Урок."Ділення чисел, що закінчуються нулями. Ділення іменованих чисел. Розв’язування задач."

Про матеріал
Мета: - закріплювати вміння учнів виконувати ділення чисел, що закінчуються нулями; - вправляти у множенні і діленні іменованих чисел; - удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі; - розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; - виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики, доброту, почуття взаємодопомоги, уважність.
Перегляд файлу

Тема: Ділення чисел, що закінчуються нулями. Ділення іменованих чисел. Розвязування задач.

Мета:

  • закріплювати вміння учнів виконувати ділення чисел, що закінчуються нулями;
  • вправляти у множенні і діленні іменованих чисел;
  • удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі;
  • розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість;
  • виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики, доброту, почуття взаємодопомоги, уважність.

Обладнання: підручник, зошит, дошка, індивідуальні картки, презентація.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

– Сьогодні на уроці математики присутні гості, привітайтесь з ними усмішкою і миром. Гадаю, що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що ми знаємо і вміємо.

 

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – правильно!

Лічимо – точно!

Пишемо – гарно!

- Добрий день! Діти, який у вас зараз урок? (математика)

- Подивіться на свої парти. Чи все ви приготували до уроку?

Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Отож розпочинаємо.

- Сьогодні  у нас незвичайний урок - ми вирушаємо у казку.

Жив-був хлопчик, на ім'я Петрик Зубов. Навчався він у третьому класі чотирнадцятої школи і весь час відставав, і з української мови, і з математики, і навіть з музики.

  - Я все ще  встигну! - казав він наприкінці першої чверті. - У другій вас всіх наздожену.

  А приходила друга - він сподівався на третю. Так він запізнювався  та відставав, відставав та  запізнювався і не тужив.

  І ось одного разу Петрик …не помітив, як перетворився у дідуся, бо у нього забрали час. Петрик п росить йому  допомогти знову  стати дитиною. Ось годинник, який потрібно перевести назад, до дванадцяти годин, протягом  цього уроку. Виконуючи завдання хвилинок, ми зможемо повернути час назад. Тож давайте допоможемо Петрику.

Каліграфічна хвилинка

- А ось наша перша хвилинка!

  - Пропоную повторити правопис цифр, які складають нашу дату

    (Учитель нагадує алгоритм написання цифр …..)

  • Встаньте ті, хто народився такого числа.
  • Які асоціації у Вас з цим числом?

 Математичний диктант

- Діти, а зараз відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.

Сьогодні у нас .

  • Записуємо лише відповіді на запитання. Кожен самостійно. Пишемо кожну відповідь через одну клітинку. Готові?
  • Збільште 3120  на 80 сотень.
  • Перший множник 42, другий - 20. Чому дорівнює добуток?
  • Яке число менше  на 100 за 720?
  • Збільште число 920 на 80.
  • Бамбук - трав’яниста рослина, яка росте в Африці, за один день виростає на 50 см. На скільки сантиметрів виростає бамбук за тиждень?
  • Скільки років може прожити береза, якщо її життя дорівнює 50 рокам?
  • В одному будинку 150 квартир. Скільки квартир у п’яти таких будинках?

Перевіряємо диктант. Якщо відповідь правильна, плескаєте у долоні.

Відповіді: 11120; 840; 620; 1000; 350 см; 250 років; 750 квартир.

Індивідуальні картки

 

 

IІІ. Повідомлення теми уроку

1. Створення інтригуючої ситуації: (на слайді)

         Ось і тема в нас нова,

         Зашифрована вона.

         Пропоную в гру пограти

         І її розшифрувати.

2. Гра «Дишифрувальник»

Прочитайте тему уроку, поставивши слова в порядку зростання чисел, які їх позначають.

нулями.

чисел,

Розвязування

закінчуються

іменованих

5

2

9

4

7

що

задач.

чисел.

Ділення

Ділення

3

10

8

6

1

  (Вчитель після відповідей учнів відкриває назву на слайді «Ділення чисел, що закінчуються нулями. Ділення іменованих чисел. Розв’язування задач.»)

- Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати  та закріплювати вміння ділити числа, що закінчуються нулями та ділити іменовані числа, виконуючи  відповідні вправи та задачі.

IV. Усні обчислення

-Вам слід розв’язати усно приклади, які бачите на дошці, знайти відповідь на геометричній фігурі та скласти і назвати, що у нас вийде.

0:5   16*2    10*100    18:1     240:60     100:20

Відповіді на слайді

Робота з сигнальними картками (хибне чи істинне твердження)

Число 240 не є трицифровим.(  )

У числі 240 24 десятків. (  )

Число 240 є натуральним числом. (  )

Якщо збільшити 240 на 10 отримаємо 24000. (  )

При зменшення числа на 10 отримуємо число 24. (  )

А ось ще один цікавий факт: в Україні протягом хвилини випускається 77 різних годинників.

 

Підручник на сторінці 112, номер 689

563528   7                       121824   6

 

 

 

 

Перевірка:                       Перевірка:                        

 

IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1.Пояснення вчителя

4500       9               

.   .    .

 

 

1.Перше неповне ділене 45 сотень, отже вищим розрядом  будуть сотні, тому в частці буде 3 цифри.

2. Дізнаємося, скільки сотень буде в частці. Для цього 45 сот. ділимо на 9. Це табличний випадок, тому беремо по 5. Дізнаємося, скільки сотень поділилось. Для цього 5 сот. множимо на 9. Буде 45.

3. Десятків та одиниць у діленому немає. Тому на їх місці записуємо в частці нулі.

4. Частка 500.

5. Перевіримо множенням.

2. Первинне закріплення

- У підручнику на сторінці 112, номер 691. Прочитайте його уважно.

- Поясніть будь – ласка, як слід розв’язувати цей приклад.

- Молодці.

- Номер 690 на цій же сторінці. Усно.

3. Закріплення

- Запишіть у зошиті, що ми розв’язуємо номер 692. Прочитайте, що треба зробити. (Розв’язати на дошці з поясненням)

198000   3                                     681628     4

 

 

-

 

V. Розвиток математичних знань.

1. Розв`язання задач.

Чотирьом кролям за 7 днів згодували 9 кг 800 г сіна. Скільки сіна необхідно заготувати одному кролю на 9 днів?

4 кр. – 7 дн. – 9 кг 800 г

1 кр. – 9 дн. ? кг

     Розв’язання                                        *

1) 9800:7=1400(г) – за 1 день 4 кролям                                :

2) 1400:4=350(г) – за 1 день 1 кролю                                   

3) 350*9=3150(г) – за 9 днів 1 кролю                         :

Відповідь: 3 кг 150 г сіна необхідно заготувати одному кролю на 9 днів.

Бесіда

Прослухайте уважно задачу і скажіть про що в ній йдеться?

Які опорні слова в задачі?

Що відомо про кількість кролів?

Що відомо про кількість днів?

Що відомо про сіно?

Що можна знайти на підставі цих даних?

Якою дією?

Якщо відомо скільки згодували сіна 4 кролям за 1 день, чи можна знайти скільки сіна згодовано одному кролю за один день?

Якою дією?

Чи можна тепер дізнатися, скільки необхідно заготувати сіна одному кролю на 9 днів?

Якою дією?

Ми все знайшли, що від нас вимагали?

Отже, в 1 дії ми дізнаємося, скільки необхідно сіна 4 кролям на 1 день. У 2 дії, скільки необхідно 1 кролю в день наготувати сіна.

І в 3 дії, скільки необхідно 1 кролю на 9 днів.

2. Розв’язування прикладів

 

4900:7+1058=1758                                          26400:4+325=6600

Фізкультхвилинка

- Діти, ви напевно всі втомились, тож давайте проведемо невеличку фізкультхвилинку:

Ми і вчились, і трудились,

І, напевно, вже втомились,

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз! – підняли руки вгору.

Два! – нагнулися додолу.

Три! – повернулись вправо, вліво.

На «чотири»! – враз присіли.

Похитали головою,

Ще й притупнули ногою.

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіли.

Робота з підручником

- Знайдіть в книжці задачу під номером 693, прочитайте уважно задачу і визначить про що в ній йдеться.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда

  1. Отже, про що ж йдеться в задачі?
  2. Які опорні слова в задачі?
  3. Що відомо про мішки цементу?
  4. Що відомо про витрачений цемент?
  5. Скільки мішків цементу залишилося?
  6. Яке запитання стоїть в задачі?
  7. Про що дізнаємося обчисливши вираз к-с ?
  8. Про що дізнаємося обчисливши вираз 300: (к-с) *20?
  9. Про що дізнаємося обчисливши вираз 300: (к-с) ?
  10. Про що дізнаємося обчисливши вираз 300: (к-с) *14?

 

Порівняння іменованих чисел (усно)

Робота в парах.

  • Погляньте на екран, чим схожі між собою числа? Тут зашифровані рівні між собою числа, ваше завдання відшукати їх.

 

 

110 т                                   20 ц 2 кг

32 м 8 см                            2600 г

65 м                                    110000 кг

2002 кг                                6500 см

2 кг 600 г                            3208 см

2 км 600                              м2 600 м

VI. Підсумок  уроку

- Скільки цифр у частці 870 000:5? (5 цифр)

1. Рефлексія

Сьогодні на уроці ми вивчили…

Мені важко далося…

Я зрозумів…

2. Повідомлення домашнього завдання

- Відкрийте щоденники, запишіть домашнє завдання: ст.113 №695,696.

- Мені було дуже приємно працювати з вами. Ви показали, які ви активні, зосереджені та навчилися берегти кожну хвилинку.

 Дякую за урок. На все добре.

 

1.Бесіда.

Тож, давайте підведемо підсумки нашого уроку.

- Що нового навчилися робити на уроці?

- Що ви запам’ятали?

- При діленні іменованого числа на неіменоване отримаємо… ? (іменоване.)

- Поділивши іменоване число на іменоване, отримаємо…? (неіменоване число.)

2. Інтерактивна вправа «Незакінчені речення»

- Діти зараз я буду кидати вам м’ячик, той хто отримав м’ячик повинен продовжити моє речення.

Я знаю…

Я вмію..

Я дякую..

Мені найбільше сподобалось…

Метод «Мікрофон»

Підходить до кінця наш урок. 

  •        Яке завдання було найцікавіше?
  •        А що найбільше  запам’яталося?
  •        Як можна використовувати отримані знання у житті?
  •        Діти, урок триває лише 40 хвилин.
  • А відвернешься, поговориш з сусідом по парті  - і втекла хвилинка, не приготувався вчасно до уроку –хвилинка пішла. Дуже  важливо на уроках бути уважним, щоб з кожною хвилиною ви пізнавали і знали більше, ніж хвилиною раніше.
  • Закінчіть речення: «Я сьогодні на уроці зрозумів…»
  •        Дякую за увагу!

Ось і повернули ми час назад. Б’є годинник дванадцяту годину. І Петрик   знову став хлопчиком. Але так буває  лише у казці. Насправді згаяного часу не повернеш.

Оцінювання роботи учнів

 Отже, на уроці ми виконали всі завдання.  Ви всі молодці, я дуже дякую вам за хорошу роботу. Сьогодні я задоволена вашою роботою на уроці. До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаткові завдання:

1. 4 т : 8 ( = 5 ц)                                  1 дм : 2 см ( = 5)

    1 м : 5 ( = 2 дм)                               5 см : 50 мм ( = 1)

2. Довжина прямокутника 15 м, ширина 4 м. Знайди периметр і площу прямокутника (38 м, 60 м2)

Площа прямокутника 90 м2, ширина 5 м. Яка довжина прямокутника? (18 м.)

Периметр прямокутника 24 м, довжина 9 м. Яка його ширина? (3 м.)

3. Диференційовані завдання для опитування учнів.

Картка № 1 (для учнів із високим рівнем знань)

Розв’яжи задачі.

1) Довжина вулиці 600 м, а ширина 15 м. За перший тиждень покрили 2/3 площі вулиці. Скільки всього тонн асфальту потрібно для того, щоб покрити решту вулиці, якщо на кожні 100 м2 потрібно 4 т асфальту? (Відповідь: 1200 т асфальту.)

2) Площа квадрата 25 м2. Знайди його периметр. (Відповідь: 20 м)

Картка № 2 (для решти учнів).

1) Довжина вулиці 900 м, а ширина 15 м. За перший тиждень покрили 2/5 площі вулиці. Яку площу вулиці залишилося асфальтувати?

(Відповідь: 8100 м2)

2) Периметр квадрата 48 м. Знайди його площу.

(Відповідь: 144 м2)

 

1

 

docx
Додано
10 червня 2020
Переглядів
1543
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку