Урок "Додавання числа частинами. Задачі на знаходження невідомого доданка"

Про матеріал

Урок математики складений відповідно до проблемної теми, над якою я працюю "Арт - педагогіка як засіб навчання та виховання".У роботі було використано музикотерапію, танцетерапію,ігротерапію: ігри "Квітки - годинники", "Дешифрувальник", вправу Монтессорі, інтерактивну вправу "Мікрофон", арт - терапевтичну фізкультхвилинку "Чотири стихії". Під час вивчення нового матеріалу діти заспівали правило, яке швидко засвоїли та запам'ятали. Протягом уроку за роботою дітей спостерігала "добра Фея"- чарівниця, яка дарувала дітям за гарну роботу чарівні камінці, а в кінці уроку подарувала дітям "чарівні сердечка". Підсумком уроку було те, що чарівний годинник показав правильний час, а діти заспівали прощальну частівку, складену вчителем.

В конспекті також вказані слайди від презентації, яка використовувалась на уроці.

Перегляд файлу

                                     Міністерство освіти та науки України

Відділ освіти Бердянської державної адміністрації

 

 

 

 

 

 

 

План -конспект

  уроку з математики,

проведеного у 1 класі

Андрівської загальноосвітньої школи

 І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

                              Підготувала:

                                                      вчитель початкових класів

                             В. Г. Рунчева

 

 

                                                                             Домашня адреса:

                                                                         вул. Радянська, 68

                                                                              с. Андрівка

       Бердянського району

                                                                          Запорізької області

                                                 71150

 

 

2011 – 2012 н. р.

 

 

Тема. Додавання числа частинами. Задачі на знаходження невідомого доданка. 

Мета. Закріплювати вміння учнів свідомо використовувати правило додавання чисел частинами під час розвязання виразів та задач.  Розвивати математичну мову та логічне мислення. Виховувати почуття любові до природи та бережливе ставлення до неї.

 

 

 

Обладнання: «квітковий» годинник,     мікрофон,        «чарівна» скринька,

                        « чарівні» льодяники,     таблиця «Квіти - годинник»    для

                         усного    рахунку,      таблиця   «Геометричні»        приклади,

                         магнітні     дошки, індивідуальний   роздавальний    матеріал –                                       

                         папки з індивідуальним завданням та зразками написання ,                                                                                              

                         комп'ютер, мультимедійний пульт, геометричні фігури,

                          подушки з йодованою сіллю.

Література:

О. Корчевська, Н. Кордуба - Математика - конспекти уроків – Тернопіль, «Мої посібники». 2002

Г.О.Анісімова,Л. І. Ольхова – Уроки математики – «Ліпс»,  Запоріжжя, 2008

«Методична робота вчителя початкових класів» -  Харків, вид група «Основа», 2010

В. Химинець «Інновації у початковій школі»  - Р – л 4.4. «Арт – терапія як засіб навчання і виховання» - Харків: Вид. «Основа», 2010.

 Активні методи навчання – Програма громадянської освіти в Україні – Товариство Лева: Міжнародна Мережа освіти для Демократії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І Організація дітей до уроку.

 

1. Музична хвилинка. Арт – терапія: музикотерапія, танцетерапія.

( Діти співають куплети, складені вчителем, що висвітлюють головні правила поведінки на уроці. )

 

Ось і дзвоник продзвенів,

Учням  в клас уже пора.

Буде добре поводитись

 наша чемна дітвора.

 

На уроці всім мовчать,

Гарно руку піднімать,

      А коли дозволить вчитель,

Будем ми відповідать.

 

У портфель не заглядать,

І сусідів не штовхать,

А лише, коли перерва,

Будем речі готувать.

 

ІІ Актуалізація опорних знань.

 

1. Розгляд слайду.

- До нас на урок  знову завітала добра чарівниця. Вона приготувала для Вас чарівні подарунки. Тих, хто гарно працює  на уроці, вона щедро осипає чарівними камінцями. На того, хто найкраще  працюватиме на уроці та отримає найбільше таких камінців, чекає сюрприз в кінці уроку, який наша чудодійниця сховала в чудовій скарбничці.

Слайд № 1

*** ФЕЯ СТИХОВ ***

1. Розгадування загадки

- Розгадайте чарівну загадку:

Цока, цока на стіні,
          - Не спізнись, – гука мені.

                    ( Годинник)

Слайд № 2

 

- Годинник – символ плину часу.

- Це зачарований «квітковий» годинник. Тому він не йде, а стоїть на місці. Можливо в кінці уроку станеться диво і наш годинник знову стане показувати правильний час. Для цього нам треба добре попрацювати.

- Вставте в годинник  пропущені числа.

- Чому число 16 виділено червоним кольором?

( Це чарівне число, саме його виділила чаклунка.)

( Це улюблене її число.)

( Може це її день народження?)

- Що ви зможете сказати про число 16 ?

2. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Микрофон Sony F-V620 (Голосовой динамический микрофон,...)

- 16 – це парне число;

- 16 – це двоцифрове число;

- Щоб отримати число 16, треба до 15 + 1;

- В числі 16 – 1десяток і 6 одиниць;

- Числа 15 та 17 – це сусіди числа 16;

- Число 15 менше  від числа 16, тому що в натуральному ряді чисел воно стоїть ближе до початку натурального ряду чисел, ніж число 16.

 -Число 17 більше від числа 16, тому що в натуральному ряді чисел воно стоїть далі від початку натурального ряду чисел.

- Всі числа, що в натуральному ряді чисел заходяться зліва від числа 16, менші за це число,

-Всі числа, що в натуральному ряді чисел знаходяться справа від числа 16, більші, ніж це число.

- В числі 16 – 1 десяток і 6 одиниць.

(Камінці)

3. Складання виразів на порівняння. Робота з магнітними дошками.

 

- Складіть вирази на порівняння чисел, використовуючи число 16.

( Діти записують вирази на магнітні дошки і показують вчителеві.)

 

 

4. Хвилинка каліграфії – каліграфічне написання числа 16 та його сусідів.

( У дітей схема написання цифр 1 та 6)

 - Приготуйтеся писати.

( Діти готують подушки з йодованою сіллю).

-Запишіть ці числа в прямому та зворотньому порядку.

(15, 16, 17 – 17, 16, 15)

5. Фізкультхвилинка – пальчикова гімнастика. Вправа Монтессорі. Арт – терапія. Звучить класична музика.

 

( Діти протягом 1 хвилини вибирають насіння кукурудзи за допомогою пінцету )

- Порахуйте зернинки.

- Покажіть кількість за допомогою сигнальної картки.

- Назвіть десятки й одиниці.

(Камінці)

6. Усна лічба.

Фея дає нам наступне завдання:

- Якщо ви швидко назвете числа від 20 до 1 – станеться диво!

- Закрийте очі.

- Наш чарівний годинник часу перенесить нас у тепле літечко. Якщо ми будемо дуже уважні,  розв’яжемо вирази, то можемо дізнатися дуже цікаву інформацію.

( Гра « Квітки - годинник»  – розв’язати, прочитати, о котрій годині яка квітка розкривається, а також закривається.)

  • Приготуйте ручки. Зараз ми спробуємо зрозуміти те, що відбувається в природі.
  • Ми лягаємо спати ось так. ( Діти показують.)
  • ( Спати лягають не лише люди та тварини. Відпочивають і рослини.)
  • Коли рослини лягають спати, вони закривають свої квіточки. А коли прокидаються, - розкривають. Зробіть ручками: ось так.)

- Працюємо, дізнаємось « квіткову» таємницю.

 

 

                 

 

1 + 4 =

5 + 15 =

 

2 + 3 =

5 + 9  =

 

 

 

2 + 5 =

16 + 1 =

 

 

 

10 – 2 =

10 + 8 =

 

10 – 6 =

 8 + 6  =

 

1 + 6 =

7 + 10 =

 

10 – 4 =

18 -  1 =

 

Увага! Час розкривати таємницю!

( Відкриваємо квіти)

( Камінці)

 

( Вчитель відкриває квіти і пояснює яка квітка о котрій годині «розкривається» і «закривається».

ІІІ Оголошення теми та завдань уроку

 

1.Мотивація навчальної діяльності

 -Які вирази важко порахувати? ( 5 + 9, 8 + 6)

- Чому?

Знайдіть вираз на додавання.

- Поясніть, як легше додати.

( Переставити місцями.

- Проспівайте.)

( 9 + 5 )

  • А ще як?

 

2. Оголошення теми та завдань уроку

- Сьогодні на уроці чарівниця пропонує нам повторити прийоми додавання чисел, а саме: додавання частинами, та розв'язання задач на знаходження невідомого доданка.

3. Пояснення нового матеріалу.

Увага! Звертаємось до підказки!

1

2

3

4

5

6

7

8

9

9

8

7

4

5

4

3

2

1

  • Доповніть числа до 10!
  • Число 5 складається з 1 і 4.
  • Додаємо!
  • Проспівайте!

( Додавати числа можна навіть і частинами.)

-Прочитайте його по – різному:

Додати

Плюс

Збільшити

Сума чисел дорівнює…

Перший доданок …, другий доданок - …, сума

- Як називаються числа при додаванні?

- Складіть вирази за даним виразом на знаходження доданків.

4.Фізкультхвилинка – гімнастика для очей.


 

Закрийте очі!

ІV Закріплення вивченого матеріалу.

 

Всі ви бачили чарівницю – троянду.

Слайд

(Моя улюблена квітка – троянда. Ці квіти бувають різних кольорів: від білого до темно – червоного і, навіть, чорного і мають багато ніжних  пелюсток. Вранці, коли на квітці блищать краплини води, мені здається, що ця велична квітка плаче. )

Це уривок твору Тєльчарової Ірини – учениці 5 класу.

- Квіти це що таке?

( Частина живої природи)

-Як ми повинні ставитися до природи?

- Так, ми повинні берегти природу і примножувати її багатства.

- Зараз за допомогою задач ми будемо прикрашати наше шкільне подвір’я, а відтак і наше село, і всю нашу країну.

- До речі, як назівається наша країна?

(Україна, Батьківщина. Вітчизна, Отчизна)

3. Робота над задачами.

А)   - 6 к.                            } ?

      - 10 к.

Б)    - ?

                                    } – 16 к.

   - 10 к.

В) - 6 к.

                            } – 16 к.

     - ?

 

Г) - 6 к.

                            ) На ? більше

      - 10 к.

4. Фізкультхвилинка «Чотири стихії»

Слайд № 3

 

(Учні поділяються на 4 групи. Перша група – вогонь, друга – вода, третя – повітря, четверте – земля. Під специіально підібрану музику (наприклад, «Пори року» П. И. Чай­ковського) дітям пропонується за допомогою рухів якомога більш повно передати свою стихію. Потім групи  міняються так, щоб в результаті кожний показав всі стихії.)

 

           

                 Вода                                         Вогонь

                  

               Повітря                                   Земля

 

 

5.Самостійна робота. Гра «Дешифрувальник».

-----?

( Діти виконують завдання під музику)

1. Що тут написано?

2

6

4

3

17

й

а

т

с

р

9 + 1 – 4 = 6   а

9 – 3 - 4 = 2   й

8 – 6 + 1 = 3   с

6 – 5 + 3 = 4   т

8 + 9  =17       р

9 – 3 + 0 = 6   а

Слайд № 11

Айстра

 

2. Що тут написано?

14

4

9

6

7

5

3

2

л

о

і

я

к

в

н

а

6 + 3 – 2 = 7   к

5 + 3 – 4 = 4   о

7 – 5 + 1 = 3   н

9 – 2 – 2 = 5   в

5 + 4 – 7 = 2   а

6 + 8 = 14       л

8 – 6 + 7 =9    і

1 + 5 – 0 = 6   я

Слайд № 12

Конвалія

3. Що тут написано?

4

1

2

16

3

5

м

ш

а

к

о

р

2 + 3 + 0  = 5   р

7 – 2 – 2 = 3    о

6 + 2 – 4 = 4   м

2 + 4 – 4 = 2   а

8 – 2 – 5 = 1   ш

7 + 9 = 16       к

10 – 8 = 2       а

Слайд № 13

Ромашка

 

- Які слова ви прочитали?

- Як ці слова назвати одним словом?

- Квіти.

- Поясніть, як ви розв'язували вираз на додавання.

- Чому?

( Додавати числа можна навіть і частинами)

4. Робота з геометричним матеріалом. « Геометричні» вирази.

    - 1  =                      18 – 1 = 17      

     + 9   =                     9 + 9 = 18

       - 1  =                         17 – 1 = 16 

Яке сьогодні число?

- Як називаються кольорові фігури?

- Назвіть їх, поясніть, чому вони так називаються.

- Як одним словом можна їх назвати?

- Яка фігура зайва? ( круг)

- Назвіть вираз, в якому виконували дію додавання.

- Поясніть, як ви виконали додавання.

- Складіть вирази на знаходження доданків.

- Чому лише 1 вираз можна скласти?

(- Тому що доданки однакові.)

V Підсумок уроку

1. Розмова по телефону.

Слайд № 15

*** ФЕЯ СТИХОВ ***

2.  Визначення часу на чарівному годиннику.

Слайд № 16

Наш чарівний годинник показує правильний час.

  • Чи порадували ми нашу гостю?
  • А ви задоволені?

  • А мене ви також порадували.
  • Похваліть себе. ( Діти гладять себе по голівці.)

- За що ви можете похвалити себе?

3.  Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

- Сьогодні я може похвалити себе за те, що … .

4.  Підрахунок камінців.

- Підрахуйте кількість камінців.

- Покажіть їх кількість за допомогою сигнальних карток.

Слайд № 17

Маленька помічниця чарівниці – добра Фея дарує дітям «чарівні сердечка»                                      

Ось і дзвоник продзвенів,                               Буде з вами прощатися

 На перерву вже пора.                                     Наша чемна дітвора.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
1774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку