Урок 16
Тема. Закони Хаммурапі. Писемність і мистецтво.
Мета уроку: розкрити причини піднесення Вавилона та значення законів Хаммурапі; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, працювати з картою, сприяти формуванню навичок самостійної роботи та критичного мислення; виховувати інтерес до пізнання нового.
Після цього уроку учні зможуть:
План
Поняття уроку: Азія, Передня Азія, Дворіччя, Межиріччя, Месопотамія, Тигр, Євфрат, Шумер, Аккад, міста-держави, клинопис, Вавилон, цар, закони.
Вміння року: показувати на карті та визначати місцеположення території Дворіччя; порівнювати природні умови Дворіччя та Єгипту; встановлювати зв’язки між географічним положенням, природними умовами країни та заняттям давніх жителів Межиріччя; складання таблиці; аналіз текстових та візуальних джерел інформації; вміння працювати в парах.
Персоналії: Хаммурапі
Дати: ІІІ тис до н.е. – виникнення міст-держав;
1792 – 1750 рр. до н.е. – правління царя Хаммурапі.
Тип уроку: Вивчення нового матеріалу
Обладнання: підручник, картки з документами, проектор, ілюстрації.
Хід уроку
І Вступна частина
Організація робочих місць учнів, перевірка готовності класу до уроку.
Учитель
Доброго дня дорогі діти! Дуже приємно бачити вас у доброму настрої! Ви готові почати урок?
Питання для порівняння |
Єгипет |
Месопотамія |
1. Географічне положення |
Північно-східна Африка |
Передня Азія
|
2. Природа і клімат
|
Річка Ніл Жаркий клімат Дощі щорічні, влітку Грунт родючий, м'який, чорний Корисні копалини: камінь, мідь Рослини: папірус, зарості в долині річки Ніл |
Річки Тигр і Євфрат Жаркий клімат Дощі щорічні взимку Грунт родючий, м'який, глинистий Корисні копалини: глина Рослини: фінікова пальма, зарості в долинах річок, болота |
Бесіда за запитаннями:
Робота з кюар кодом. Вавилонська вежа
? Чим ця історія повчальна для людей?
Сьогодні ми з вами продовжуємо подорож по дивовижному, загадковому світу, світу Стародавньої історії.
А де ви хотіли б опинитися?
Я пропоную відправитися в далеку мандрівку, в минуле, в давню державу, яка називається Вавилон і яка виникла на території Дворіччя. Згодні?
Я буду вашим гідом і ви можете ставити мені питання, які виникнуть в ході нашої подорожі, а я намагатимуся на них відповісти.
Вирушаємо в путь!
Але, щоб потрапити в Дворіччя, нам треба дещо пригадати.
( Вправа «Я знаю , що ...» )
А тепер ви готові до подорожі! Отже, в путь!
Що таке закон? Яку роль відіграють у житті суспільства?
3. Закони Хаммурапі
Робота з історичним джерелом с.60
Словникова робота.
Закон – це письмовий документ, виданий вищими органами влади для регулювання відносин між людьми в державі.
Учитель
Ми з вами продовжуємо нашу подорож по Стародавньому Дворіччю, по його красивим, величним містам. Давайте зупинимося на одній з площ.
У жителів Стародавнього Дворіччя було багато богів , але особливо шанованими були боги і богині пов'язані з явищами природи:
Робота з табличкою
Боги Давнього Дворіччя
Ану |
Бог неба |
Шамаш |
Бог сонця |
Енліль |
Бог землі і повітря |
Еа |
Бог води |
Іштар |
Богиня краси, любові і родючості |
Набу |
Бог мудрості, покровитель науки і мистецтва |
Енкі |
Бог - володар землі |
Сін |
Бог місяця |
Коментоване читання підручника. С.61-62
ІІІ. Заключна частина
Тренувальна вправа з QR-кодом с.62
Учитель
Наша подорож добігає до кінця.
Вправа «Мої відкриття на сьогоднішньому уроці»: учням необхідно перерахувати не менш 3«відкриттів» - тобто нової інформації, почутої на уроці.
Д/З пар.15 опрацювати , скласти хронологічну таблицю, переглянути запропоновані в групі відеоматеріали.