Урок математики у 1 класі
«Як козаки на ярмарок ходили»
(математичний ярмарок)
Тема: Послідовність чисел від 0 до 10. Віднімання рівних чисел.
Розв’язування прикладів на додавання і віднімання.
Мета: Узагальнити знання учнів про числа і цифри першого десятка, геометричні фігури , усний рахунок. Узагальнити знання про знаки порівняння «>», «<» та «=» . Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення,кмітливість, винахідливість, дрібну моторику пальців рук. Виховувати старанність, любов до математики, самостійність.
Обладнання: каса цифр, картинки з зображенням тварин ( індивідуальні картки), столи, прикрашені рушниками, на столах – різноманітний
товар:олівці, кульки, яблука, горіхи, цукерки; малюнки Мудрої Сови,, будинки з числами, яблука з прикладами, плакати з прикладами, виразами, числами, конверти з завданнями, козацька чайка з геометричних фігур, корзинка з яблуками, горіхами.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу
Тип уроку: урок – математичний ярмарок,узагальнюючий.
Хід уроку
І. Організація початку уроку.
Встаньте,козачаточка рідненькі.
Приготуйтеся гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе.
Дзвоник дав сигнал — пора.
Починаємо, Ура.
Галявина настрою
Перед тим як почати свою роботу, я б хотіла знати ваш настрій, бо
у мене сьогодні ось такий настрій. А у вас?...
ІІ. Вступне слово вчителя.
- Сьогодні ми побуваємо на ярмарку, але непростому, а математичному.
- А що таке ярмарок?
- Ярмарок – це торг, який влаштовується у певному місці і у відповідну
пору для того, щоб продавцям продати товар, а покупцям – купити.
- Але сьогоднішній ярмарок незвичайний ще й тому, що нам знадобиться не
гроші, для щоб купити, а математичні знання – наш розум, кмітливість,
винахідливість.
- Сьогодні продавцем на ярмарку буду я, а всі ви- покупці. Чим швидше кожен з вас виконує завдання, тим вигідніше він «купує товар». В кінці уроку визначимо найкращих покупців і вони отримають свою винагороду.
- Вам уже цікаво? Тож розпочинаємо негайно. Як ви будете працювати? Які ви? Доберіть до кожної букви слова «ярмарок», слово, яке б означало, якими ви будете та як саме працюватимете на уроці сьогодні.
Я – яскраво
Р – радісно
М – мудрі
А – активні
Р – розумні
О – оперативно (швидко)
К – кмітливі
ІІ. Математичний ярмарок.
Увага! Увага!
Спішіть, поспішайте!
Наш математичний ярмарок
Глядіть, не минайте!
- Для того, щоб потрапити на ярмарок, необхiдно доїхати чи допливти до певного місця. Оскільки ми козаки, то сьогодні будемо мандрувати на козацькій чайці, але вона незвичайна а складається із чого?...(Геометричних фігур)
-зараз вам потрібно уважно її роздивитися і сказати з яких фігур вона складається?
-які геометричні фігури ви бачите на малюнку?
-порахуйте скільки потрібно прямокутників, щоб створити такий човен? (Квадратів,коло,трикутники )
-давайте порівняємо з вами трикутники і прямокутники (квадрат і коло)
-на скільки менше трикутників від прямокутників (квадратів від кола)
-Ми дуже добре розібралися з нашим чарівним човником, тому прибули на місце призначення.
- От ми й припливли на ярмарок, але ворота зачинені і нас зустрічає господарка ярмарку Мудра Сова і вона для нас приготувала завдання.
Усний рахунок.
а) «Сусіди числа» (картки)
Завдання таке: у вас є числа, я буду показувати число а вам потрібно буде визначити його сусіда і вийти з числами до мене.
б) продається завдання «Цікавий рядочок» (робота в групах)
3,9,6,1,4,0,7,5,8,2,10 – виставлені на дошці.
в) «Збери букет»
- Діти отримують квіточки, на яких написано два числа, що входять до складу чисел 7, 9, 10.
- Треба розподілити ці квіти у відповідні букети 1 і 6; 2 і 7; 5 і 5; 4 і 6; 6 і 3; 5 і 4; 3 і 4; 3 і 3; 8 і 1; 5 і 2; 2 і 8; 1 і 9;
«Веселі танці»(хвилинка відпочинку під веселу мелодію).
6. — На ярмарку можна купити яблук.
(На яблуках рiзнi приклади, які необхiдно обчислити.)
— Хто ж буде купувати яблука?
-та вони в нас такі смачні та запашні, що на них злетілися метелики, а на метеликах приклади які потрібно вирахувати.
— Пiдходьте, купуйте, розв’язуючи приклади.
7. — А ще на ярмарку можна придбати заморський товар це- банан, та за нього треба поторгуватися.
— Хто хоче купити, повинен порівняти числа: 9 i 1, 3 i 5, 2 і 0,
6 i 4, 10 і 10, 0 i 2, 6 i 7,8 i 8.
-Назвіть число більше за 7,5,9,2,8
-Менше за 10,7,3,6,2
4 + 1 = 5 3 – 1 = 2 5 – 5 = 0
2 + 5 = 7 0 + 3 = 3 7 – 3 = 4
На кожнім ярмарку продають домашніх тварин, сьогодні ми купуватимемо курку, яка несе найбільше яєць, але її потрібно знайти.(закодовані малюнки)
8.Танграм
— А зараз відгадайте таку загадку.
— В кого є п’ятачок, але за нього нічого не купиш? (У поросят).
Наші тварини – незвичні. Вони – геометричні. З яких фігур
складаються тварини? Складемо з геометричних фігур тваринок.
ІІІ. Підсумок ярмарку.
- Ось і закрився ярмарок. Ми були розумними, кмітливими, тому купили
багато речей.
- Що ви придбали на ярмарку?
- Що цікавого запам’ятали?