Урок "Додавання раціональних чисел"

Про матеріал
1.Для того,щоб додати два від'ємних числа ,потрібно додати їх модулі в дужках та перед дужками поставити знак мінус. Приклад:-8+(-6)=-(8+6)=-14 2.Для того,щоб додати додатнє та від'ємне число,потрібно від більшого модуля відняти менший модуль та поставити перед числом арифметичний знак більшого модуля. Приклад:-5+7=2
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з математики

у 6 класі на тему

 

«Додавання раціональних чисел»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           

                                      вчителя математики

                                                       Веселобалківської ЗОШ І-ІІ ст.

                                                     Казанківської районної ради

                                          Миколаївської області

                                                 Канюк Оксани Василівни

 

 

 

 

 

 

Тема: Додавання раціональних чисел

Мета:

  • Повторити правила додавання раціональних чисел; 
  • Закріпити вміння і навички учнів розв’язувати задачі та вправи на   додавання раціональних чисел;
  • Розвивати логічне мислення; творчі та розумові здібності учнів, інтерес до вивчення математики, вміння слухати; розширити знання учнів про рідну державу; виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, позитивну мотивацію до навчання, заохочувати до самостійної навчальної діяльності

 

Тип уроку: урок вдосконалення вмінь і навичок.

Обладнання: презентація, проектор, роздавальні картки.

 

                                                                           Епіграф уроку :

                                                                 „Хто не знає свого минулого, 

                 той не вартий майбутнього»

                                                                                                 М. Рильський

                                                                                                            (слайд 1)

Хід уроку

1. Організаційний момент

Діти! Нам з вами пощастило жити в прекрасній,мальовничій,співучій країні-Україні. Вам творити майбутнє нашої держави. Але і про минуле варто

знати і пам’ятати. Тож  сьогодні ми здійснимо незвичайну  математичну подорож просторами нашої держави та ознайомимося з її історичними памятками.  (слайд 2)

    D:\документы\география\9 класс\7 чудес Украины\Фото\431.jpg

 

Тож озброюйтеся знаннями, терпінням, кмітливістю, наполегливістю, зосередженістю, винахідливістю і вирушаймо в дорогу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Розпочнемо нашу подорож із славної столиці нашої Батьківщини – міста Києва. Ми ознайомимося із двома визначними пам’ятками нашої держави. А щоб дізнатися якими саме, дайте відповіді на запитання:

1) Як додати два числа з однаковими знаками?

2) Як  додати два числа з різними знаками?

3) Який знак має сума двох від’ємних чисел?Двох додатних чисел?

4) Запишіть переставний закон додавання. Наведіть приклад.

5) Запишіть сполучний закон додавання. Наведіть приклад.

 Перевірка письмового домашнього завдання за готовими розв’язками записаними на дошці (взаємоперевірка) .

Ви гарно справилися з домашнім завданням і тепер можемо ознайомитися із

чудовими пам’ятками : Києво-Печерською лаврою та Софією Київською, які розташовані у нашій столиці.    (слайд 3)

3 Києво-Печерська лавра        

 

 

 

Києво-Печерська лавра – православний монастир, заснований у 1051 році монахами Антонієм і Феодосієм у печерах біля літньої княжої  резиденції Брестово поблизу Києва. Києво-Печерська Лавра є однією з головних перлин, яка манить до столиці України тисячі туристів.  Святиня має майже тисячолітню історію. Саме тут зародилося православ’я Русі. Бог оберігає печери Києво-Печерської Лаври, її культові споруди, провівши крізь безліч війн, конфліктів, повеней, катастроф, бунтів та пожеж. Ці місця, святі для кожного, чию душу наповнює любов до Бога.


2 нац 

(слайд 4)

 

Софія Київська – всесвітньо відома пам’ятка архітектури і монументального живопису ХІ століття. Софія Київська – свідок і безпосередній учасник життя Києва протягом багатьох сторіч. Великих збитків було завдано музею під час Великої Вітчизняної війни. Хоч сам собор не зазнав руйнування, однак були пограбовані архіви музею, вивезені цінні фрески ХІІ століття. Лише після війни їх повернули музею в пошкодженому вигляді.

 

 ІІІ. Актуалізація  навчального матеріалу

Мандруємо далі  Дніпром до  Запоріжжя , наступного міста – володаря однієї із історичних пам’яток України. А що це за пам’ятка дізнаємося,   розв’язавши приклади  :

1)Виконай усно:

-12+27= -32+(-67)=

-32+(-46)=                                           84+(-69)=

26+(-26)=                                            -96+45=

78+(-92)=                                           -63+(-72)=

2)Виконай письмово:

-32,56+13,24=                                  -6,35+(-47,92)=

-71,42+(-37,87)=                             -653,79+356,48=

258,58+(-764,83)=                          549,67+(-357,86)=

 -436,72+245,49= 2+(-1)=

(слайд 5)

 

Так, саме у місті Запоріжжі знаходиться  Національний заповідник  „Острів Хортиця”.(слайд 6)

 

7

 

 

 

 Музей історії запорізького козацтва на острові відкрито 14 жовтня 1983 року. Ще на початку ХХ століття на Хортиці було 129 курганів, проте до наших днів уціліло лише близько двох  десятків. На курганах установлено стародавні скульптури, людиноподібні стели, „скіфські баби”, інші експонати доби бронзи. З козацької вежі відкривається чудовий краєвид на Дніпрогес, скелі, острови, що нагадують колишні грізні Дніпрові пороги.

ІV. Формування  умінь та вдосконалення навиків

Далі рухаємося  на захід нашої країни,де також є чимало цікавих памяток.

Заповніть порожні комірки таблиці і ми потрапимо до однієї з них:

(слайд 7)

 

 

а

-10,2

-18

99

-3

6,48

-2

b

-2,7

25

-101

-7

-9,72

7

a+b

 

 

 

 

 

 

 

Вітаю! Ви успішно справилися з завданням і я вам розповім  про      Національний історико-архітектурний заповідник „Кам’янець”, що знаходиться у місті Кам’янець-Подільський.

 (слайд 8)1 нац 

 

Кам’янець-Подільський – місто, що зберегло дух середніх віків. Літопис приписує будівництво кам’яної фортеці литовським князям Корятовичам, які правили князівством у 60-90-х роках ХІV століття. Архітектура Старого міста-заповідника зберегла зразки культур різних народів (українців, поляків, вірмен, турків, росіян) та релігій (православної, католицької, іудейської, мусульманської).

А  щоб познайомитися ще з однією пам’яткою, розв’яжіть рівняння:

х -3,9=-8                         5х-1,6=1,2             х-0,89=6,9             (слайд 9)

 

Молодці діти! Ви чудово  впоралися із завданням і ми наблизилися до наступної нашої зупинки – це місто Хотин. У цьому місті розташований

 

Державний історико - архітектурний заповідник „Хотинська фортеця”   Хотин, що приваблює туристів з усього світу, одне з найдавніших міст України, нещодавно відсвяткував своє 1000-ліття. Знаходиться за 15 км від Кам’янця – Подільського. Назва міста, ймовірно походить від дієслова

 „хотіти”.  Це місце завжди було бажане для древніх поселенців. Вони завжди хотіли жити у цьому красивому і багатому краї.

 (слайд 10)

6

 

Останнє місто, яке ми  відвідаємо під час нашої подорожі – це місто Умань. А якою пам’яткою славиться це місто дізнаємося, виконавши самостійну роботу з подальшою взаємоперевіркою:  

Варіант 1

Варіант 2

  1. 3,2+8,42+(-3,2)-1,58=
  2. -4+2+(-3)+3+(-5)+1=

1) -2,8+3,75+2,8+(-6,75)=

2) -17+(-8)+42+(-1)+11=

(слайд 11)

 

 

 Так,  саме в Умані знаходиться Національний дендрологічний парк „Софіївка”.

 

 

 (слайд 12)

 

 

 

 

4нац

 

Уманський парк „Софіївка” є шедевром і зразком світового садово-паркового мистецтва кінця ХVІІІ початку ХІХ сторіч. Парк розкинувся на

 площі 154,7 гектарів на околиці старовинного міста Умань Черкаської області. Заснований парк у 1796 році багатим польським магнатом

 Станіславом Потоцьким на честь своєї красуні-дружини гречанки Софії і був подарований їй в день янгола у травні 1802 року. Дивовижні пейзажі, екзотичні рослини, античні скульптури, водойми, каскади, фонтани, камінні гроти – все це можна побачити, відвідавши парк.

 

V. Оцінювання.. 

(слайд 13)

VІ. Підсумок уроку.

Закінчіть речення. Сьогодні я дізнався...

Було цікаво...

Було складно...

 Я зрозумів, що...

Тепер я можу...

Я навчився...

У мене вийшло...

Я зміг...

 Мене здивувало...

Мені захотілося... (слайд 8)

 

Ось і завершилася наша подорож. Ми з вами повторили  правила додавання раціональних чисел, обчислювали значення виразів, розв’язували рівняння ,задачі. Разом з тим, ми побували у визначних куточках нашої Батьківщини, згадали про історичні пам’ятки нашого народу, які мають величезну цінність не лише для нашої держави, а й для світу в цілому.

 

VІІ. Домашнє завдання.                                                         (слайд 14)   

 Повторити правила   § 26 ст. 193;    

розв’язати    №1144,  №1157;1167.

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку