Урок математики з використанням ЕОІР, 3 клас
(Автор: Гонтар Ю.О., учитель Ковалівської ЗОШ І ступеня,
Полтавської районної ради, Полтавської області)
Тема розділу: |
Повторення матеріалу 2 класу. Ознайомлення з рівнянням |
Тема уроку: |
Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником |
№ уроку в розділі |
Урок № 20 |
Тип уроку: |
Комбінований |
Цілі уроку: |
Ознайомити учнів зі співвідношеннями між одиницями часу; навчати визначати час за годинником; формувати навички обчислень, використовуючи таблицю множення; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати бажання берегти час. |
Основні терміни та поняття: |
Доба, година, хвилина, секунда. |
Форми роботи: |
- індивідуальна - фронтальна |
Етап використання ЕОР: |
- актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок - закріплення, узагальнення та систематизація вивченого |
Мета використання ЕОР: |
активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів. |
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Доброго ранку! Доброго дня!
Доброго вечора – нині, щодня!
Хай не псується годинник на вежі.
Хай буде все на землі,
як належить:
Сонце – як сонце, літо – як літо,
Дощик – як дощик, діти – як діти.
Кожному дому я щастя бажаю.
Маку – цвітіння, житу – врожаю,
Небові – миру, голубу – неба.
Кожній дитині – всього що треба.
Хай усміхаються діти щодня.
Доброго ранку!
Доброго дня!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Учитель: – Діти, дорогою до школи я зустріла Незнайка. Він цікавився: - Котра година?
Виявляється, що Незнайко зовсім не розуміється на годиннику. Тому я запросила його до нас на урок. А допоможе нам розібратися з визначенням часу за годинником – звичайно ж ….Знайко.
2. Гра «Котра година?»
Повторення таблиці множення і
ділення чисел 4; 5; 6.
Числа всередині годинника змінюються на 4 і 6.
Учень біля дошки указкою показує на числа навколо циферблату, учні класу виконують множення і називають відповідь.
Учитель: — За допомогою годинника складіть усі можливі приклади на ділення.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
Знайко: — Відгадайте загадку.
• Справно йде, хоч ніг немає, «Цоки-цок»,— усім співає.
І секунди, і хвилини нам рахує він щоднини. (Годинник)
Учитель: — Сьогодні на уроці ми будемо працювати з одиницями часу та вчитися визначати час за годинником.
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Підготовча робота (с. 26, завдання 166)
Учитель: — Назвіть одиниці вимірювання часу від найбільшої до найменшої: година, доба, століття, місяць, рік, тиждень, секунда, хвилина.
Робота з ЕОІР «Математика, 3 клас», тема 7
2. Пояснення нового матеріалу
Учитель: — Ранок, день, вечір, ніч складають добу.
— За чим визначають час? (Час визначають за годинником.)
— 1 секунда — це час, за який ми зазвичай вимовляємо назву двоцифрового числа.
— Скільки обертів за добу робить годинна стрілка? (За добу годинникова стрілка робить два повних оберти.)
— Скільки обертів за добу робить хвилинна стрілка?
(Хвилинна стрілка робить повний оберт за 1 годину, тобто 24 оберти.)
1 доба = 24 години
1 година = 60 хвилин
1 хвилина = 60 секунд
Знайко: — Які види годинників вам відомі? (Механічні, електронні, піскові, сонячні, водяні, маятникові).
3. Практична робота (с. 27, завдання 168)
Знайко:
— Запишіть, скільки годин і хвилин показує кожний годинник.
— Котру годину показуватиме кожний годинник через 10 хв; через 20 хв?
Робота з ЕОІР «Математика, 3 клас», тема 7
Коментування учнями ходу виконання завдань.
Коментування учнями ходу виконання завдань.
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота над задачею (с. 27, завдання 169)
Усне виконання завдання (робота за макетом годинника).
2. Самостійна робота
1 варіант
Обчисліть значення виразів.
72 – 5 ∙ 8 (60 - 40) : 4 6 ∙ 7 – 42
32 - 7 + 8 44 - (7 + 17) 18 : (12 - 9)
2 варіант
Обчисліть значення виразів.
13 - 6 + 5 12 – 6 ∙ 2 6 ∙ 9 - 3
13 - (6 + 5) (12 - 6) ∙ 2 6 ∙ (7 - 3)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що нового дізналися на уроці?
— Скільки годин має 1 доба? 2 доби? З доби?
— Скільки хвилин у годині? у 2 годинах? в 1 годині 20 хвилинах?
— Скільки секунд у хвилині? в 1 хвилині 30 секундах?
РЕФЛЕКСІЯ
Вправа «Плюс-мінус-цікаво»
Ця вправа дозволяє вчителю взглянути на урок очами учнів, проаналізувати його з точки зору цінності для кожного учня. Можна виконувати як усно, так і письмово.
В графу «П» – «плюс» записуємо все, що сподобалось на уроці, що здалося цікавим та корисним
В графу «М» – «мінус» записуємо все що не сподобалось, здалося важким, незрозумілим та нудним.
В графу «Ц» – «цікаво» учні записують факти, про які дізнались на уроці, чого б ще хотілось дізнатися.
VII. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
С. 27, завдання 172; 173.