Тема. День Доброти
Мета: допомогти учням з’ясувати сутність понять «добро», «доброта», формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати творчу уяву, почуття доброти, чуйності, милосердя, спонукати творити добро, бути милосердним; виховувати кращі людські якості.
Обладнання: квіти різних кольорів, кошик добра, пазли з прислів ями про добро.
Хід уроку
І. Організаційний момен
Ми сьогодні з вами відправимося у подорож до міста, у якому, мабуть, хотіла б жити кожна людина нашої планети. А як називається це місто, ви дізнаєтесь, коли виконаєте цікаве завдання.
Вправа «Прочитай слова переставивши літери місцями»
а р ї К н а б о Д т и р о
-Ми вирушаємо до Країни Доброти. Як ви гадаєте, які люди живуть у цій чудовій і гарній країні? ( Відповіді дітей.)
-Дійсно, у країні живуть дружні, культурні та ввічливі люди. Її жителі мають добрі серця, завжди роблять гарні вчинки, ніколи і нікого не ображають.Чи хочете ви бути схожими на них? 1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
- Давайте побудуємо асоціативний кущ до слова «добро» у вигляді сонечка.
- Є слова, які доповнюють одні одних. Коли чую слово сонце мені на думку приходять такі слова , як тепло, ласка, турбота , радість… А які слова вам спадають на думку, коли ви чуєте слово доброта?
щедрість милосердя повага
турбота Д О Б Р О Т А радість
любов і ласка допомога
Сонечко в класі враз засіяло,
Зразу тепліше і радісно стало
Візьми, дитя, з собою сонце Доброти,
Любові, ніжності, турботи…
Нехай його невтомні промінці
Ніколи не цураються роботи. .
- Які правила доброти ви знаєте?(Допомагати слабким, старим, хворим, тим, хто потрапив у біду, пробачати помилки, не бути жадібним, не заздрити)
2. Гра «Кошик добра»
Вчитель
-Зараз ми з вами створимо кошик добра. На партах у вас є квіти різних кольорів. На кожній квіточці ви напишите «добру» справу, яку ви для когось робили і прикріпимо її до нашого кошика.
Вчитель
- Діти, наші кошики розквітли і наповнились «добром».
Чудовий будинок знаходиться поруч з нами. Не будинок, а справжній казковий палац! Прочитайте його назву.
- Як ви вважаєте, хто живе у цьому палаці?
- Дійсно, у цьому будинку поселилися добрі казкові герої.
Гра –презентація « Вибере казкового героя, який робить добрі справи»
Завдання: серед поданих героїв казок, мультфільмів обрати лише тих, хто є доброзичливим, хто має добре серце.
У казках завжди добро перемагає зло, тому добрих героїв більше. Нехай же і на вашому життєвому шляху зустрічаються тільки добрі люди.
Вчитель
- Також, в нас є «сміттєвий сринька», в яку потрібно помістити записані негативні риси характеру. Після того, як листочки з написами будуть поміщені в «скриньку», ми її міцно-міцно закриємо. Щоб вони ніколи не торкнулися вашого серця. ( на листочках записуютья негативні слова і складаються у скриньку)
Байдужість Мужність Справедливість Чесність Щедрість
Хвалькуватість Повага до інших Злість Любов
Брехливість Працелюбність Щирість Жорстокість Егоїзм Гідність Мудрість Заздрість
Жадібність Ледарство Зазнайство Підозрілість
5.Малюнок –розфарбовка «Життя дано на добрі справи»
( робота у парах) Розфарбовуємо.
III. Підсумок уроку. Рефлексія.
Пам’ятайте, любі діти,
Істина така проста!
Найцінніше в цілім світі -
Це любов і доброта
І старайтесь так прожити,
Щоб, як сонечко світити!
І в душі завжди неси.
Теплий промінь доброти.
Пісня про посмішку.