Математика
Тема. Співвідношення числа і цифри. Просторові відношення: перед, за між.
Мета: закріпити вміння співвідносити цифри 1-4 з кількістю предметів; формувати просторові відношення: перед,за поміж; розвивати інтерес до математики; виховувати організованість.
Матеріали: демонстраційний : магнітна дошка, ілюстрація із зображенням птахів, малюнки із незакінченим зображенням птахів, малюнки 4 годівниць; роздавальний : картки з цифрами 1-4, голуби, геометричні фігури ( овали, круги,трикутники), 3 наголовники звірят .
Хід заняття
1.Психогімнастика
2. Розповідання казки ( на фоні музики Ф.Шопена «Ноктюрн», іде показ відеослайду «Зима».
В одній казковій країні, де царювала Снігова Королева, мешкали найвеселіші птахи, вони співали дзвінкі пісні. Але одного разу Сніговій Королеві набридло слухати їх, і вона попросила свою сестру Зимоньку-зиму засипати все навкруги снігом. Не залишилося ні травинки, ні листочка. Стало холодно і голодно. Птахам довелося полетіти з країни. Навкруги не чути співу, тихо й нудно, тільки сніг рипів на морозі.
Вихователь тим часом кріпить на дошку паперові годівниці.
Сірі лапки, білі щічки..Називаються…(синички)
У сірій свитині, коричневій шапчині.
В теплий край не відлітає, крихти по дворі збирає.(горобчик)
На казкові ліхтарі схожі птахи - …(снігурі)
Скрізь із стаєю літає, крихти вправно підбирає…(голуб)
Вихователь кріпить на годівниці птахів.
А зараз ще раз порахуємо годівниці і розставимо на них цифри. 3.Дидактична гра «Погодуємо птахів»
У першу годівницю покладемо одне зернятко. У кожну наступну на одне більше.
Скільки зернят у другій годівниці? Третій? Четвертій?
4.Дидактична гра « Хто де сидить?»
5.Співвідношення кількості предметів до числа.
(У дітей на столиках цифри 1-4, голуби)
- А зараз попрацюємо з цифрами.
-Порахуємо цифри зліва на паво.
Візьміть цифру 2 – викладіть стільки голубів, скільки позначає ця цифра.
Покладіть 3 голуба, поряд цифру.
Скільки предметів позначає цифра 4 ? Викладіть голуби.
4.Дидактична гра « Домалюй пташку»
Вихователь пропонує розглянути малюнки, на яких художник не домалював кілька деталей.
5.Дидактична гра «Збери пташку»
- Діти, у мене є геометричні фігури, спробуйте з них скласти пташку.
6.Дидактична гра «Знайди своє місце»
Вихователь викликає трьох дітей і пропонує їм виконати завдання з використанням слів : перед, за, між.
7. Підсумок заняття.
Кому ми сьогодні допомагали?
Що вам запам’яталось?