Урок математики: Додавання і віднімання 7-ми. Складання задач.

Про матеріал
Тема уроку: Додавання і віднімання 7-ми. Складання задач. Мета: Закріплювати вміння додавати і віднімати 7 в межах 10. Вчити складати і розв’язувати задачі на знаходження суми і зменшення числа на кілька одиниць. Розвивати вміння порівнювати задачі, логічно міркувати. Виховувати співчуття, бажання допомагати людям. Обладнання: набірне полотно з геометричними фігурами для складання рівностей, таблиці з малюнками та коротким записом задач, картки з прикладами та закодованим словом, малюнки рибки, лебедя, жабки, горобчика, дівчинки Наталочки.
Перегляд файлу

Тема уроку: Додавання і віднімання 7-ми. Складання задач.

 

Мета: Закріплювати вміння додавати і віднімати 7 в межах 10. Вчити складати і розв’язувати задачі на знаходження суми і зменшення числа на кілька одиниць. Розвивати вміння порівнювати задачі, логічно міркувати. Виховувати співчуття, бажання допомагати людям.

 

Обладнання: набірне полотно з геометричними фігурами для складання рівностей, таблиці з малюнками та коротким записом задач, картки з прикладами та закодованим словом, малюнки рибки, лебедя, жабки, горобчика, дівчинки Наталочки.

 

Хід уроку

  •     У глибокому гірському озері жила маленька срібляста рибка. По тому самому озеру плавав великий білий лебідь з довгою шиєю і могутнім дзьобом.

Одного разу зустрів лебідь рибку і хотів її з’їсти. Стала срібляста рибка проситися.

  •     Дістань мені черевички, бо лапки мої у воді мерзнуть, – сказав лебідь.
  •     Дістанеш, тоді я тебе відпущу.

Швидко попливла рибка по озеру шукати черевички. Спустилась вона аж на самісіньке дно озера.

  •     Діти, допоможімо рибці.
    1.   Подивіться, які цікаві камінчики там є і складіть рівності:

 

 

 

 

 


За якими ознаками ви склали рівності?

(Перша – за кольором, друга – за формою).

 

7 + 1 = 8

8 – 7 = 1

8 – 1 = 7

7 + 2 = 9

9 – 7 = 2

9 – 2 = 7

Не знайшла рибка серед камінчиків черевичків. Підпливла вона ближче до берега і гірко заплакала. До кого їй звернутися за допомогою?

  1. Коли ми розв’яжемо приклади, то дізнаємося, хто зможе допомогти рибці.

 

 

 

У дітей на партах картки з прикладами та закодованим словом. Розв’язавши приклади, вони вписують відповідні букви у третю табличку і отримують слово «жабка».

  •     Пообіцяла зелена жабка допомогти рибці.

3. Фізкультхвилинки. Діти імітують рухи жабки.

  •     Жабка вистрибнула на берег, а там на високій вербі сидів горобчик. Розповіла жабка горобчику про біду сріблястої рибки. Хочеться тому допомогти сріблянці, але тато наказав йому розв’язати дві задачі.


4. Дітки, подивіться, які задачі розв’язує горобчик.


Таблиця 1.

 

Тато – 7

Горобчик – 3.

Розгляньте малюнок і короткий запис, складіть текст задачі.

  •     Кого ви бачити на малюнку? (Горобчика і тата-горобця).
  •     Скільки жучків приніс тато?
  •     Скільки жучків приніс горобчик?
  •     Що треба взнати в задачі?

(Тато-горобець приніс 7 жучків, а  горобчик – 3. Скільки жучків вони принесли разом?)

Міркуємо над задачею так:

  •     Про що запитується в задачі?
  •     Якою дією дізнатися, скільки разом?
  •     Складіть вираз по задачі і розв’яжіть (його) її.

7 + 3 = 10 (жучків)

Відповідь: 10 жучків.

 

Таблиця 2.

Тато – 7 жучків

Горобчик – ? жучків, на 3 менше.

  •     Про Кого говориться в другій задачі?
  •     Скільки жучків приніс тато?
  •     Скільки жучків приніс горобчик? (Невідомо, на 3 менше).
  •     Діти, друга задача подібна до першої? Чим? (Говорять про горобчика і його тата, однакові числа).
  •     А чим одрізняється друга задача від першої?

Діти складають текст задачі:

(Тато-горобець приніс 7 жучків, а горобчик – на 3 жучки менше, ніж тато. Скільки жучків приніс горобчик?)

Міркування:

  •     Що сказано про жучків, яких приніс горобчик?
  •     Як знайти менше число?
  •     Складіть вираз до задачі і розв’яжіть її.

7 – 3 = 4 (жучки)

Відповідь: 4 жучки.

  •     Діти, поясніть горобчику, чому задачі з однаковими числами ми розв’язували різними діями.

Горобчик – молодчик все зрозумів і пообіцяв дістати черевички. Він полетів до дівчинки Наталочки. І ми з ним полетимо.

 

 

 

5. Фізкультхвилинка.

6. Наталка якраз виконувала завдання з математики. Перевірити, чи правильно дівчинка виписала приклади, в яких сума дорівнює 8.

1 + 7 = 8

2 + 6 = 8

3 + 5 = 8

5 + 3 = 8

Коли Наталочка довідалася, що лебідь хоче з’їсти рибку, швиденько принесла горобчикові свої червоненькі черевички і наказала йому : «Лети швидше, щоб рибку врятувати»

  •     Кому віддав горобчик черевички? (Жабці)
  •     А жабка кому? (Рибці)
  •     А рибка? (Лебедю).

Черевички лебедю дуже сподобалися і він не став чіпати рибку. А рибка із вдячності передала Наталочці свою фотографію. Проте кольори розмилися водою. Давайте їх відновимо.


Діти отримують картки із малюнком рибки і, розв’язавши приклади, розфарбовують її у відповідний колір:

1 – червоний;

2 – блакитний;

7 – жовтий;

9 – зелений;

10 – синій.

 

Підсумок уроку.

Дякую, діти, за те, що допомогли врятувати рибку.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 березня 2019
Переглядів
808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку