Тема уроку: Додавання і віднімання 7-ми. Складання задач.
Мета: Закріплювати вміння додавати і віднімати 7 в межах 10. Вчити складати і розв’язувати задачі на знаходження суми і зменшення числа на кілька одиниць. Розвивати вміння порівнювати задачі, логічно міркувати. Виховувати співчуття, бажання допомагати людям.
Обладнання: набірне полотно з геометричними фігурами для складання рівностей, таблиці з малюнками та коротким записом задач, картки з прикладами та закодованим словом, малюнки рибки, лебедя, жабки, горобчика, дівчинки Наталочки.
Одного разу зустрів лебідь рибку і хотів її з’їсти. Стала срібляста рибка проситися.
Швидко попливла рибка по озеру шукати черевички. Спустилась вона аж на самісіньке дно озера.
За якими ознаками ви склали рівності?
(Перша – за кольором, друга – за формою).
7 + 1 = 8 8 – 7 = 1 8 – 1 = 7 |
7 + 2 = 9 9 – 7 = 2 9 – 2 = 7 |
Не знайшла рибка серед камінчиків черевичків. Підпливла вона ближче до берега і гірко заплакала. До кого їй звернутися за допомогою?
У дітей на партах картки з прикладами та закодованим словом. Розв’язавши приклади, вони вписують відповідні букви у третю табличку і отримують слово «жабка».
3. Фізкультхвилинки. Діти імітують рухи жабки.
4. Дітки, подивіться, які задачі розв’язує горобчик.
Таблиця 1.
Тато – 7
Горобчик – 3.
Розгляньте малюнок і короткий запис, складіть текст задачі.
(Тато-горобець приніс 7 жучків, а горобчик – 3. Скільки жучків вони принесли разом?)
Міркуємо над задачею так:
7 + 3 = 10 (жучків)
Відповідь: 10 жучків.
Таблиця 2.
Тато – 7 жучків
Горобчик – ? жучків, на 3 менше.
Діти складають текст задачі:
(Тато-горобець приніс 7 жучків, а горобчик – на 3 жучки менше, ніж тато. Скільки жучків приніс горобчик?)
Міркування:
7 – 3 = 4 (жучки)
Відповідь: 4 жучки.
Горобчик – молодчик все зрозумів і пообіцяв дістати черевички. Він полетів до дівчинки Наталочки. І ми з ним полетимо.
5. Фізкультхвилинка.
6. Наталка якраз виконувала завдання з математики. Перевірити, чи правильно дівчинка виписала приклади, в яких сума дорівнює 8.
1 + 7 = 8 2 + 6 = 8 |
3 + 5 = 8 5 + 3 = 8 |
Коли Наталочка довідалася, що лебідь хоче з’їсти рибку, швиденько принесла горобчикові свої червоненькі черевички і наказала йому : «Лети швидше, щоб рибку врятувати»
Черевички лебедю дуже сподобалися і він не став чіпати рибку. А рибка із вдячності передала Наталочці свою фотографію. Проте кольори розмилися водою. Давайте їх відновимо.
Діти отримують картки із малюнком рибки і, розв’язавши приклади, розфарбовують її у відповідний колір:
1 – червоний;
2 – блакитний;
7 – жовтий;
9 – зелений;
10 – синій.
Підсумок уроку.
Дякую, діти, за те, що допомогли врятувати рибку.
1