Тема уроку: Діана Вінн Джонсон – британська письменниця, автор романів для дітей та дорослих. «Мандрівний замок Хаула».
Мета уроку: розширити знання учнів про сучасну літературу; ознайомити учнів із життям і творчістю Діани Вінн Джонсон – британської письменниці, автора романів для дітей та дорослих; розвивати навички роботи над художнім твором, мовленням, мисленням; виховувати інтерес до вивчення сучасної літератури
Наочні засоби навчання: портрет Діани Вінн Джонсон, мультимедійна презентація, ілюстрації до твору
Очікувані результати:
Учень (учениця): називає імена популярних сучасних письменників; розрізняє поняття класична і сучасна література; переказує близько до тексту зміст прочитаного твору; характеризує образи персонажів; висловлює власне судження щодо подій
.
Хід уроку
І. Вступне слово вчителя
Сьогодні на уроці ми помандруємо у дивовижно чарівну країну, де панують магія і містика. А її жителі – це діти, з якими трапляється чимало пригод.
Особливої популярності у наш час зажив роман «Мандрівний замок Хаула» Д.В.Джонс.
Софі – головна героїня цього твору – живе у світі, де чародійство – цілком буденне явище. Разом із нею ми відкриваємо двері мандрівного замку, дізнаємося таємницю її закляття, хто такий вогненний демон і чому Відьма Пустищ полює на Хаула.
Твори Джонс написано переважно в жанрі фентезі
Фентезі – різновид фантастичної літератури, заснований на використанні міфологічних і казкових мотивів. Найпопулярнішого розвитку жанр фентезі набув у XXст.
Слово «фентезі» в перекладі з англійської означає «фантазія», «вимисел», «казка». Світ фантазії виникає в літературі як паралельний до реального.
ІІ. Установчо – мотиваційний етап. Оголошення теми, визначення мети і завдання уроку
Учитель ставить проблему, над якою учні будуть працювати протягом уроку.
(показ слайдів)
Слайд 1
Слайд 2
Слайд 3
Слайд 4
Слайд 5
Слайд 6
Слайд 7
Слайд 8
ІІІ. Генералізація знань
(Відтворення відомостей, застосування яких будуть потрібні на уроці – коментарі до епізодів твору. Клас поділений на 3 групи, кожна з яких готувала свої повідомлення.)
1. Вчитель: Отже, І група готувала повідомлення «Сім’я містера і місіс Хаттер»
( зв’язна розповідь учнів )
Слайд 1
2. Бесіда
- Як ставилася Фанні до нерідних дочок Софі і Летті?
- Чи змінилося ставлення до дівчаток після появи рідної дочки Марти?
- Які відносини були між дівчатками?
- Пригадайте усні народні казки, в яких розповідається про життя падчерки у домі мачухи.
- Яке було ставлення мачухи до нерідної дочки? А до рідної?
( зв’язна розповідь учнів супроводжується показом слайдів)
Слайд 2
Слайд 3
Слайд 4
Слайд 5
Слайд 6
Слайд 7
Слайд 8
- Розкажіть про випробування, які випали на долю Софі. Що допомогло дівчині їх подолати?
11. Пошукова робота.
- Згадайте, які ознаки має чарівна казка?
- Які вигадані істоти (герої) діють у романі Діани Джонс?
- Назвіть реальні і чарівні предмети, події у творі?
- Чи є чудеса і перетворення у казці?
- Спробуйте визначити ознаки жанру фентезі у романі «Мандрівний замок Хаула».
- Знайдіть у романі детективні елементи.
ІУ. Підсумок уроку
- Діти, як ви гадаєте, які проблеми піднімає у своєму творі Діана Вінн Джонс?
Слово вчителя: Хоча у творі Діани Вінн Джонс йдеться про казкові пригоди, але
водночас тут порушуються питання, важливі для всього сучасного людства – це питання добра і зла .
Щасливий кінець роману нагадує фінал народних казок. Справжня любов долає чаклунство. Усі сестри Хаттер знаходять щасливе кохання: Софі залишається з Хаулом, Летті – із чарівником Саліманом, Марта – із Майклом.
Отже, у романі Д.В.Джонс добро перемагає зло, сімейна й дружня підтримка надає впевненості, а велика внутрішня праця над собою може зробити із звичайної людини казкову героїню, що винагороджується за свої чесноти й досягає щастя.
Письменниця також вважала, що віра людини, упевненість у правильності своїх дій дозволить здійснити неможливе
Звучить пісня
У. Домашнє завдання.
Читати інші твори Д.В.Джонс (за вибором)