Урок "Додавання і віднімання чисел в межах 10. Задачі. Порівняння чисел."

Про матеріал
Продовжувати формувати поняття «задача», вчити виділяти складові задачі (умова, запитання) та визначати головні слова в задачі, удосконалювати навички швидко обчислювати в межах вивчених таблиць; формувати вміння порівнювати числа та числа з виразом, креслити відрізки, складати задачі за малюнком і розв'язувати їх; розвивати графічні навички, логічне мислення;
Перегляд файлу

План-конспект уроку. Урок №52.

Тема. Додавання і віднімання чисел в межах 10. Задачі. Порівняння чисел.
Мета: продовжувати формувати поняття «задача», вчити виділяти складові задачі (умова, запитання) та визначати головні слова в задачі, удосконалювати навички швидко обчислювати в межах вивчених таблиць; формувати вміння порівнювати числа та числа з виразом, креслити відрізки, складати задачі за малюнком і розв'язувати їх; розвивати графічні навички, логічне мислення; виховувати інтерес до навчання, зацікавленість у  співпраці з однокласниками, старанність, охайність.

Обладнання:  набір математичних матеріалів (геометричні фігури, зразки каліграфічного написання цифр), картки для парної роботи (ілюстрації до задач), телевізор, ноутбук, відеозаписи, набір цеглинок.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Вступна частина

Організація класу
Пролунав  уже дзвінок,

Починається урок.

Ви тихенько поверніться

Щиро гостям  посміхніться.

-         Сьогодні до нас    завітали   гості, давайте скажемо їм « Доброго дня»!

-         Коли ми кажемо « Доброго дня», ми зичимо здоров’я та миру рідним, близьким та знайомим і незнайомим людям. Як приємно казати ці слова і як приємно їх почути.

Вправа « Корзинка очікуваннь»

-         Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики.

-         Діти, яким повинен бути наш урок? (Веселим, цікавим)

-         А які повинні бути учні на уроці?(Уважними, розумними, активними, організованими).

-         Сподіваюся, що саме такими ви будете на уроці.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів
    - Сьогодні ми пригадаємо послідовність чисел у межах 10, повторимо таблиці додавання і віднімання, будемо розв’язувати веселі задачі та  порівнювати вирази і числа. Отже давайте для цього пригадаємо …..

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів. Усний рахунок.
  1.  Мозковий  штурм.

-         Як називаються компоненти при дії додавання?

-         Як називаються компоненти при дії віднімання?

-         Про що нам говорить переставний закон додавання?

-         Як називаються сусіди числа?

-         Назвати сусідів чисел… (слайд 2)

-         Прочитайте вирази різними способами. (слайд 3)

  1.  Додавання і віднімання в межах 10. Удосконалення обчислювальних навичок.  З цеглинками  Lеgо

 

-         Розв*язання прикладів

 

      Усний рахунок.  Розв’язування  ланцюжка  прикладів.    (слайд 4)                                   

                                       

-         Робота над усними задачами.

 

                                        Веселі задачі ( слайди 5 -7)


Изображение выглядит как текст, птица, стая, стоит

Автоматически созданное описание

 

 

 

 

 

 

 

У живім куточку в школі

 є 8 рибок у воді.

 Ще  одну додасть Микола.

 Скільки буде риб тоді


  1. Фізкультхвилинка  «Райдуга»  (слайд 8)

 

- Прочитайте ребус і скажіть за допомогою якої цифри його склали. (Слайд 9)

- Де ще ми зустрічаємо число 7? (Відповіді дітей).

- Число 7 магічне. Воно взаємодієі з природою та являє собою  7 днів тижня,  7 чудес світу, 7 кольорів веселки.

   4.  Каліграфічна хвилинка.  Написання цифри 7  (слайд 10)

- На що схожа цифра 7?

- Дайте характеристику числу 7.

Цифра 7 складається з 3х елементів: хвилястої лінії, великої й малої палички.

- Письмо у «повітрі».

- Написання цифри 7 у зошиті.


5.   Математичний диктант. (слайд 11)

-         Сума чисел 7 і 3.

-         Число 2 збільшити на 4.

-         Число 10 зменшити на 3

-         Число 7 зменшити на 2

-         Число 5 збільшити на 3

-         Різниця чисел 10 і 5

  1. Вивчення нового матеріалу

1. Усвідомлення поняття «задача» (слайд 12)

      Робота за малюнком
-Послухайте текст задачі, доповніть відповідними числами або словами.
У Марійки було … горщиків з квітами. Вона полила … горщики. Скільки горщиків ……. полити?

- Що відомо у задачі. Як називають частину тексту, де йдеться про відоме?
- Перекажіть умову.
- Відшукайте запитання. Перекажіть його.

- Цей текст – задача. Вона складається з умови і запитання.

2. Повторення складових частин задачі за опорною схемою.  (слайд 13)
 

3. Робота з підручником ст.55  ( слайд 14)

     Визначення головних слів у задачі (с.55, завдання 1,2)

  • Обговорення задачі №1

- Якого кольору автомобілі у лисенят?

- Скільки синіх?

- Скільки червоних?

- Що запитується в задачі?
- Визначте головні слова.
- Що означає число 5?

- Що означає «всього»?

- Якою дією розв’яжемо задачу?
     *) Усне розв’язування задачі.
5+4=9 (ав.)
Відповідь: всього 9 автомобілів.

Слайд3. Мама спекла 9 ватрушок. За сніданком з’їли 3 ватрушки. Скільки ватрушок залишилося?

  •  Обговорення задачі №2.
    - Які дії відбувалися в задачі?

- Що зробила мама?

- Скільки мама спекла ватрушок?

- Скільки з’їли за сніданком?
- Яке запитання задачі?

- Що позначає число 9? 3?

- Якою дією розв’яжемо задачу?


4) Розв’язування задачі. Запис її в зошит.
9-3=6 (в.)

4. Фізкультхвилинка   для очей ( Слайд 15)

 

  1. Узагальнення та систематизація знань

1. Удосконалення обчислювальних навичок   (слайд 16)

     Робота з підручником (с.55, завдання №3)                                                    (Розв’язання і запис прикладів у зошит.)

2. Формування вміння порівнювати числа, число та вираз (завдання №4) Уточнення. Під час порівняння числа та виразу потрібно обчислити значення виразу, а потім порівняти два числа.


3.  Розвиток графічних навичок (завдання №5)
1) Креслення відрізків з виконанням завдання. Уточнення поняття «на … довший»

 

6 . Робота в парі. Складання задач за малюнками. (слайд 17)

 

5.  Робота з геометричним матеріалом   (слайд 18)

 

VI. Заключна частина. Рефлексія
1.  Вправа «Мікрофон»

-         Із чого складається задача?

-         У якій частині задачі описується, що відомо?

-         Чи може бути задача без запитання?

-         Чи може бути задача без умови?

-         Які завдання ви виконали легко?

-         Що Вам далося складніше?

2.  Створення вежі настрою та успіху (слайд 19).

 -  Якщо Вам на уроці було легко і цікаво візьміть зелену цеглинку, якщо виникали труднощі, то жовту цеглинку, якщо взагалі складно, то червону цеглинку.
І разом з вами побудуємо вежу настрою та успіху.

3.   Додаткове завдання. Вправа «Повтори» ( слайди 20- 25)
Діти дивляться на фігуру, побудовану з цеглинок протягом 10 секунд. Далі картинку прибирає вчитель, діти намагаються її повторити. Потім перевіряють свою роботу.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку