Тема: Додавання одно- та двоцифрового чисел, коли сума дорівнює 20.
Мета:
Тип уроку: комбінований
Обладнання: квіточки з числами, презентація, стрічки.
Хід уроку
І. ЗАГАЛЬНОКОРЕКЦІЙНТЙ ЕТАП УРОКУ
1. Організаційна підготовка учнів до уроку (слайд 2)
Любі діти. У наш клас
Завітали гості щирі
Привітаймо в добрий час
Гостей посмішкою й миром
Привітайтесь!
- Кому дозволимо сісти першим?
Дівчаткам
2. Нервово-психологічна підготовка до уроку
- Діти, відгадайте загадку. (Слайд 3, 4)
Сплетені барвисті квітоньки
Прикрашають дівчатам голівоньки. (Віночок)
- У дитинстві я полюбляла плести віночок. За українськими народними традиціями віночок завжди був і є одвічним символом добра і надії, краси і молодості.
- Віночок – це не тільки прикраса, це оберіг. Вважалося, що він володіє
надприродною силою, що біль знімає, і волосся береже. Подивіться, який красивий віночок у нас.
- Сьогодні ми будемо вплітати у віночок нашого уроку – стрічки математичних завдань, дізнаємось, в якому порядку їх слід прив’язувати. Ви знаєте, цей віночок не простий, а чарівний, ось якими краплинками – росинками оточений він, адже вода – це символ сили і здоров’я.
А чарівність його залежатиме саме від вас. Якщо ви будете старанні, то віночок стане символом нашого з вами успіху. Готові працювати? Тож часу уже не гаймо! До роботи поспішаймо.
ІІ. ОНОВНИЙ ЕТАП УРОКУ
- Посередині прив’яжемо коричневу стрічку — це символ землі-матінки, нашої годувальниці.
2. Усний рахунок. (Жовта стрічечка). (Слайд 6)- По обидва боки від коричневої прив’яжемо жовті стрічки — це символ сонечка, яке всьому дає світло і тепло.
- лічба «Ланцюжком» від 1 до 20; від 20 до 1
- назвіть сусідів чисел 2; 5; 7; 10; 12; 19.
- назвіть найменше одноцифрове число; найбільше одноцифрове число; найменше двоцифрове число; числа другого десятка;
- назвіть число, яке передує числу 9; 11; 7; 17; 19.
- назвіть число, яке слідує за числом 8, 10, 12, 17, 19.
- 10 збільшити на 2; 12 збільшити на 3.
- 12 зменшити на 1; 10 зменшити на 4.
- знайдіть суму чисел 5 і 4; 10 і 10.
- знайдіть різницю чисел 10 і 5; 15 і 5.
- гра «Оплески». Діти плещуть у долоні стільки разів, скільки предметів на малюнку.
3. Хвилинка каліграфії. (Зелена стрічка). (Слайд 7, 8). За жовтими ідуть з різних сторін світло- і темно-зелена – символ живої природи, краси, юності, спокою в природі.
Зелена стрічечка принесла нам завдання від панночки Каліграфії.
- Українські дівчата вмивали личко джерельною водою, щоб бути рум’яними. І ми теж почнемо наш урок із джерельця чистоти – з хвилинки каліграфії. Гарно у зошитах напишемо один рядок знайомої нам цифри 7. Чому саме 7? Тому що до віночка прикріплюють сім стрічок різних кольорів. (Слайд 9)
4. Приклади. (Синя і голуба стрічка) (Слайд 10)
Ці стрічечки підготували вам приклади на с.124 №3. , але щоб правильно їх розв’язати давайте пригадаємо склад числа 10, для цього розв’яжемо таке завдання. Заповни пропуски. (Слайд11)
16+4 11+9
17+3 19+1
15+5 12+8
13+7 14+6
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
5. Задача. С.125. №6 (Оранжева стрічка). Потім з однієї сторони оранжева – символ хліба. (Слайд 17)
Василько засушив12 кленових листочків і 8 дубових. Скільки всього листочків засушив Василько?
ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ (слайд 12, 13, 14, 15, 16)
6. Порівняння. (Фіолетова стрічка). (Слайд 18) С.125 №5 З другої сторони фіолетова – символ розуму. (Слайд 19)
8…15-1 17..13-3
12…10+2 20…10+10
19… 11+4 13…14-10
7. Геометричний матеріал. А за ними — малинові, щоб щирими зростали дівчатка. Рожеву стрічку в’язали, щоб у кожної з них достаток був у домі.
Відрізок. (Рожева стрічка) с.125 №8 (Слайд 20)
- за допомогою рук показати геометричні фігури: коло, пряму лінію, ламану лінію.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП УРОКУ (Слайд 21)