Урок літературного читання "Для чого людині серце"(виховна година)

Про матеріал

Урок літературного читання,але може використатися на виховній годині,розкриваючи питання доброти і людяності.Чудовий матеріал для дітей,які потребують корекції девіантної поведінки.

Перегляд файлу

       Урок читання в 3 класі

   Тема.   Раз добром налите серце – ввік не прохолоне.

   Матеріал уроку. Тамара Коломієць «Кажу, кажу казку…».

                                 Анатолій Дімаров «Для чого людині серце».

Мета: ознайомити учнів із жанром літературної чарівної казки; вчити

самостійно визначати головну думку твору, аналізувати зміст

прочитаного тексту;  розвивати навички читання, усне зв’язне мовлення, вміння  передбачати, виховувати доброту, чуйність.

   Тип:   урок  вивчення нового  матеріалу.

Обладнання:   індивідуальні картки, пам’ятки «Метод «Прес», плакат «Дерево    рішень», ілюстрації на тему «Добрі справи», плакати «Займи позицію».

            Хід уроку

І.Організація класу

 1.Психологічне налаштування

- Подумайте,кому б ви хотіли присвятити цей урок?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.( Звучить мелодія « В гостях у казки»)

- Заплющіть очі. Подумайте,що вона вам нагадує?

2. « Кубування» слова « казка»

3.-Що об’єднує ці малюнки? (слайд 1)

-А хто ще може писати казки? ( слайд 2)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Чи може вчитель знати все? Виявляється – ні. От і я хочу,  щоб ви допомогли  розібратися в питанні в якому я до кінця не розібралася:
  • « Навіщо людині серце?»

1.Технологія « Займи позицію»

Серце людині    Серце людині  

    

 

Підійдіть до плакатів та оберіть свою позицію

- Заголовок казки, яку ми будемо опрацьовувати теж питального характеру. ( слайд 3 )

2. Контроль швидкості читання

– Давайте ознайомимось. Прочитайте перші 2 абзаци. (за 30 сек.)

( хто встиг - у картці оцінювання виставляє 3 бали)

3.Аналіз прочитаного.

- Хто герої казки?

- Де відбуваються події?

- Чим цікаві ці чоловічки?

- Чи існують насправді такі люди?

4.Технологія «Аналогія» (в парах)

- Діти, у вас на парті конверти з назвами частин тексту. Який ключовий вираз розкриває зміст прочитаній частині?( «Різні серця», «Зігріваючий вогник», «Дівчинка, що плаче», «Чоловічок із серцем», «Плем’я  дерев’яних чоловічків», «Лікар,що міняє серця», «Бажання мати серце». )

5.Словникова робота.( слайд 4 )

- Як ви вважаєте, що може статися далі?

6. Кероване читання. (до слів «на тонюсіньких ніжках»)

- Доберіть картку з ключовим виразом.

- Що здивувало дерев’яних чоловічків у цій звичайній дівчинці?

- Якими словами можна підписати цей малюнок?

- Що відбудеться далі?

А)  Читання вчителем «Буксир» (до слів «ринуться міняти серця»)

  • Яка картка з ключовим виразом відповідає змісту цієї частини?
  • Чому люди почнуть міняти серця. Хіба серця різні?

В)  Давайте прочитаємо які бувають серця? ( самостійне читання до слів «велике і світле»)

  • Яка картка відповідає змісту?
  • Які бувають серця?

 

 

 

 

Гаряче              золоте                 крижане             кам’яне              черстве 

Г)  Фрагмент мультфільму

  • Яка картка відповідає змісту прочитаної частини?
  • Яке серце вибрав собі чоловічок?
  • Які зміни сталися з чоловічком?

Д) «Це було взимку» ( самостійне читання)

  • Яка картка відповідає прочитаному уривку?
  • Чому інші не розуміли догораючого чоловічка?
  • То для чого людині серце?
  • 4.Технологія « Займи позицію».
  •  Чи змінив хто-небудь свою думку? Можливо, ви б хотіли перейти до іншого плаката?
  • Перейдіть і обґрунтуйте причини свого переходу.
  • Які аргументи протилежної сторони вас переконали?   

Щоб бути  чітким та переконливим, ваше висловлювання  

            повинно виглядати так:

А.Позиція: „Я вважаю, що ...”

Б.Обгрунтування: „... тому, що ...”

В.Приклад: „ ... наприклад ...”

Г.Висновки: „Отже ( тому ), я вважаю ...”

5. Знайомство з автором казки. ( Слайд)

V Підсумок уроку.

  1.  Вправа « Незакінчене речення»

Сьогодні я зрозумів…

Ця казка мене навчила…

  1. Стратегія «Обери» ( слайд)

Діти, оберіть сердечну рису характеру на слайді, запишіть її на серці, що лежить у вас на парті. Давайте утворимо серце класу ( діти підходять зі своїми сердечками і наклеюють їх на велике серце).

VI Оцінювання

Порахуйте у своїй таблиці всі свої бали.

VII Домашнє завдання.  розіграти діалог дівчинки і дерев’яного чоловічка або діалог лісових чоловічків.

За бажанням: намалювати ілюстрації до твору, написати лист-подяку А. Дімарову.

  • Любі діти, я всім вам бажаю мати велике і світле серце, як у цього

     незвичайного дерев'яного чоловічка, бути такими добрими,

     чуйними і уважними до інших…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Облітають квіти, обриває вітер

пелюстки печальні в синій тишині.

По садах пустинних їде гордовито

осінь жовтокоса на баскім коні.

В далечінь холодну без жалю за літом

синьоока осінь їде навмання.

В'яне все навколо, де пройдуть копита,

золоті копита чорного коня.

Облітають квіти, обриває вітер

пелюстки печальні й розкида кругом.

Скрізь якась покора в тишині розлита,

і берізка гола мерзне за вікном.

 

Дивлюсь на осінь

Про інше б щось писала, та осінь не дає.
Вона мені шептала лиш тільки про своє.
Про липки золотисті і тихий шум беріз,
На склі струмочки чисті від дощикових сліз.
Ще про останні квіти, що гнуться від роси.
Про майже голі віти без листя і краси.
Про шовковисті трави і шапочки грибів.
Про клена без оправи, бо листя розгубив.
І ще про все на світі і тільки про своє,
Чого немає в літі, а восени лиш є.
Я слухаю уважно — таке бува з людьми…
А осінь йде поважно, простує до зими…
І я дивлюсь на осінь, сумую і сміюсь…
А в небі чиста просинь — ніяк не надивлюсь.

 

Красива осінь вишиває клени...

Красива  осінь  вишиває  клени  
Червоним,  жовтим,  срібним,  золотим.  
А  листя  просить:   Виший  нас  зеленим!  
Ми  ще  побудем,  ще  не  облетим.  
А  листя  просить:   Дай  нам  тої  втіхи!  
Сади  прекрасні,  роси   як  вино.  
Ворони  п'ють  надкльовані  горіхи.  
А  що  їм,  чорним?  Чорним  все  одно.  

 

 

 

Намалюємо осінь словами

Ми по осені, діти, пройдемося з вами
Й намалюємо осінь чарівну словами.
Наша мова багата, вона поетична,
Тому вийде картина казкова й незвична.
Є у мові слова, щоб усе змалювати,
Тільки треба їх вивчити добре і знати.
То ж до світу давайте придивимось з вами
Й намалюємо осінь казкову словами.

 

  - Доберіть слова в риму:

 Чаклунка осінь - ніби та царівна,

 Красива, сонячна, (чарівна),

     Весела, радісна, багата

    В садочку яблуня (крислата).   

    Плоди достиглі всім дарує,

    А осінь далі все (фарбує).

    Убрався клен у жовті шати

     Горіхи треба вже (збирати).

     Каштани падають "тук-тук",

     І я беру каштан до (рук).

     Давай підем до лісу з нами,

     Там пахне мохом і (грибами),

      І чимсь таким, що я не знаю.

     Так тільки осінню (буває).

     Вітрець легенький повіває,

      І листя з дерева (злітає).

 

Творча робота над прислів’ями та приказками.

1) Осінь то плаче,………… ..          *спитай чи вдягнений та взутий;

2) Осінь іде……………….. …           *а осінь снопами;

3) Весна красна квітами,……            * то сміється;

4) Жовтень ходить по краю……..     *   і дощі за собою веде;

5) Листопад не лютий, проте……     *та виганяє птахів з гаю.

 

 

Зміна забарвлення - це результат руйнування хлорофілу. Рослини зелені від великої кількості хлорофілових зерен, розташованих у клітинах листя і стебел. Хлорофілові зерна недовговічні. Вбираючи сонячну енергію, потрібну для процесу фотосинтезу, хлорофіл руйнується і знову утворюється в рослині, причому це може відбуватися тільки на світлі. Однак, хлорофіл - не єдиний пігмент у рослині. Крім нього в рослині містяться пігменти ксантофіл і каротин. Перший чисто жовтого кольору, другий - має жовтогарячий відтінок. Жовті пігменти завжди є в зелених рослинах, але влітку вони зовсім не помітні, бо замасковані інтенсивним зеленим забарвленням хлорофілу.

Восени в міру згасання діяльності листка (у зв'язку з утворенням в його черешку коркового шару) в ньому уповільнюється, а потім і зовсім припиняється утворення хлорофілу, а руйнування його триває. Через це листок втрачає своє зелене забарвлення і жовті пігменти, яких не видно до цього, стають усе помітнішими.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організація позакласної роботи

План проведення виховних заходів 

на 2013/2014 н.р. 

вчителями та вихователями ГПД початкових класів

№з п

клас

ПІБ

Назва заходу

Термін виконання

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

 

10.

11.

12.

 

13.

14.

15.

16.

17.

18.

2-А

2-Б

3-А

3-Б

1-А

1-Б

1-В

4-Б

4-А

 

3-А

3-Б

1-4кл.

 

2-Б

4-А

4-Б

1-4кл.

1-4кл.

ГПД

 

 

 

 

 

 

 

Шумейко Ю.М

Найденко С.Л.

Ігнатова Г.В.

Станкевич Л.В.

Писарєва О.В.

Кузнєцова І.О.

Домбровська Н В

Дерземанова

Пудич В.В.

 

Ігнатова Г.В.

Станкевич Л.В.

класоводи

 

Найденко С.Л.

Пудич В.В.

Дерземанова

Класоводи

класоводи

ПушкаренкоТ.В

 

 

 

«Хліб-усьому голова»

«В колі рідної сімї"

«Ненька моя рідна»

«Свято зустрічі весни»

«Прощавай,букварику!»

«Прощавай,букварику!»

«Прощавай,букварику!»

«Новорічна пригода»

«Святий Миколай,усім людям

помагай»

«У світі казки чарівної»

«Родинне свято»

«Люба моя матуся,серцем до

тебе горнуся»

Інтелектуальна гра «Політ»

«Прощавай,початкова школа»

«Прощавай,початкова школа»

«Алло,шукаємо таланти»

Новорічні ранки

«У світі цікавого»

Вересень

Жовтень

березень

березень

квітень

квітень

квітень

грудень

грудень

 

листопад

травень

березень

 

лютий

травень

травень

січень

грудень

лютий

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 грудня 2018
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку