Інтегрований урок "По морях по хвилях...

Про матеріал

Розробка інтегрованого уроку в 6 класі, математика + географія.

Математика. Тема "Координати на площині"

Географія. Тема "Географічні координати."

На уроці використовуються інтеракитві форми навчання

Перегляд файлу

Шидловська В.Д.,
учитель математики вищої категорії
Родинської ЗОШ №36 Покровської міської ради,
«Учитель - методист»

Базунова Я.В.,
учитель географії
Родинської ЗОШ №36 Покровської міської ради,
молодий спеціаліст

 

 

«ПО МОРЯХ, ПО ХВИЛЯХ…»
Бінарний урок в 6 класі (математика + географія)

 

Мета.

  1. Розвивати вміння розв’язувати задачі на координатній площині та  визначати географічні координати,  напрямок та відстань на карті.
  2. Розвивати просторову уяву по географічній карті, графічну культуру та пізнавальні інтереси; вміння визначати можливі джерела інформації, знаходити  інформацію, аналізувати і оцінювати її достовірність.
  3. Продовжити формувати вміння   аналізувати, порівнювати  і  узагальнювати.
  4. Вчити перетворювати інформацію з одного виду в інший; відстоювати власну точку зору, наводити аргументи, підтверджувати фактами;
    пропонувати шляхи вирішення проблем, обирати з запропонованого і шукати засоби досягнення мети; звіряти свої дії з метою і за необхідності виправляти помилки самостійно.
  5. Виховувати інтерес до предметів, комунікативну компетентність

 

Хід урок

І. Організаційний момент

Вчитель математики:

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось не шуміти.

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вчителі:
Закінчіть речення:

  1. Місце розташування точки на координатній площині, на карті визначають її… (координати)
  2. В математиці на координатній площині  вісь Х, а на географічній карті…(лінія екватора)

 

Вчитель географії: 
- Де знаходяться на географічній карті точки, які мають нульову довготу? (на нульовому, Грінвічському меридіані)

Вчитель математики:

- Де розміщені точки на координатній площині з координатами (0;У)? (на вісі ординат, на вісі У)

Вчитель географії:

- Яку широту (північну чи південну) мають точки, розташовані на карті вище лінії екватора? (північну)

Вчитель математики:

- Яку ординату (додатну чи від’ємну) мають точки, розташовані на координатній площині вище вісі абсцис?  (додатну)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель географії: 
Бывало, в сказках старый столб вещал богатырям: 
А прямо – ждет тебя успех на всем твоём пути!» 
А что поможет вам теперь путь правильный найти, 
Расскажет,  где и почему, и что в пути вас ждет…

  • Так що ж сьогодні допомагає людям не заблукати? Що є сьогодні провідником у світі? (Карта).
  • Так, вірно. Це географічна карта.

Вчитель математики:   
         Згодна з вами. Але ж на карті я бачу цифри. А це вже математика. Так давайте спробуємо з’єднати ці дві великі науки. Нехай сьогодні вони допоможуть одна одній на уроці «По морях, по хвилях…»


ІV. Презентація дослідницького проекту «Географічна широта та довгота»
 

 Учень1. Нам добре відоме поняття «географічна  широта»  і  «географічна довгота». А чи знаєте ви, що ці поняття виникли ще в сиву давнину для опису розмірів Середземного моря. Використовуючи масштаб карти та математичний метод, ми можемо розрахувати його розміри, тобто довжину та ширину. Ми виміряли лінійкою довжину Середземного моря від Гібралтарської протоки до півострова Мала Азія, (показує по карті Середземного моря), а ширину моря по меридіану, та зробили відповідні розрахунки. 

М  1 : 120000000  (М  в 1 см 1200 км)

довжина                           1200 * 3,2 = 3840 (км)

ширина                             1200 * 1,5 =1800 (км)

Як бачимо, його протяжність з заходу на схід удвічі більша, ніж з півночі на південь. Тому відстань з заходу на схід, що відповідає довжині моря, почали називати довготою,  а відстань з півночі на південь, яка відповідає ширині – широтою.

Учень 2. Потім ми  зробили розрахунки, маючи географічну широту та довготу. Визначили між якими меридіанами лежить море. Це  10 західної довготи та 37 східної довготи, тобто море протягнулось з заходу на схід на 470. Протяжність 1 по 30 паралелі дорівнює 96,5км, отже  протяжність Середземного моря з заходу на схід дорівнює 4535км. З півночі на південь море  лежить між 44 і 29 паралелями північної півкулі. Протяжність моря по меридіану складає 150 або 10665км.

А зараз  переглянемо очима туристів, що являє собою Середземне море, яке допомогло виникненню географічним  поняттям  широті та довготі. Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Карта Середземного моря

 

  1.              Проектуємо разом

Учитель математики об’єднує учнів класу в три бригади  (згідно кольорових якорів, які діти обрали собі на початку уроку)

            

 

 

 

 

 і запрошує їх до конструкторського відділу суднобудівних  заводів:

 

Виступ учнів, які підготували коротеньку історичну довідку  про суднобудівельний  завод на якому вони «працюють» в конструкторському бюро.

 

Учень. Херсонський суднобудівний завод розташований на півдні України, в гирлі річки Дніпро (показує на карті України). У місті було створено Адміралтейство і верф. 16 вересня 1783 року було спущено на воду перший військовий 66-гарматний лінійний корабель «Слава Катерини»

Учень. Суднобудівний завод «Океан» заснований в 1951 році. Він розташований у південній частин міста  Миколаєва, в Корабельному районі, вниз за течією річки Південний Буг, на її лівому березі (показує на карті України).

Учень. Запорізький суднобудівний-судноремонтний завод - підприємство з цивільного  суднобудування, ремонту суден і кораблів для потреб річкового і морського флоту, розташоване в місті Запоріжжя (показує на карті України).  Свою історію завод веде з 1913 року, коли було засновано судноремонтні майстерні, які здійснювали будівництво, ремонт і відновлення вантажних і пасажирських суден на Нижньому Дніпрі.

 

Вчитель математики Кожна бригада отримує завдання «побудувати корабель» згідно поданих координат (одиничний відрізок – 1см), обирає йому назву, капітана корабля і перетворюється на морський екіпаж. (Звучить музика М. Дунаєвського із кінофільму «П’ятнадцятирічний капітан»  Додаток 2.mp3

 

Будуємо корабель

З’єднайте послідовно точки (3; - 4); (- 5; - 4); (- 6; - 1); (5; 0); (-4; - 0,75);(- 4; 2); (2; 2); (2; - 0,25); (- 2; 2); (- 2; 5); ( 0,5; 5); (0,5; 2). Домалюйте ілюмінатори, напишіть назву корабля

 

VІ. Мандруємо «По морях, по хвилях…»

Вчитель географії  пропонує екіпажам кораблів дістатися:

  • Корабель…   430 пд. ш.  1700 сх. д.    (о. Нова Зеландія)
  • Корабель…   430пд.ш.   1470 сх. д.      (о. Тасманія)
  • Корабель…    230пн. ш.   1700з. д.      ( о. Гавайські)

Під музику  Додаток 3.mp3 кораблі вирушають у плавання (прикріпляють свій «корабель» на карті згідно наданих координат).

 

VІІ. Оцінювання діяльності учнів

 

  1. Капітан корабля оцінює роботу свого екіпажу.
  2. Учителі підводять підсумки роботи екіпажів,  підготовки та презентації дослідницького проекту.

 

VІІІ. Підсумок уроку

Розгадайте кросворд  (Підготувала Сидорова Юля, учениця 6 кл.)
По вертикалі:
1. Які географічні координати розраховують по меридіану? (довгота)
2. Ім’ям якого французького математика називають прямокутну систему координат? (Декарт)

По горизонталі:
1. Вісь іксів? (абсцис)
2. Географічна координата, яку розраховують по паралелі (широта)

 

 

2

 

 

 

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

  Домашнє завдання

На контурній карті позначте шлях ваших кораблів та обчисліть відстань між Гавайськими островами та Новою Зеландією.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 вересня 2018
Переглядів
703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку