Урок позакласного читання 3 клас

Про матеріал

Розширити знання учнів про Свято Матері. Розвивати естетичні почуття і смаки. Виховувати почуття любові і пошани до матері. Ця розробка стане у пригоді вчителям початкових класів та вихователям груп продовженого дня.

Перегляд файлу

             Урок позакласного читання 3 клас

                          «Рідна мати моя…»

          Мета: розширити знання учнів про Свято Матері. Розвивати естетичні почуття і смаки. Виховувати почуття любові і пошани до матері.

           Матеріал до уроку: виставка книг з даної теми, ілюстрацій, малюнки, збірник творів «Позакласне читання», запис пісні «Мамо, вечір догора…».

На дошці записано слова:

У нашім раї на землі

Нічого кращого не має,

Як тая мати молодая

З своїм дитяточком малим.

                                        Тарас Шевченко

Слово «мамо» - великеє,

Найкраще слово!

                                         Тарас Шевченко

Вибрать можна друга і по духу брата,

Та не можна рідну матір вибирати…

                                          Василь Симоменко

Лише матір вміє жити,

Аби світитися, немов зоря.

                                          Василь Стус

                                         Хід уроку

І. Робота з виставкою книг.

  • Представити вибрану книгу.
  • Твори яких жанрів представлені на виставці?

 

 

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Бесіда

- Мама! Мати! Матуся! Скільки тепла і ласки таїть це магічне слово! Це перше слово, мовлене нами, дороге серцю на все життя. В хвилини радощі й печалі пташкою надій злітає з наших вуст, гамує біль.

Мати! Вона, як дивна музика, хвиля за хвилею змиває з душі тугу й втому. Вона, як молитва, оберігає нас, прощає провини, кличе до життя. Усе прекрасне на землі від Сонця і Матері.

2. Пісня на слова Б. Олійника «Мамо, вечір догора…»

ІІІ. Робота над темою уроку.

1. Повідомлення «Чомусиків».

1-й учень:

- Немає в світі ріднішої людини, ніж мама. Вона для нас усе: і сонечко лагідне, і дощік журливий, і квітка весняна.

2-й учень

- Другої неділі травня ми відзначаємо День Матері. Тепер це державне свято.

3-й учень

- Колись давно маленька американська дівчинка Анна Джервіс втратила маму. Їй було дуже важко жити, не раз вона мріяла про те, щоб пригорнутися до матусі і розповісти про свої труднощі. Тоді й народилася в неї мрія: як би всі люди на нашій планеті в один і той же день вшанували рідну маму, матір-землю, Матір Божу. Її мрія здійснилася. День Матері запроваджено в США з 1915 року. Згодом його його почали відзначати в інших країнах.

4-й учень:

В Україні День Матері почали святкувати з 1929 року. Це свято почало відроджуватись в нашій країні після того, як вона здобула незалежність. І сьогодні це свято – свято Божої Матері,  Матері України і нашої земної Матері.

2. Слухання уривка про маму Яреми Гояна.

                                                       ***

       «Материнський образ являється дітям з любові, встає з синіх туманів віків, з синяви неба і золотавих  надвечір’їв, з вишневого цвітіння і калинової задуми. То випливає на небо нашої вічності одне-однісіньке слово, як Сонце-Мати! – і купається в сльозі і відроджується з сльози і світиться в сльозі веселковими барвами дитинної ніжності. Мати, Мама, Мамунця, Мамуня, Мамця, Мамочка, Мамонька, Матінка, Матіночка, Матуся, Матусенька, Ненька, неня, Ненечка…»

                                                                                                    Ярема Гоян

3. Конкурс «Хто більше запам’ятає синонімів до слова «мама».

4.Хвилини поезії (учні читають поезії по маму).

5.Вікторина

А)З якого твору рядки?

«І зберіг я тільки, ненечко,

Скарб один, що ти дала…» («Швидко, швидко ми побачимось…»)

 

«…Мамо, настала весна,

Квітів нарвали ми з татом…» («Любій мамі»)

 

«…І на кухні, і в світлиці

Підмела, прибрала

І водиці із криниці

Два відра набрала.»  («Я матусю дожидаю»)

 

«Мати – то сонечко рідне…»  («Мати»)

Б)Хто автор слів:

«Чи є в світі щось дорожче,

Як мама кохана…»  (Іванна Блажкевич)

 

«…без пісні, що співала мати,

Я навіть дня прожити би не міг.»  (Володимир Вихрущ)

В) Слухання вірша «Дороги різні є в житті».

                                       ***

Дороги різні є в житті,

Є – небезпечні, є – прямі,

Дороги довгими бувають,

Де люди щастя все шукають.

Як вберегти дітей своїх

Від злих спокусливих доріг?

Де може трапитись біда,-

Як відвернути від гріха?

На це є відповідь одна –

Молитва матерів святих

Попереду дітей іде.

Від лиха Бог їх збереже.

Вузькою є дорога правди.

Щасливим буде той назавжди

Хто шлях обрав собі вузький ,

Бо ним веде нас Бог святий.

                                                       Наталія Диковинко

6. Бесіда

- День Матері -  це і День ваших бабусь.

Бабуся! Яке ніжне, красиве, лагідне і пестливе, тепле слово! А чому?(підготовлена група учнів)

1-й учень: А тому, що бабуся – це мамина або татова мама, отже, вона:

2-й учень:Прожила на світі удвічі більше моїх мами чи тата, бо  вона  - їхня мама.

3-й учень: І я, мабуть, удвічі дорожчий для неї, бо я  - дитина її дитини.

4-й учень: Бо я – її онучатко, дівчатко чи хлоп’ятко.

5-й учень: Бо я – її пташенятко, голуб’ятко, ластів’ятко, козенятко.

6-й учень: Я її дитинчатко-кровиночка. Бо правду кажуть у народі:

Всі: Діти – це квіти, а справжні діти – онуки.

Вчитель: Мами, бабусі люблять вас, навчають, допомагають вам. А як ви відповідаєте на їхню любов?

7. Читання та обговорення творів

«Зозуля» за Євгеном Гуцалом

А) Словникова робота.

Прочитати і пояснити слова: клоччя, радіація, заціпило, чорнобильські переселенці, роззирається, блекота.

Б) Читання вчителем (до слів «Зозуля мовчить, як і мовчала»)

В) Читання учнями (мовчки) до кінця тексту.

Г) Бесіда за змістом оповідання.

- Що стурбувало хлопчика?

- Що він вирішив зробити?

- Чи вдалося йому знайти зозулю?

- Як він вирішив потішити бабу Оришку?

- Прочитати побажання Миколки бабусі.

8. Читання вірша «Матусі»

А) Читання учнями мовчки з метою підготовки до читання вголос.

Б) Читання вголос (хорове за «диктором»)

В) Вибіркове читання.

- Яка мама? Прочитати.

9. Читання вірша «Молитва за матір»

А) Читання вчителем вірша

Б) Читання парами

В) Вибіркове читання

- Про що благає дитина у Пречистої?

- Від чого просить порятувати маму?

IV. Підсумок.

А) Скласти коротку розповідь про свою маму.

Б) Прислів’я та приказки про маму.

В) Декламують вірші

                                                        ***

Гарна ти, матусю,

Люба дуже, мила

Ти мене ще змалку

Звичаю навчила

                           І щодня навчаєш,

                           Як любити родину,

                           Мову нашу гарну,

                           Рідну Україну.

Буду українка,

Як і ти, матусю,

І за ту науку

Я тобі вклонюся!

                                                         Катерина Перелісна

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
2059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку