Харківська область, Дергачівський район,
Дергачівський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний заклад»
Дергачівської районної ради Харківської області
Конспект уроку
фізичної культури для учнів 6 класу
Модуль: Туризм
Желтобрюх
Світлана Миколаївна,
учитель фізичної культури Дергачівського НВК «ЗШ-ДЗ»,
спеціаліст вищої категорії,
вчитель-методист
2016 рік
Модуль: Туризм.
Тема: «Поглиблення знань з туристичних навичок».
Мета:1. Поглибити знання учнів з туристичних навичок та вчити застосовувати їх у життєвих ситуаціях.
2. Сприяти розвитку фізичних якостей учнів в умовах довкілля засобами туризму.
3. Виховувати загальнолюдські цінності засобами туризму.
Завдання:
Інвентар: жердини (4), лаги (6), купини (10), мотузка туристична 10 мм (2х15 м), карабін (2 шт.), гімнастична лава (2) скакалка (4), тунель (1), м’яч футбольний (2), гімнастичні палиці (9), намет (1), мати гімнастичні (2), маніжки (4х4), конуси малі (8), конуси великі (11), ліхтарик (1), різнокольорові стрічки (17 комплектів), дидактичні матеріали (схеми маршрутів, «легенди», підказки на етапах), мультимедійне обладнання, магнітофон, музичні записи, електронна мапа Харкова з районами міста, електронна презентація уроку, маркери, ребуси (4), кросворди (2), мольберт (2)
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|||||
Осн.гр. |
Підг.гр. |
СМГ |
|||||
І. Підготовча частина 14 хв. |
|||||||
1. |
Організований вхід до спортивної зали |
|
|
|
Виконується під музичний супровід |
||
Шикування у одну шеренгу |
40с. |
40с. |
40с. |
Звернути увагу на інтервал та рівняння у шерензі |
|||
Повідомлення теми, мети і завдань уроку Я запрошую вас вирушити у похід видатними спортивними спорудами моєї рідної Харківщини.
Після кожного виконаного завдання ми відкриємо одну із сторінок спортивної мапи Харкова.
|
1хв. |
1хв. |
1хв. |
Зосередити увагу учнів на темі і завданнях уроку.
Слайд 1; 2
Слайд 3 |
|||
Інструктаж з БЖД |
40с. |
40с. |
40с. |
Слайд 4.
|
|||
Вимірювання ЧСС за 10 сек. (зручним способом)
Контрольно-рятувальна служба Харківщини дозволила групі вийти на маршрут, тож вирушаємо! |
50с. |
50с. |
50с. |
Слайд 5-7. Підрахувати ЧСС. Зробити аналіз.
Слайд 8.
|
|||
2. |
1. Стройові вправи:
|
20с.
1р. 1р. 1р.
|
20с.
1р. 1р. 1р.
|
20с.
1р. 1р. 1р.
|
Звернути увагу на попередню і виконавчу команди. На рахунок «1» учні виконують поворот, на рахунок «2» - приставляють ногу. Руки при поворотах – притиснуті, утримувати правильну поставу. |
||
|
2. Різновиди ходьби:
|
50с. 10м. 10м.
10м.
10м.
|
50с. 10м. 10м.
10м.
10м.
|
50с. 10м. 10м.
10м.
10м.
|
Виконується під музичний супровід
Прогин тулуба – максимальний, ноги у колінах не згинати.
Прогнутись, носки ніг натягнуті догори, лікті відвести назад максимально.
Утримувати правильну поставу, носок зігнутої ноги – донизу |
||
|
3. Біг з додатковими завданнями:
|
1хв. 40с. 20с.
20с.
20с.
20с.
20с. 9м.
20с. |
1хв.
15с.
15с.
15с.
15с.
15с. 9м.
15с. |
Кроком по внуртішньому колу |
Виконується під музичний супровід
Дотримуватись дистанції у колоні, не затримувати дихання. Руки зігнуті у ліктьових суглобах, поштовх виконувати носком ноги, приземлення на носок, м’яке.
Виконувати за сигналом. Утримувати дистанцію.
Виконувати за сигналом. Утримувати дистанцію. Через середину зали. Дихання глибоке, повне, не затримувати |
||
4. Ходьба з виконанням вправ на відновлення дихання: 1-4 Руки через сторони вгору – вдих; 5-8 В.п. – видих |
30с.
2-3р.
|
30с.
2-3р. |
30с.
2-3р. |
Музичний супровід
Утримувати поставу, дихання не затримувати |
|||
Перешикування з колони по одному у колону по чотири. |
40с. |
40с. |
40с. |
Виконувати за командою, утримувати дистанцію у колонах та інтервал у шеренгах. |
|||
3. |
Музично-ритмічні вправи. зі стрічками:
1 – нахил голови преред; 2 – підняти голову вгору; 3 – нахил голови вліво; 4 – те саме вправо.
1-4 – колові оберти головою вліво; 4-8 – те саме вправо.
1 – ліва рука на пояс, 2 – те саме правою рукою, 3 – ліву руку на плече, 4 – те саме правою рукою, 5 – ліву руку вгору, 6 – те саме правою, 7-8 – сплески у долоні над головою 9-14 – те саме у зворотному напрямку, 15-16 – сплески долонями об стегна.
1 – поворот вліво, руки в сторони, 2 – в.п. 3 – 4 – в.п.
1 – напівприсід – кисті рук до плечей; 2 – підвестись на носки – руки вгору
1 – дуга правою вперед донизу, 2 – нахил вліво, 3 – те саме зі зміною положення рук.
1 – лівою рукою дістати носка правої ноги, 2 – в.п., 3-4 – те саме правою рукою.
1 – випад лівою вперед, руки в сторони; 2 – в.п. 3-4 – те саме правою.
1 – присісти, руки вперед; 2 –в.п.; 3 – присісти, руки в сторони; 4 – в.п.
Ходьба на місці. |
5хв.
2 р.
2 р.
2р
4-5р.
4-5р.
4р
4р
4р
4р
5-6р
10с. |
5хв
2 р.
2 р.
2р.
4р.
4-р.
4р
4р
4р
4р
4-5р
10с. |
5хв
2 р.
2 р.
2р.
3-4р.
3-4р.
3-4р.
3-4р.
3-4р.
3р.
кро- ком
10с |
Уважно слухати музику і рахунок; слідкувати за показом учителя. Слідкувати за поставою, виконувати з максимальною амплітудою
Слідкувати за поставою, виконувати з максимальною амплітудою
Руки вгору – прямі. Утримувати поставу
Утримувати поставу, поворот енергійний, п’ятку з підлоги не піднімати, руки у ліктьових суглобах не згинати.
Руки прямі. Утримувати поставу.
Дуга прямою рукою. Амплітуда максимальна. Нахил виконувати нижче, чітко в сторону. П’яти від підлоги не піднімати.
Нахил нижче, ноги у колінах не згинати.
Прогнутись. Тулуб вперед не нахиляти, випад широкий, руки прямі, утримувати поставу.
Спина пряма, присід повний.
Стрибок пружній, м’який, дихання не затримувати.
|
||
|
На нашому маршруті перший привал – знайомтесь – стадіон «Металіст». - одна із найвидатніших спортивних споруд міста Харків. |
10с. |
10с. |
10с. |
Слайд 9. |
||
|
Зімкнення колон |
30с. |
30с. |
30с. |
Визначення старшого у відділеннях.
|
||
ІІ Основна частина. 27 хв. |
|||||||
4. |
Пояснення завдань для роботи у групах 1 станція «Намет»
2 станція «Колода»
3 станція «Жердини»
4 станція «Купини»
|
4хв. |
4хв. |
4хв. |
Слайд 10, 11,12,13,14 |
||
Учні отримують маршрутні карти. Ознайомлення із «легендами». Рух на маршрут |
1хв. |
30с. |
30с. |
Нагадати правила БЖД В колону по одному, найкоротшим шляхом. |
|||
Робота на станціях |
12хв. (4х3хв) |
12хв (4х3хв) |
12хв. (4х3хв) |
Після виконання завдань на станціях – збір груп на «привал», на центр залу. |
|||
1 станція «Намет» (зелена) а) група знімає встановлений намет; б) долання «завалу»; в) виконання силових вправ для розвитку черевного пресу: піднімання в сід: Х – 15р. Д – 10р. г) встановлення намету |
3хв. |
3хв. |
3хв. |
Спеціальна медична група вправи «б» і «д» не виконує Зняти кріплення, укласти дуги
Підлізання, перелізання Руки тримати за головою, пальці у «замок».
Виставити дуги, закріпити застібки. |
|||
Перехід на центр залу |
30с |
30с |
30с |
У колону по одному, за сигналом. |
|||
1-й привал: Теоретична вікторина
|
30с.
|
30с.
|
30с.
|
Звернути увагу учнів на екран.
Очікувана відповідь: пішохідний, велосипедний, гірський, водний, лижний, кінний
Слайд16. |
|||
Маршрут нелегкий, однак ми долаємо його впевнено, і зараз проходимо повз одного із найстаріших спортивних комплексів Харківщини – стадіону «Динамо» |
10с. |
10с. |
10с. |
Слайд 17. |
|||
2 станція «Колода» (синя) а) закріпити супроводжуючу мотузку б) подолати дистанцію підтягуванням обома руками, лежачи на животі (хлопці), в упорі стоячи на колінах (дівчата); в) відкріпити супроводжуючу мотузку г) вирішити питання кросворду (дати визначення одного із законів юних туристів) |
3хв. |
3хв. |
3хв. |
Дистанцію долати у повільному темпі. З опори сходити за контрольну лінію. На початок дистанції супроводжувальну мотузку виводить наступний учень.
|
|||
Перехід на центр залу |
30с |
30с |
30с |
У колону по одному, за сигналом. |
|||
2-й привал: Теоретична вікторина
|
30с.
|
30с.
|
30с.
|
Звернути увагу учнів на екран.
Очікувана відповідь: річка, болото, скелі Слайд 18.
|
|||
Впевнено долаючи маршрут, ми відкриваємо сторінку на карті – споруда басейну «Акварена». Саме у ньому тренувалась чотириразова олімпійська чемпіонка з плавання Яна Клочкова |
10с. |
10с. |
10с. |
Слайд 19 |
|||
3 станція «Жердини» (червона) а) пройти жердинами (учень встановлює жердини на лаги, стає на першу лагу двома ногами, виконуючи крок лівою (правою) на жердину між лагами, наступний крок виконує на іншу лагу); б) виконати стрибки через скакалку (Х – 15р. Д –20р.); в) повернутись на початок дистанції. |
3хв. |
3хв. |
3хв. |
Нагадати про правила БЖД та страхування Не допускати торкання підлоги.
|
|||
Перехід на центр залу |
30с. |
30с. |
30с. |
У колону по одному, за сигналом. |
|||
3-й привал:
|
30с. |
30с. |
30с. |
Очікувана відповідь: мотузки, карабін, компас, мапа, страхувальні системи. Слайд 20.
|
|||
Правильно виконавши завдання ми відкриваємо ще одну сторінку нашої карти. Знайомтесь – спортивний комплекс «Арсенал» |
10с. |
10с. |
10с. |
Слайд 21. |
|||
4 станція «Купини» (жовта) а) виконати стрибки купинами; Учень виконує стрибки з ноги на ногу: права – ліва – ліва – права – ліва. б) оббігти фішки «змійкою»; в) виконати вправу для розвитку сили рук – згинання та розгинання рук в упорі сидячи (Х – 10р.; Д – 7р.). |
3хв. |
3хв. |
3хв. |
Не вистрибувати за межі купини. Контролювати правильність проходження дистанції.
Упор руками об гімнастичну лаву, ноги прямі. |
|||
|
Перехід на центр залу |
30с. |
30с. |
30с. |
У колону по одному, за сигналом. |
||
|
Змикання колон |
30с. |
30с. |
30с. |
Об’єднання у команди |
||
|
Пояснення завдань туристичної естафети |
1хв. |
1хв. |
1хв. |
Слайд 22 |
||
5. |
Туристична естафета «Смуга перешкод»
|
1р. |
1 р |
Виконують страхування на жердинах |
Музичний супровід (Пісня В.Висоцького «Вершина» Наступний учасник має право виконувати вправу тільки після того, як учасник, який йшов перед ним закінчив виконання вправи і вийшов за контрольну лінію. Допускається допомога команди. Дотримуватись правил БЖД. Виконувати страхування на жердинах. |
||
6. |
Перевірка ЧСС
|
30 сек.
|
30 сек.
|
30 сек.
|
Зручним способом. Зробити аналіз. Слайд 24.
|
||
7. |
Ви впорались з усіма завданнями, які вам були запропоновані. І ми дійшли до ще однієї унікальної спортивної споруди Харкова – спортивний комплекс «Локомотив» І це кінцева станція нашого походу |
10 сек.
|
10 сек.
|
10 сек.
|
Слайд 25. |
||
8. |
Запрошую вас до туристичного вогнища. Ходьба з виконанням вправ на відновлення - на місці; - по колу: 1-4 – руки через сторони вгору – вдихнути; 4-8 – повернутись у в.п. – видих |
30с. |
30с. |
30с. |
Зведенням і розведенням колон. Зібрати «хмиз» для «багаття» Дихання не затримувати, вдих – глибокий, видих повний.
Музичний супровід
|
||
Заключна частина 4 хв. |
|||||||
10. |
1. Шикування у півколо.
2. Підведення підсумків уроку. 3. Домашнє завдання: «Які існують природні перешкоди і за допомогою якого туристичного спорядження їх можна подолати?»
4. Вимірювання ЧСС
5. Ми з вами дійшли кінця нашого походу, і познайомились із найвидатнішими спортивними спорудами міста Харків. А на останок я хочу трішки познайомити вас із моїм рідним містом, яке знаходиться поблизу Харкова, і пропоную вам разом заспівати туристичну пісню. 7. Організований вихід зі спортивної зали. |
30с.
40с.
10с.
30с.
2хв 10с. |
30с.
40с.
10с.
30с.
2хв 10с. |
30с.
40с.
10с.
30с.
2хв 10с. |
Відпочинок біля туристського вогнища. Оцінити роботу учнів на уроці
Слайд 26.
Зручним способом.
Слайд 27, 28.
Слайдшоу: (Слайд 29) «Мій Харків. Душа моя – мої Дергачі» (Пісня «Как здорово»)
Музичний супровід
|
||