Урок "Діана Вінн Джонсон – британська письменниця, автор романів для дітей та дорослих. «Мандрівний замок Хаула».

Про матеріал
Даний урок розширює знання учнів про сучасну літературу;знайомить учнів із життям і творчістю Діани Вінн Джонсон – британською письменницею , автором романів для дітей та дорослих; розвиває навички роботи над художнім твором, мовленням, мисленням; виховує інтерес до вивчення сучасної літератури
Перегляд файлу

Тема уроку: Діана Вінн Джонсон – британська письменниця, автор романів для дітей та дорослих. «Мандрівний замок Хаула».

 

 Мета уроку: розширити знання учнів про сучасну літературу; ознайомити учнів із життям і творчістю Діани Вінн Джонсон – британської письменниці, автора романів для дітей та дорослих; розвивати навички роботи над художнім твором, мовленням, мисленням; виховувати інтерес до вивчення сучасної літератури

 

Наочні засоби навчання: портрет Діани Вінн Джонсон, мультимедійна презентація, ілюстрації до твору

 

Очікувані результати:

Учень (учениця): називає імена популярних сучасних письменників; розрізняє поняття класична і сучасна література; переказує близько до тексту зміст прочитаного твору; характеризує образи персонажів; висловлює власне судження щодо подій

 .

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

 

І. Вступне слово вчителя

 Сьогодні на уроці ми помандруємо у дивовижно чарівну країну, де панують магія і містика. А її жителі – це діти, з якими трапляється чимало пригод.

 Особливої популярності у наш час зажив роман «Мандрівний замок Хаула» Д.В.Джонс.

 Софі – головна героїня цього твору – живе у світі, де чародійство – цілком буденне явище. Разом із нею ми відкриваємо двері мандрівного замку, дізнаємося таємницю її закляття, хто такий вогненний демон і чому Відьма Пустищ полює на Хаула.

 Твори Джонс написано переважно в жанрі фентезі

  1. Теорія літератури:

Фентезі – різновид фантастичної літератури, заснований на використанні міфологічних і казкових мотивів. Найпопулярнішого розвитку жанр фентезі набув у XXст.

 Слово «фентезі» в перекладі з англійської означає «фантазія», «вимисел», «казка». Світ фантазії виникає в літературі як паралельний до реального.

 

ІІ. Установчо – мотиваційний етап. Оголошення теми, визначення мети і завдання уроку

 

Учитель ставить проблему, над якою учні будуть працювати протягом уроку.

 

  1. Завдання для учнів: читаючи статтю підручника про життєвий і творчий шлях письменниці, підберіть матеріал  до показаних слайдів

    (показ слайдів)

 

Слайд 1

Слайд 2

 

 

Слайд 3

 

Слайд 4

Слайд 5

 

 

Слайд 6

 

 

Слайд 7

Слайд 8

 

ІІІ. Генералізація знань

(Відтворення відомостей, застосування яких будуть потрібні на уроці – коментарі до епізодів твору. Клас поділений на 3 групи, кожна з яких готувала свої повідомлення.)

 

 

 

 

 

1. Вчитель: Отже, І група готувала повідомлення «Сім’я містера і місіс Хаттер»

( зв’язна розповідь  учнів )

Слайд 1

 

2. Бесіда

- Як ставилася Фанні до нерідних дочок Софі і Летті?

- Чи змінилося  ставлення  до дівчаток після появи рідної дочки Марти?

- Які відносини були між дівчатками?

- Пригадайте усні народні казки, в яких розповідається про життя падчерки у домі мачухи.

- Яке було ставлення мачухи до нерідної дочки? А до рідної?

 

  1. Складання кола Вена

 

 

  1. Вчитель: ІІ група готувала повідомлення «Мандрівний замок та його жителі»

( зв’язна розповідь учнів супроводжується показом слайдів)

 

Слайд 2

 

Слайд 3

Слайд 4

 

Слайд 5

 

  1. Вчитель: ІІІ група працювала над повідомленням «Доля дівчаток після смерті батька. Софі – капелюшниця»

Слайд 6

 

Слайд 7

Слайд 8

 

  1. Перегляд епізоду фільму, як Софі прикрашала капелюшки

 

 

 

  1. Бесіда
  • Як Софі виконувала свою роботу – шила і прикрашала капелюшки?
  • Про що розповіла Марта Софі?
  • Розкажіть про прихід Відьми Пустищ до крамниці Софі.

 

  1. Виразне читання. Знайдіть опис Відьми Пустищ.
  • За що і яке покарання придумала Відьма для Софі?

 

  1. Виразне читання. Знайдіть опис Софі – «сухорлявої старої»

 

  1.        Бесіда:

 

  • Як почувала себе Софі у батьківському домі після того, як сестри покинули його?
  • Куди і з якою метою вирушила Софі?

- Розкажіть про випробування, які випали на долю Софі. Що допомогло дівчині їх подолати?

  • Які внутрішні зміни відбулися в характері героїні?

 

 

 

  1.        Складання асоціативного грона до образу Софі

 

 

 

 

 

11. Пошукова робота.

-         Згадайте, які ознаки має чарівна казка?

-         Які вигадані істоти (герої) діють у романі Діани Джонс?

-         Назвіть реальні і чарівні предмети, події у творі?

-         Чи є чудеса і перетворення у казці?

-         Спробуйте визначити ознаки жанру фентезі у романі «Мандрівний замок Хаула».

-       Знайдіть у романі детективні елементи.

ІУ. Підсумок уроку

     -    Діти, як ви гадаєте, які проблеми піднімає у своєму творі Діана Вінн Джонс?

  • Які вічні цінності утверджуються у творі?

 

Слово вчителя: Хоча у творі Діани Вінн Джонс йдеться про казкові пригоди, але

 водночас тут порушуються питання, важливі для всього сучасного людства – це питання добра і зла .

 Щасливий кінець роману нагадує фінал народних казок. Справжня любов долає чаклунство. Усі сестри Хаттер знаходять щасливе кохання: Софі залишається з Хаулом, Летті – із чарівником Саліманом, Марта – із Майклом.

 Отже, у романі Д.В.Джонс добро перемагає зло, сімейна й дружня підтримка надає впевненості, а велика внутрішня праця над собою може зробити із звичайної людини казкову героїню, що винагороджується за свої чесноти й досягає щастя.

 Письменниця також вважала, що віра людини, упевненість у правильності своїх дій дозволить здійснити неможливе

 

Звучить пісня

У. Домашнє завдання.

Читати інші твори Д.В.Джонс (за вибором)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
21 лютого
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку