Урок для учнів 6 класу за темою: «Поглиблення знань з туристичних навичок»

Про матеріал
Інноваційний урок з модуля "Туризм" для учнів 6 класу Поглиблення знань учнів з туристичних навичок щоб застосовувати їх у життєвих ситуаціях. Розвиток фізичних якостей учнів в умовах навколишнього середовища засобами туризму. Учні зможуть 1. Повторити основні способи подолання природних перешкод (купини, жердини, рух по колоді). 2. Удосконалювати навички в’язання схоплюю чого вузла та кріплення карабіну.
Перегляд файлу

Харківська область, Дергачівський район,

Дергачівський навчально-виховний комплекс

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний заклад»

Дергачівської районної ради Харківської області

 

 

 

 

 

Конспект уроку

фізичної культури для учнів 6 класу

 

 

Модуль: Туризм

 

 

 

 

Желтобрюх

Світлана Миколаївна,

учитель фізичної культури Дергачівського НВК «ЗШ-ДЗ»,

спеціаліст вищої категорії,

вчитель-методист

 

 

2016 рік


Модуль: Туризм.

Тема: «Поглиблення знань з туристичних навичок».

Мета:1. Поглибити знання учнів з туристичних навичок та вчити застосовувати їх у життєвих ситуаціях.

2. Сприяти розвитку фізичних якостей учнів в умовах довкілля засобами туризму.

3. Виховувати загальнолюдські цінності засобами туризму.

 

Завдання:

  1. Повторити основні способи подолання природних перешкод.
  2. Розвивати спритність, швидкість, силу, координацію рухів засобами туризму.
  3. Виховувати цілеспрямованість, вимогливість, патріотизм, почуття колективізму; потребу у здоровому способі життя.

 

 

Інвентар: жердини (4), лаги (6), купини (10), мотузка туристична 10 мм (2х15 м), карабін (2 шт.), гімнастична лава (2) скакалка (4), тунель (1), м’яч футбольний (2), гімнастичні палиці (9), намет (1), мати гімнастичні (2), маніжки (4х4), конуси малі (8), конуси великі (11), ліхтарик (1), різнокольорові стрічки (17 комплектів), дидактичні матеріали (схеми маршрутів, «легенди», підказки на етапах), мультимедійне обладнання, магнітофон, музичні записи, електронна мапа Харкова з районами міста, електронна презентація уроку, маркери, ребуси (4), кросворди (2), мольберт (2)

 

 


Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Осн.гр.

Підг.гр.

СМГ

І. Підготовча частина 14 хв.

1.

Організований вхід до спортивної зали

 

 

 

Виконується під музичний супровід

Шикування у одну шеренгу

40с.

40с.

40с.

Звернути увагу на інтервал та рівняння у шерензі

Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Я запрошую вас вирушити у похід видатними спортивними спорудами моєї рідної Харківщини.

 

 

Після кожного виконаного завдання ми відкриємо одну із сторінок спортивної мапи Харкова.

 

1хв.

1хв.

1хв.

Зосередити увагу учнів на темі і завданнях уроку.

 

Слайд 1; 2

 

Слайд 3

Інструктаж з БЖД

40с.

40с.

40с.

Слайд 4.

 

Вимірювання ЧСС за 10 сек.

(зручним способом)

 

 

 

 

 

 

Контрольно-рятувальна служба Харківщини дозволила групі вийти на маршрут, тож вирушаємо!

50с.

50с.

50с.

Слайд 5-7.

Підрахувати ЧСС. Зробити аналіз.

 

 

 

 

 

Слайд 8.

 

 

2.

1. Стройові вправи:

  •    Повороти:
  • Право-руч!
  • Кру-гом!
  • Стрибком кру-гом!

20с.

 

1р.

1р.

1р.

 

20с.

 

1р.

1р.

1р.

 

20с.

 

1р.

1р.

1р.

 

Звернути увагу на попередню і виконавчу команди.

На рахунок «1» учні виконують поворот, на рахунок «2» - приставляють ногу.

Руки при поворотах – притиснуті, утримувати правильну поставу.

 

2. Різновиди ходьби:

  • звичайним кроком;
  •  на носках, руки вгорі;

 

 

  • на п’ятах, руки за головою;

 

 

  • з високим підніманням коліна, руки на поясі.

50с.

10м.

10м.

 

 

10м.

 

 

 

10м.

 

50с.

10м.

10м.

 

 

10м.

 

 

 

10м.

 

50с.

10м.

10м.

 

 

10м.

 

 

 

10м.

 

Виконується під музичний супровід

 

Прогин тулуба – максимальний, ноги у колінах не згинати.

 

Прогнутись, носки ніг натягнуті догори, лікті відвести назад максимально.

 

 

Утримувати правильну поставу, носок зігнутої ноги – донизу

 

3. Біг з додатковими завданнями:

  • біг у повільному темпі;
  • приставним кроком, лівим боком уперед;
  • приставним кроком правим боком уперед;
  • біг з поворотом на 360°;
  • біг із торканням рукою підлоги;
  • «змійкою»
  • повільний біг

1хв.

40с.

20с.

 

20с.

 

20с.

 

20с.

 

 

20с.

9м.

 

20с.

1хв.

 

15с.

 

15с.

 

15с.

 

15с.

 

 

15с.

9м.

 

15с.

Кроком по внуртішньому колу

Виконується під музичний супровід

 

Дотримуватись дистанції у колоні, не затримувати дихання.

Руки зігнуті у ліктьових суглобах, поштовх виконувати носком ноги, приземлення на носок, м’яке.

 

Виконувати за сигналом. Утримувати дистанцію.

 

Виконувати за сигналом. Утримувати дистанцію.

Через середину зали.

Дихання глибоке, повне, не затримувати

4. Ходьба з виконанням вправ на відновлення дихання:

1-4 Руки через сторони вгору – вдих;

5-8 В.п. – видих

30с.

 

 

2-3р.

 

30с.

 

 

2-3р.

30с.

 

 

2-3р.

Музичний супровід

 

Утримувати поставу, дихання не затримувати

Перешикування по 4.jpgПерешикування з колони по одному у колону по чотири.

40с.

40с.

40с.

Виконувати за командою, утримувати дистанцію у колонах та інтервал у шеренгах.

3.

Музично-ритмічні вправи. зі стрічками:

 

  • В.п.– руки на поясі

1 – нахил голови преред;

2 – підняти голову вгору;

3 – нахил голови вліво;

4 – те саме вправо.

  • В.п.– таке саме

1-4 – колові оберти головою вліво;

4-8 – те саме вправо.

  • В.п.– о.с.

1 – ліва рука на пояс,

2 – те саме правою рукою,

3 – ліву руку на плече,

4 – те саме правою рукою,

5 – ліву руку вгору,

6 – те саме правою,

7-8 – сплески у долоні над головою

9-14 – те саме у зворотному напрямку,

15-16 – сплески долонями об стегна.

  • В.п. – cтійка ноги нарізно, руки перед грудьми:

1 – поворот вліво, руки в сторони,

2 – в.п.

3 – 4 – в.п.

  • В.п. о.с.

1 – напівприсід – кисті рук до плечей;

2 – підвестись на носки – руки вгору

  •                   В.п. – стійка ноги нарізно, ліва рука на поясі, права вгорі:

1 – дуга правою вперед донизу,

2 – нахил вліво,

3 – те саме зі зміною положення рук.

  •                   В.п. – стійка ноги нарізно, руки на поясі:

1 – лівою рукою дістати носка правої ноги,

2 – в.п.,

3-4 – те саме правою рукою.

  •                   В.п. – о.с.

1 – випад лівою вперед, руки в сторони;

2 – в.п.

3-4 – те саме правою.

  • В.п. - руки на поясі:

1 – присісти, руки вперед;

2 –в.п.;

3 – присісти, руки в сторони;

4 – в.п.

  • В.п.- о.с.
  1.               стрибок ноги нарізно, руки через сторони вгору, сплеск у долоні,
  2. В.п.

Ходьба на місці.

5хв.

 

 

2 р.

 

 

 

 

2 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-5р.

 

 

 

 

 

 

 

4-5р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-6р

 

 

 

 

10с.

5хв

 

 

2 р.

 

 

 

 

2 р.

 

 

 

 

2р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

 

4-р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-5р

 

 

 

 

10с.

5хв

 

 

2 р.

 

 

 

 

2 р.

 

 

 

 

2р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4р.

 

 

 

 

 

 

 

3-4р.

 

 

 

 

3-4р.

 

 

 

 

 

 

 

3-4р.

 

 

 

 

 

 

3-4р.

 

 

 

 

3р.

 

 

 

 

 

 

кро-

ком

 

 

 

10с

 

Уважно слухати музику і рахунок; слідкувати за показом учителя.

Слідкувати за поставою, виконувати з максимальною амплітудою

 

 

Слідкувати за поставою, виконувати з максимальною амплітудою

 

 

Руки вгору – прямі.

Утримувати поставу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Утримувати поставу, поворот енергійний, п’ятку з підлоги не піднімати,

руки у ліктьових суглобах не згинати.

 

 

 

Руки прямі.

Утримувати поставу.

 

 

 

Дуга прямою рукою.

Амплітуда максимальна.

Нахил виконувати нижче, чітко в сторону.

П’яти від підлоги не піднімати.

 

 

 

Нахил нижче, ноги у колінах не згинати.

 

 

 

 

 

Прогнутись.

Тулуб вперед не нахиляти, випад широкий, руки прямі, утримувати поставу.

 

Спина пряма, присід повний.

 

 

 

 

 

 

Стрибок пружній, м’який, дихання не затримувати.

 

 

 

 

На нашому маршруті перший привал – знайомтесь – стадіон «Металіст». - одна із найвидатніших спортивних споруд міста Харків.

10с.

10с.

10с.

Слайд 9.

 

Зімкнення колон

30с.

30с.

30с.

Визначення старшого у відділеннях.

 

ІІ Основна частина. 27 хв.

4.

Пояснення завдань для роботи у групах

1 станція «Намет»

 

 

2 станція «Колода»

 

3 станція «Жердини»

 

4 станція «Купини»

 

4хв.

4хв.

4хв.

Слайд 10, 11,12,13,14

Учні отримують маршрутні карти.

Ознайомлення із «легендами».

Рух на маршрут

1хв.

30с.

30с.

Нагадати правила БЖД

В колону по одному, найкоротшим шляхом.

Робота на станціях

12хв.

(4х3хв)

12хв

(4х3хв)

12хв. (4х3хв)

Після виконання завдань на станціях – збір груп на «привал», на центр залу.

1 станція «Намет» (зелена)

а) група знімає встановлений намет;

б) долання «завалу»;

в) виконання силових вправ для розвитку черевного пресу: піднімання в сід:

Х – 15р.

Д – 10р.

г) встановлення намету

3хв.

3хв.

3хв.

Спеціальна медична група вправи «б» і «д» не виконує

Зняти кріплення, укласти дуги

 

Підлізання, перелізання

Руки тримати за головою, пальці у «замок».

 

 

 

 

Виставити дуги, закріпити застібки.

Перехід на центр залу

30с

30с

30с

У колону по одному, за сигналом.

1-й привал:

Теоретична вікторина

  • Види туризму.

30с.

 

30с.

 

30с.

 

Звернути увагу учнів на екран.

 

Очікувана відповідь: пішохідний, велосипедний,  гірський, водний, лижний, кінний

 

Слайд16.

Маршрут нелегкий, однак ми долаємо його впевнено, і зараз проходимо повз одного із найстаріших спортивних комплексів Харківщини – стадіону «Динамо»

10с.

10с.

10с.

Слайд 17.

2 станція «Колода»

(синя)

а) закріпити супроводжуючу мотузку

б) подолати дистанцію підтягуванням обома руками, лежачи на животі (хлопці), в упорі стоячи на колінах (дівчата);

в) відкріпити супроводжуючу мотузку г) вирішити питання кросворду (дати визначення одного із законів юних туристів)

3хв.

3хв.

3хв.

 

Дистанцію долати у повільному темпі.

З опори сходити за контрольну лінію.

На початок дистанції супроводжувальну мотузку виводить наступний учень.

 

 

Перехід на центр залу

30с

30с

30с

У колону по одному, за сигналом.

2-й привал:

Теоретична вікторина

 

  • Види природних перешкод.

30с.

 

30с.

 

30с.

 

Звернути увагу учнів на екран.

 

 

Очікувана відповідь:  річка, болото, скелі

Слайд 18.

 

 

 

 

Впевнено долаючи маршрут, ми відкриваємо сторінку на карті – споруда басейну «Акварена». Саме у ньому тренувалась чотириразова олімпійська чемпіонка з плавання Яна Клочкова

10с.

10с.

10с.

Слайд 19

3 станція «Жердини»

(червона)

а) пройти жердинами (учень встановлює жердини на лаги, стає на першу лагу двома ногами, виконуючи крок лівою (правою) на жердину між лагами, наступний крок виконує на іншу лагу);

б) виконати стрибки через скакалку (Х – 15р.

Д –20р.);

в) повернутись на початок дистанції.

3хв.

3хв.

3хв.

 

Нагадати про правила БЖД та страхування

Не допускати торкання підлоги.

 

Перехід на центр залу

30с.

30с.

30с.

У колону по одному, за сигналом.

3-й привал:

  • Необхідне туристичне спорядження.

30с.

30с.

30с.

 

Очікувана відповідь: мотузки, карабін, компас, мапа, страхувальні системи.

Слайд 20.

 

Правильно виконавши завдання ми відкриваємо ще одну сторінку нашої карти. Знайомтесь – спортивний комплекс «Арсенал»

10с.

10с.

10с.

 

 

Слайд 21.

4 станція «Купини»

(жовта)

а) виконати стрибки купинами;

Учень виконує стрибки з ноги на ногу: права – ліва – ліва – права – ліва.

б) оббігти фішки «змійкою»;

в) виконати вправу для розвитку сили рук – згинання та розгинання рук в упорі сидячи

(Х – 10р.; Д – 7р.).

3хв.

3хв.

3хв.

Не вистрибувати за межі купини.

Контролювати правильність проходження дистанції.

 

 

 

 

 

 

 

Упор руками об гімнастичну лаву, ноги прямі.

 

Перехід на центр залу

30с.

30с.

30с.

У колону по одному, за сигналом.

 

Змикання колон

30с.

30с.

30с.

Об’єднання у команди

 

Пояснення завдань туристичної естафети

1хв.

1хв.

1хв.

Слайд 22

5.

Туристична естафета «Смуга перешкод»

  1. Техніка руху по колоді.
  2. Подолання умовного болота жердинами.
  3. Подолання умовного болота купинами.

 

1р.

1 р

Виконують страхування на жердинах

Музичний супровід (Пісня В.Висоцького «Вершина»

Наступний учасник має право виконувати вправу тільки після того, як учасник, який йшов перед ним закінчив виконання вправи і вийшов за контрольну лінію.

Допускається допомога команди.

Дотримуватись правил БЖД.

Виконувати страхування на жердинах.

6.

Перевірка ЧСС

30 сек.

 

 

30 сек.

 

30 сек.

 

Зручним способом.

Зробити аналіз.

Слайд 24.

 

7.

Ви впорались з усіма завданнями, які вам були запропоновані. І ми дійшли до ще однієї унікальної спортивної споруди Харкова – спортивний комплекс «Локомотив»

І це кінцева станція нашого походу

10 сек.

 

10 сек.

 

10 сек.

 

 

Слайд 25.

8.

Запрошую вас до туристичного вогнища.

Ходьба з виконанням вправ на відновлення

- на місці;

- по колу:

1-4 – руки через сторони вгору – вдихнути;

4-8 – повернутись у в.п. – видих

30с.

30с.

30с.

Зведенням і розведенням колон.

Зібрати «хмиз» для «багаття»

Дихання не затримувати, вдих – глибокий, видих повний.

 

Музичний супровід

 

Заключна частина 4 хв.

10.

1. Шикування у півколо.

 

2. Підведення підсумків уроку.

3. Домашнє завдання:

«Які існують природні перешкоди і за допомогою якого туристичного спорядження їх можна подолати?»

 

4. Вимірювання ЧСС

5. Ми з вами дійшли кінця нашого походу, і познайомились із найвидатнішими спортивними спорудами міста Харків. А на останок я хочу трішки познайомити вас із моїм рідним містом, яке знаходиться поблизу Харкова, і пропоную вам разом заспівати  туристичну пісню.

7. Організований вихід зі спортивної зали.

30с.

 

40с.

 

10с.

 

 

 

 

 

 

 

30с.

 

 

 

 

 

 

2хв

10с.

30с.

 

40с.

 

10с.

 

 

 

 

 

 

 

30с.

 

 

 

 

 

 

2хв

10с.

30с.

 

40с.

 

10с.

 

 

 

 

 

 

 

30с.

 

 

 

 

 

 

2хв

10с.

Відпочинок біля туристського вогнища.

Оцінити роботу учнів на уроці

 

Слайд 26.

 

 

 

 

 

 

 

Зручним способом.

 

Слайд 27, 28.

 

 

 

 

Слайдшоу: (Слайд 29)

«Мій Харків. Душа моя – мої Дергачі»

(Пісня «Как здорово»)

 

Музичний супровід

 

 

doc
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку