Урок "Дитячі періодичні видання"

Про матеріал

Розроблений урок допоможе вчителю початкових класів формувати в учнів вміння цілеспрямовано читати дитячі журнали та газети; використовувати їх матеріали на уроках і в позаурочний час; активізувати інтерес учнів до дитячої періодичної преси; заохочувати до ведення записів цікавих матеріалів, що друкують журнали, газети.

Перегляд файлу

 

 

 

Урок позакласного читання

у 3 класі

 

 

Тема: «Дитячі

                  періодичні

                         видання»

 

 

 

                                                 Підготувала: Оксана Федорівна Позняк

                                                 вчитель початкових класів

                                                 Мочулищенського НВК 

                                                 ЗОШ І-Ш ступенів - ДНЗ

 

 

2018р.

 

Тема уроку: Дитячі періодичні видання (газети та журнали).

 

Мета уроку:

  • формування предметних компетентностей:

ознайомити учнів із дитячими періодичними виданнями; формувати оцінні судження; удосконалювати навички виразного читання; розвивати зв’язне мовлення школярів, мислення; збагачувати їхній лексичний запас; розширювати кругозір учнів; виховувати увагу до художнього слова, старанність;

  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність сприймати мету, що ставить вчитель, відповідно до неї планувати. Моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, висловлювати рефлексивні та оцінні судження;

комунікативної: удосконалювати вміння висловлювати свої думки; спілкуватися під час виконання завдань;

інформаційної: розвивати вміння здобувати з періодичних видань необхідну інформацію;

соціальної: навчати планувати взаємодію з учасником спільної діяльності;

загальнокультурної: сприяти дотриманню правил поведінки на уроці.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Основні терміни і поняття: періодичні видання, передплата, листоноша.

Обладнання: Підшивка журналів, окремі видання журналів, виставка дитячих журналів, газети «Казковий вечір», малюнок листоноші Пєчкіна, ноутбук, аудіо запис мелодій для душі.

 

Хід уроку

 

I. Організаційна частина. Емоційне налаштування.

- Любі мої діти, сьогодні у нас незвичайний урок, ми - зустрічаємо гостей і тому, як і годиться ввічливим господарям, вам слід повернутися і привітати гостей:

Добрий день вам, добрі люди,

Хай вам щастя буде,

Не на день і не на рік .

А на довгий-довгий вік.

- Сідайте. Тепер, посміхніться до мене, а я посміхнусь до вас і давайте допоможемо один одному провести урок так, щоб він приніс користь нам і задоволення нашим гостям.

 

II. Артикуляційна зарядка. Створення проблемної ситуації.

-    І одразу приступимо до роботи, щоб поповнити свою скарбничку знань.

А як же ми приступимо читати, якщо не розімнемо свій язичок і артикуляційний апарат. Отже, перше завдання:

 

                                                                                                                              1

-    Яку скоромовку ви хотіли б повторити на уроці? (діти називають і всі повторюють, так 5-6 скоромовок). Решта завдань вчитель дістає із сумки листоноші Пєчкіна (малюнок)).

-    Пропоную помирити вам букви, які позначають приголосні звуки з буквами, що позначають голосні звуки, а то вони з невідомих мені причин, посварилися:

 

Г_ з _т _                                            а е а

Ж _р н_ л                                          у а

Б_р в _н_ к                                       а і о

С _н_ ш н_ к                                     о я и

Л _с т_ н _ш_                                    и о о а

-Молодці, працюємо далі.

 

3. Прочитайте вірш Олексія Катрича без букв, що позначають голосні звуки:

П_р_дпл_ч_йт_   г_з_т_,                   (Передплачуйте газети,

І ж_рн_л_, і кн_жк_,                            І журнали, і книжки,

Я ж - в_ш   в_рн_й   л_ст_н_ш_-        Я ж – ваш вірний листоноша –

Пр_н_с_     в_ м   з_л_бк_!                  Принесу вам залюбки!)

 

4. Ще одне завдання від листоноші Пєчкіна. Прочитайте  слова, поєднайте їх із тлумаченням:

Листоноша           -  періодичне видання у вигляді книжки.

 

Передплата          -   поштовий службовець, який розносить

                                газети, листи та інші відправлення адресатам.

 

Журнал               - складання угоди про надсилання друкованого

                                 видання з попередньою оплатою.

-Ну, а тепер здогадайтеся , будь-ласка , чому саме найвідоміший для усіх дітей листоноша Пєчкін тримав усі ці завдання, а не якийсь інший казковий чи мультиплікаційний герой?

(тому, що ми сьогодні будемо працювати  з   дитячими газетами   та журналами).

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

-Вірно,   адже   тема   нашого   позакласного   читання   звучить   дослівно так: «Дитячі періодичні видання». Саме тому   завдання на артикуляційній зарядці були всі тісно пов'язані з газетами та журналами.

 -У народі кажуть: «Хто багато читає - той багато знає». Епіграфом нашого уроку стануть слова: «Що навчились й будем вміть - за плечима не носить». (Епіграф записано на дошці). 

Поговоримо про те, де ми ще крім книг можемо прочитати щось нове, цікаве, корисне для всіх.

                                                                                                                                   2

ІV. Аналіз журналів.

-Щодня по всіх містах і селах від під'їзду до під'їзду, від будинку до

будинку поспішають листоноші, щоб принести нам......Що? Попрошу продовжити моє речення, (листи, телеграми, газети, журнали).

-А там див так багато! І кожне диво загадковіше і цікавіше від попереднього.

Погляньте на виставку і назвіть журнали представлені на ній.

-Які ж журнали адресовані дітям?

-А який розрахований на дорослого читача? («Наталі»).

-Хто з вас представив журнал чи газету на виставку?

-Як потрапив цей журнал до ваших рук?

(передплачували, подарували).

-Скільки примірників журналів повинно бути у річній підшивці журналу, якщо журнал виходить один раз на місяць?

-Чи можуть журнали і газети стати помічниками на уроках у школі? Як саме? (там є багато цікавої інформації)

-Чи є у членів клубу Допитливих на сьогодні така інформація? (Учні заздалегідь отримують завдання. Діти зачитують інформацію і пояснюють в якому журналі цей матеріал і на якому уроці його можна використати).

-Як запам'ятати матеріал, до якого у разі необхідності, треба повернутися? (Записати на картку матеріал з журналу). Як саме? (Записати: автора, заголовок твору, назву журналу - рік, номер видання, сторінку).

- Журналів є багато на землі.

Усі вони цікаві та повчальні.

І серед журналів є такі, які порівняно недавно почали видавати. Наприклад, журнал «Соняшник» видають з 1991 року. Журнал «Пізнайко» - почали  видавати у 1996 році. А от є серед цих журналів такий, який ще передплачували мої батьки для мене, коли я була такою як ви. Це -«Барвінок».

Коли візьму зараз журнал «Барвінок»  до рук, то одразу в пам'яті з'являється той, який листала т в дитинстві. Я хотіла знайти вдома серед старих книжок і журналів хоча б один номер із своїх, але нажаль вони не збереглися. Та я постаралась знайти вам дуже цікаву інформацію з історії журналу «Барвінок».

Народився журнал у 1928 році на Україні. До 1941 року журнал виходив під назвою «Жовтеня». Війна тимчасово припинила його вихід. Але вже на початку 1945 р. у Києві було поновлено його випуск. То було друге народження журналу. Новий редактор журналу , відома українська письменниця Наталя Забіла, зібравши редакційну колегію для обговорення першого номера, наголосила на особливості не лише першого номера, а й взагалі журналу. Наближалася велика Перемога над фашизмом. Це створювало весняний настрій, який і навіяв журналові нову назву - «Барвінок» - ім'я квіти, яку шанує український народ за красу, стійкість, невмирущість.

 

                                                                                                                                3

Наталя Забіла спеціально написала для цього номера вірш «Барвінок», цей вірш я відшукала спеціально до нашого уроку і попросила вивчити на сьогодні Богдана. (Звучить легенька музика).

Недавно ще гула метелиця,

Ще в вибалках не станув сніг,

А вже барвінку листя стелиться

Зеленим килимом до ніг.

     Воно під снігом і під кригою

     Всю зиму зелень берегло

     І перше стрінуло з відлигою

     Весняне сонце і тепло .

Із перемогою і славою

Весна з'являється на світ,

І квітне радістю яскравою

Барвінковий зірчастий цвіт.

-Обкладинку присвятили омріяній Перемозі . Вийшов журнал у світ вже після  залпів   переможного   салюту.   А  з   1950  року  журнал   «Барвінок» видається двома мовами : українською і російською. Ось така історія «Барвінка».

-Якщо погортати журнал, який тип книжок за структурою, нагадує вам журнал? (книга - збірка). Чому? (бо є різні жанри творів).

 

V. Фізкультхвилиика

          Два прихлопи,

          Три притопи,                                                                           

          На носок, на каблучок.                                                           

          Руку вліво, руку вправо -                                                    

          Ми танцюєм козачок.

          Раз - присіли,

          Двавстали.

          Покружляли, покружляли

          І за парти посідали.

 

VI. Аналіз газети «Казковий вечір»

-    Чим відрізняється газета від журналу ?

-   На   сьогоднішній   урок   ви   опрацювали       вдома   матеріали   газети «Казковий вечір».

-   Які жанри зустрічаються в цьому номері газети ?

-   А чи звернули ви увагу на авторів творів ?

-   Чим же ця газета відрізняється від інших газет ? -    А хто головний редактор газети ?

-    Хто малює малюнки ?

VII.  Розширення читацького досвіду школярів. Робота над матеріалами газети «Казковий вечір»

                                                  4

-   Який із прочитаних творів вам особливо сподобався?

-    До якого жанру належить твір ?

-    Коротко передай його зміст.(Вислуховую 2-3 учнів).

2. Колективна робота над прочитаними творами .

3. Вибір (на вибір учнів) із вірша слова за такими схемами :

Г- голосний;

П- приголосний. ПГПГ(зима, нема, пише) ППГПГ (снігу, хмари, згори) ПГППГПГ(настали, рознесе).

3. Читання казки «Пригоди Сніжинки-Крижинки» в особах.

Вправа «Крісло автора». -  Якби ви були  автором цієї казки, чи хотіли б змінити кінцівку? Змініть.

4. Читання "ланцюжком" прислів'їв.

5. "Світ чудес"- розгадування кросворда .

 

VIII. Підсумок уроку. Рефлекся.

Інтерактивний прийом «Незакінчене речення»

 

-   Мене вразило…

-   Мені запам’яталося…

-   У мене виникло бажання…

Наша мандрівки за матеріалами дитячих видань закінчується. Дитяче видання - це невичерпна криниця цікавих таємниць, це ваші вірні друзі у навчанні; це рідні брати і сестри книг. Дружіть із ними, користуйтеся ними, адже книги, журнали і газети дуже щедрі та безкорисні – відкрийте їх, а вони вам відкриють скарби свої прекрасні, щоб душі у вас стали світлі і ясні.

 

IX. Домашнє завдання.

1. Повідомлення теми наступного уроку позакласного читання.

2. Ознайомлення зі списком літератури за темою наступного уроку.

3. Уточнення завдань.

-   На наступному уроці необхідно буде розповісти про прочитане; навчіться висловлювати своє ставлення до вчинків персонажів.

-   А на кінець уроку хочу сказати:

                      Дружіть із книгами, книжку поважайте,

                      Шануйте її, ще більше читайте.

                      Бо книжка - це віконце в світ хлоп’ята та дівчата.

                      Читати будете - і будете все знати.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                 5

doc
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
4121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку