Урок – дискусія "Предмет економічної науки. Її місце серед інших наук"

Про матеріал

Цей урок- дискусія сприяє активності всіх учнів класу різноаспектному вивченню позицій, а також дозволить виробити практичні вміння та навички роботи с методикою «Дискусія на бали». Учитель продовжить формувати вміння дітей оцінювати рівень своїх знань. Дуже важливо в процесі проведення такого уроку не допустити однобічної, звинувачувальної версії. А щоб урок не перетворився на банальну виставу, де учні просто відбувають свій номер, необхідно поставити завдання, які учні повинні виконати до кінця уроку.

Перегляд файлу

 Урок – дискусія

 

Тема. Предмет економічної науки. Її місце серед інших наук

 

Мета уроку: розширити, закріпити знання учнів. Розвивати логічне мислення,   вміння узагальнювати, застосовувати набуті знання на практиці, використовувати додаткові джерела економічної інформації, швидко реагувати на зміну ситуації, форми роботи, творчо ставитися до навчання. Продовжувати формувати вміння оцінювати рівень своїх знань. Вимагати від учнів чітких, лаконічних, точних відповідей. Виховувати наполегливість у досягненні своєї мети. Виробити практичні вміння та навички роботи с методикою «Дискусія на бали».

 

                                               ХІД УРОКУ

 І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Учитель. Сьогодні ми з вами підводимо перші підсумки нашої спільної роботи на уроках економіки. Наша мета: узагальнити, закріпити набуті знання. 
Пропоную вам стати учасниками дискусії знань. На подальших уроках з економіки ми будемо детально знайомитися з дискусією, як складовою частиною ринкової інфраструктури. Сьогодні коротке повідомлення зробить Юра.

Учень. Дискусія форма колективного обговорення, мета якої — виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв'язання проблеми.  Під час такого обговорення виявляються різні позиції, а емоційно-інтелектуальний поштовх пробуджує бажання активно мислити.

 Основні правила ведення дискусії:

1. Відверто висловлювати думки.

2. Поважати точки зору всіх членів дискусії.

3. Слухати інших, не перебиваючи.

4. Не говорити занадто довго та занадто часто.

5. Водночас має говорити лише одна особа.

6. Дотримуватися позитивних ідей та стосунків.

7. Не критикувати себе та інших.

8. Незгоди й конфлікти відносно ідей не повинні бути направлені на конкретну особу.

-вибір учасників та обсерваторів дискусії

Учитель. Я вважаю, що ми з вами можемо проводити дискусію. Додому було задано звернути увагу на питання, які будуть використані під час проведення уроку. Економіка, як і кожна наука, має свої закони, правила, принципи, за якими розвивається. Вона розглядає усі сфери людського буття, так чи інакше відображає усі процеси, які відбуваються в суспільстві, — від політичних до культурних, тому вивчення її передбачає застосування здобутків практично всіх предметів, які вивчаються у школі.Вдома ви також повинні були підготувати і свої запитання для   своїх суперників.

   (вибираємо учасників дискусії, роздається кожному учаснику аркуш оцінки дискусії на бали (для ознайомлення з оцінкою- балами,які вони можуть набрати).Такий же аркуш оцінки роздається обсерваторам).

Аркуш оцінки дискусії на бали

 

Критерії оцінки

 

 

Бал

Учасники

Юля

Ірина

Іван

Презентація інформації, яка ґрунтується на фактах (статистичні дані, дати, прізвища, тощо)

+2

 

 

 

Власна позиція (презентація власної думки)

+2

 

 

 

Переконлива аргументація

+3

 

 

 

Виявлення аналогій

+2

 

 

 

Переконливі аргументи

+3

 

 

 

Висловлювання не на тему, недотримання плану

–2

 

 

 

Коментар до інформації іншої особи, доповнення інформації

+1

 

 

 

Особа, яка почала дискусію

+1

 

 

 

Особа, яка повела дискусію вперед

+1

 

 

 

Особа, яка втягнула у дискусію учасника, який ще не висловлювався

+1

 

 

 

Особа, яка перебиває інших, перешкоджає дискусії

–3

 

 

 

Особа, яка монополізує дискусію (висловлюється довше ніж 50 секунд)

–2

 

 

 

Особа, яка атакує інших (висловлює негативні уваги про характер інших учасників)

–3

 

 

 

Особа, яка попросила пробачення

+1

 

 

 

 

-ознайомлення з правилами проведення дискусії

Ведучий ознайомлює всіх з правилами проведення дискусії,наголошуючи, що ніхто з учасників дискусії не може домінувати, тому що кожен з них має право промовляти не більше ніж 50 секунд. Особи, які беруть участь у дискусії, повинні заохо­чувати інших учасників до обміну думками. Після закінчення часу дискусії починається обговорення. Спочатку висловлюються по черзі всі учасники дискусії, після цього – обсерватори. На завершення роботи ведучий підводить підсумки: обговорює хід дискусії, отриману інформацію, ідеї та висновки.

 

ІІІ. Хід дискусії 

 

ІІІ.1.Знайомство з учасниками

(у колі 6 учасників, кожен з них по черзі називає своє прізвище та імя )

 

ІІІ.2.Обговорення за схемою «Зв'язки економіки з іншими науками»

 

Ведучий: Економіка досить тісно пов'язана з іншими науками. Кожному  зараз я роздам картки , на яких написано певну науку, а ви повинні сказати,яким чином дана наука пов’язана з економікою. Робити це доцільно у вигляді питань-уточнень. Наприклад: « З економікою пов’язана політологія. Яким чином наука, що вивчає політичні організації суспільства, проблеми внутрішньої і зовнішньої політики, пов'язана з економікою? »

(картки: математика, право, соціологія, географія, історія, психологія.)

Ведучий:А зараз кожен учасник готує складну ситуацію  питання для  інших учасників дискусії. Після цього починається колективна дискусія. Спочатку представники наук ставлять один одному по одному запитанню, які звучать приблизно так: « Покажіть на конкретних прикладах, які економічні проблеми необхідно вирішувати нашій державі сьогодні. Як знання даної науки можуть допомогти у вирішенні цих проблем? »

 

ІІІ.3.Узагальнення, пропозиції

 

ІV.Підбиття підсумків

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Економіка, 11 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
17 листопада 2018
Переглядів
1229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку