Урок. Давнє Дворіччя.

Про матеріал
Під час уроку учні зможуть розкрити причини піднесення Вавилона та значення законів Хаммурапі; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, працювати з картою, сприяти формуванню навичок самостійної роботи та критичного мислення; виховувати інтерес до пізнання нового.
Перегляд файлу

Урок 16

Тема. Закони Хаммурапі. Писемність і мистецтво.

Мета уроку: розкрити причини піднесення Вавилона та значення законів Хаммурапі; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, працювати з картою, сприяти формуванню навичок самостійної роботи та критичного мислення; виховувати інтерес до пізнання нового.

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати хронологічні межі розквіту Вавилона за правління Хаммурапі;
  • показувати на карті територію Дворіччя, давні міста-держави, територію Вавилонського царства часів Хаммурапі;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «місто­держава», «клинопис», «закон»;
  • характеризувати діяльність царя Хаммурапі;
  • наводити приклади впливу природно­географічних умов Дворіччя на зародження держави та цивілізації;
  • описувати спосіб життя населення Дворіччя.

План

  1. Природні умови та заняття населення
  2. Давні міста-держави
  3. Закони Хаммурапі

Поняття уроку: Азія, Передня Азія, Дворіччя, Межиріччя, Месопотамія, Тигр, Євфрат, Шумер, Аккад, міста-держави, клинопис, Вавилон, цар, закони.

Вміння року: показувати на карті та визначати місцеположення території Дворіччя; порівнювати природні умови Дворіччя та Єгипту; встановлювати зв’язки між  географічним положенням, природними умовами країни та заняттям давніх жителів Межиріччя; складання таблиці; аналіз текстових та візуальних джерел інформації; вміння працювати в парах.

Персоналії: Хаммурапі

Дати: ІІІ тис до н.е. – виникнення міст-держав;

1792 – 1750 рр. до н.е. – правління царя Хаммурапі.

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручник, картки з документами, проектор, ілюстрації.

Хід уроку

І Вступна частина

  1. Організаційний момент

Організація робочих місць учнів, перевірка готовності класу до уроку.

Учитель

Доброго дня дорогі діти! Дуже приємно бачити вас у доброму настрої! Ви готові почати урок?

  1. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
  • А тепер давайте порівняємо природні умови Межиріччя та Єгипту

Питання для порівняння

Єгипет

Месопотамія

1.    Географічне положення

Північно-східна Африка

Передня Азія

 

2. Природа і клімат

 

Річка Ніл

Жаркий клімат

Дощі щорічні, влітку

Грунт родючий, м'який, чорний

Корисні копалини: камінь, мідь

Рослини: папірус, зарості в долині річки Ніл

Річки Тигр і Євфрат

Жаркий клімат

Дощі щорічні взимку

Грунт родючий, м'який, глинистий

Корисні копалини: глина

Рослини: фінікова пальма, зарості в долинах річок, болота

Бесіда за запитаннями:

  • Чи схожа природа Межиріччя на природу Єгипту? Чим саме?
  • Яким заняттям сприяла природа Межиріччя?
  • Чому саме землеробство стало головним заняттям у цих державах?

Робота з кюар кодом. Вавилонська вежа

? Чим ця історія повчальна для людей?

  1. Мотивація уроку

Сьогодні ми з вами продовжуємо подорож по дивовижному, загадковому світу, світу Стародавньої історії.

А де ви хотіли б опинитися?

Я пропоную відправитися в далеку мандрівку, в минуле, в давню державу, яка називається Вавилон і яка виникла на території Дворіччя. Згодні?

Я буду вашим гідом і ви можете ставити мені питання, які виникнуть в ході нашої подорожі, а я намагатимуся на них відповісти.

Вирушаємо в путь!

Але, щоб потрапити в Дворіччя, нам треба дещо пригадати.

  • З якою державою ми з вами знайомилися на минулих уроках? (Єгипет)
  • Що ми розуміємо під поняттям цивілізація?
  • Чим цивілізація відрізняється від первісного суспільства ?
  • Що нам відомо про єгипетську цивілізацію?

( Вправа «Я знаю , що ...» )

А тепер ви готові до подорожі! Отже, в путь!

Що таке закон? Яку роль відіграють у житті суспільства?

3. Закони Хаммурапі

Робота з історичним джерелом с.60

Словникова робота.

Закон – це письмовий документ, виданий вищими органами влади для регулювання відносин між людьми в державі.

 

 

 

Учитель

Ми з вами продовжуємо нашу подорож по Стародавньому Дворіччю, по його красивим, величним містам. Давайте зупинимося на одній з площ.

  • Подивіться на ілюстрацію як ви думаєте  що це за споруда ? (Храм )
  • Що таке храм ? ( Житло богів)
  • Де ми з вами вже зустрічалися зі схожими спорудами ? ( В Єгипті)
  • У що вірили стародавні єгиптяни ? (У богів і загробний світ )
  • Який висновок можна зробити, про вірування стародавніх шумерів, якщо в їхніх містах теж будувалися храми ? (Вони теж вірили в богів, релігія)

   У жителів Стародавнього Дворіччя було багато богів , але особливо шанованими були боги і богині пов'язані з явищами природи:

Робота з табличкою

Боги Давнього Дворіччя

Ану

Бог неба

Шамаш

Бог сонця

Енліль

Бог землі і повітря

Еа

Бог води

Іштар

Богиня краси, любові і родючості

Набу

Бог мудрості, покровитель науки і мистецтва

Енкі

Бог - володар землі

Сін

Бог місяця

 

  • Чому основні боги Дворіччя так чи інакше були пов'язані з явищами природи? (Шумери не могли пояснити багатьох явищ природи, а від них залежало багато в чому їхнє життя )

Коментоване читання підручника. С.61-62

ІІІ. Заключна частина

Тренувальна вправа з QR-кодом с.62

Учитель

Наша подорож добігає до кінця.

  • Що вам сподобалося в подорожі? Або не сподобалося?
  • Що ви дізналися нового, цікавого?
  • Хотіли б ще зробити подорожі в іншу країну?

Вправа «Мої відкриття на сьогоднішньому уроці»: учням необхідно перерахувати не менш 3«відкриттів» - тобто нової інформації, почутої на уроці.

Д/З пар.15 опрацювати , скласти хронологічну таблицю, переглянути запропоновані в групі відеоматеріали.

doc
Додано
26 грудня 2020
Переглядів
1632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку