Урок. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нуль. Ускладнені задачі на зведення до одиниці

Про матеріал
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нуль. Ускладнені задачі на зведення до одиниці
Перегляд файлу

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нуль. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 672-680)

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нуль. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 672—680).

Мета. Ознайомити учнів із діленням багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить нуль всередині; закріплювати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці, складати та обчислювати вирази.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; гра «Естафета»; таблиця «Ділення на одноцифрові числа»; схема задачі.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Зачитати відповідь до задачі № 670.

(Відповідь: 15 годівниць може зробити юннат за 5 годин.)

б) Пояснити два способи розв'язання задачі № 670.

(Перший спосіб: 48 : 8 : 2 ∙ 5 = 15 (годів.);

Другий спосіб: 48 : 2 : 8 ∙ 5 = 15 (годів.).)

в) Із завдання № 671 зачитати найбільший результат обчислення виразів. (13491)

2. Усні обчислення.

а) Гра «Естафета».

На дошці записи виразів:

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_3/4klas_3.files/image303.jpg

Учитель викликає до дошки з кожного ряду по 1 учню. Це перші учасники естафети. Вони знаходять значення перших виразів і записують результати у відповідні «віконечка».

Повертаючись на свої місця, вони торкаються рукою наступного учасника своєї команди (свого ряду), який знаходить значення другого виразу і т. д. Виграє естафету команда, яка першою правильно заповнить останнє «віконце».

б) 4 т : 8 (5 ц); 1 м: 5 (2 дм); 1 дм : 2 см (5); 2 грн : 50 к. (4)

в) Відстань від міста до села, що становить 150 км, автобус туди і назад проїхав за 6 год. З якою швидкістю рухався автобус? (50 км/год)

2. Завдання для опитування.

а) Задача. 7 однакових автобусів за 3 рейси перевезли 1092 пасажири. Скільки пасажирів перевезе 1 автобус за 5 рейсів? Задачу розв'язати складанням виразу. (1092 : 3 : 7 ∙ 5 = 260 (п.).)

б) х ∙ 8 = 3744 (х = 468)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота за вправою № 672.

2. Пояснення вчителя.

Перше неповне ділене 16 тисяч. У частці буде 4 цифри. 16 тисяч поділити на 8, буде 2 тисячі. Остачі немає. Друге неповне ділене 4 сотні, 4 сотні на 8 не діляться так, щоб у частці були сотні. Тому на місці сотень у частці пишемо 0.

Третє неповне ділене 46 десятків. 46 десятків поділити на 8, буде 5 десятків і в остачі 6 десятків. Четверте неповне ділене 64 одиниці. 64 поділити на 8, буде 8. Остачі немає. Частка 2058.

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_3/4klas_3.files/image304.jpg

3. Первинне закріплення вивченого матеріалу.

а) Опрацювання № 673.

б) Завдання № 674. Перший вираз обчислити із записом на дошці та детальним поясненням. Решту — коментовано.

(Відповіді: 90781, 31043, 94308.)

в) Самостійно обчислити:

27621 : 3 (= 9207)                581588 : 7 (= 83084)

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань

1. Складання виразів та знаходження їх значення № 675 (з коментуванням).

а) 2008 ∙ 8 - 800 = 16064 - 800 = 15264

б) 33000 : 100 ∙ 3 = 330 ∙ 3 = 990

2. Виконання завдання № 676*.

Учні будують паралелепіпед у зошиті; позначають вершини. Учитель надає допомогу учням.

3. Розв'язування задач.

а) Задача № 677.

Після аналізу задачу розв'язують самостійно. Для учнів із середнім та початковим рівнем знань учитель пропонує схему розв'язування задачі.

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_3/4klas_3.files/image305.jpg

б) Задача № 678.

На дошці короткий запис задачі:

Було — 2 т 4 ц

Відвантажили — 8 мішків по ? кг

Залишилося — 2 т 80 кг

Перед розв'язуванням задачі вчитель звертає увагу учнів на необхідність перетворення іменованих чисел в одні і ті самі одиниці:

2 т 4 ц = 2400 кг;          2 т 80 кг = 2080 кг.

(Відповідь: 40 кг пшона.)

Учням із високим рівнем знань після розв'язання цієї задачі пропонується ще одна задача.

• По озеру моторний човен за 20 хв пройшов 8 км, а коли ввійшов у річку, то за 2 год пройшов 42 км. Знайти швидкість течії річки (мотор працював увесь час однаково).

Учитель може запропонувати закінчити цю задачу вдома. На наступному уроці 1 учень знайомить з розв'язанням цієї задачі увесь клас.

(20 хв =  год. Якщо човен за  год пройшов 8 км. то за 1 год — 8 ∙ 3 = 24 (км); 24 (км/год) — швидкість човна, з якою він йшов по озеру; 42: 2 = 21 (км/год) — швидкість човна, коли він йшов річкою; 24 - 21 = 3 (км/год) — швидкість течії річки.)

IV. Підсумок уроку.

248511 : 3; 6009 : 3.

— Скільки цифр матиме частка?

V.  Домашнє завдання.

№№ 679, 680 (с. 111).

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 червня 2019
Переглядів
1589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку