваших ровесників і для ваших ровесників, про їх справи і вчинки.
Вправа «Криголам». Ваші очікування від сьогоднішнього уроку.
У-улюблений
Р-різноманітний
О-особливий
К-креативний
ІV. Робота над матеріалом уроку.
(Це те, що приємно і подобається всім людям , все те добре і прекрасне, що оточує нас і викликає радість)
У світі навколо нас існує стільки краси , хоча інколи ми її зовсім не помічаємо.
природа
слова почуття
зовнішність вчинки
мистецтво
У людини все повинно бути прекрасним і думки, і почуття , і слова , і вчинки .
V. Вивчення нового матеріалу.
Де і коли відбуваються події , описані в творі ?
Вправа на миттєве сприйняття слів.
Слова на картках-блискавках: її, в цей, суху, мокру, гарні, красиві,негода, хатина, хатинка.
VI. Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
Назвіть дійових осіб твору.
Знайдіть в оповіданні слова, які пояснюють подані вислови :
Небо затягло хмарами -…
Дуже сильний дощ -…
Дуже мокрий -…
Гра «Розвідники»
Робота з ілюстрацією до оповідання.
VII. Систематизація та осмислення знань.
Робота в групах.
1 група «Мовознавці» (Уточнюють значення слів, шукають синоніми та антоніми, образні вислови).
2 група «Природолюби» (Описують погодні умови).
3 група «Психологи» (Дають характеристику дійовим особам та поради).
4 група «Актори» (Читають в особах уривок із твору).
VІІІ. Підсумок уроку.