Математика 6 клас
Урок № 72
Тема уроку. Додавання раціональних чисел.
Мета:
- освітня: узагальнити та систематизувати знання з теми “ Додавання раціональних чисел ”; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач та вправ.
- розвиваюча: розвивати вміння думати, аналізувати, порівнювати, логічно викладати думку; формувати математичні компетентності;
- виховна: прищеплювати повагу учнів до історії рідного краю; виховувати культуру математичного мовлення, математичних записів, активність учнів, увагу, цікавість до нових знань і прагнення їх набути.
Тип уроку: застосування знань і вмінь.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
Розум полягає не тільки в знаннях, а й у вмінні використовувати ці знання Арістотель |
Обладнання: картки з завданням, сигнальні картки, цікава інформація, математичні пазли, презентація.
Девіз уроку:
Хід уроку
Діти сіли всі рівненько,
посміхнулися гарненько,
настрій на урок взяли,
працювати почали.
Отже, давайте діяти, щоб багато дізнатися на сьогоднішньому уроці.
Сьогодні в нас цікавий урок,
В світ математики зробимо крок.
А спочатку перевіримо, як ви підготувалися до уроку. Як справилися із домашнім завданням.
Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.
Завдання: Розташуйте картки (11 шт.) з раціональними числами у порядку зростання . Якщо ви все зробили вірно, на оберненій стороні зможете прочитати …. («Брахмагупта») (слайд 1- 3).
-5; -5,1; -4; -2,7;-2,2; -1,9; ; - ; 1,3; 5; 20.
Брахмагупта індійський математик, який жив у 7 столітті. Одним з перших він почав використовувати додатні та від’ємні числа. Додатні він назвав «майно», від’ємні – «борг».
«Сума двох майнів є майно».
«Сума двох боргів є борг».
«Сума майна та боргу дорівнює їх різниці».
Отже, тема нашого уроку: «Додавання раціональних чисел». В зошитах записуємо число, класна робота. Сьогодні ми узагальнимо, повторимо всі ті знання, що ви отримали протягом попереднього уроку. (слайд 4 - 5)
Девізом нашого уроку будуть слова Арістотеля: «Розум полягає не тільки в знаннях, а й у вмінні використовувати ці знання». Звичайно, і ви не будете спостерігачами. Як і завжди, працюємо з натхненням. (слайд 6)
ІV. Актуалізація опорних знань.
1. Сигнальні картки «так чи ні»? Для розминки – завдання з сигнальними картками. Правильне твердження – ви показуєте мені зелену картку, помилкове твердження – червону. (слайди 7- 8)
А ще я хочу з’ясувати, як ви вмієте рахувати усно. Пропоную вам продемонструвати свої вміння на складанні математичного пазлу.
Складання математичного пазла. (слайд 9)
ІV. Застосування знань і вмінь.
«Життєва математика». Наскрізні лінії на уроці.
Вправа 3. Перша згадка про українських козаків у писемних джерелах датується 1489 роком. Остаточно ліквідовано Запорізьку Січ у 1775 році. Скільки років існувало таке неповторне явище, як Запорізьке Козацтво? (Відповідь: 286 років)
Вправа 4. Видатний давньоримський державний і політичний діяч, полководець Гай Юлій Цезарь загинув у 44-му році до нашої ери у віці 56 років. У якому році він народився? (Відповідь: у 100 р. до н.е.)
На будь-якому виробництві завжди є перерва для відновлення сил. Наш урок не є виключенням. (слайд 15)
Встаньмо діти, посміхнімся,
Землі нашій поклонімся
За щасливий день вчорашній
І до сонця потягнімся
В різні боки похилімся,
Веретеном покрутімся.
Раз присядем, два присядем
І за парти тихо сядем.
Усно: |Х|=50 і |Х| = 0
Х=-50 або х=50 х=0
Письмово (біля дошки): 1) Х – 1,5 = - 5,5;
Х=-5,5+1,5
Х=-4
2) |Х – 1|= 8; 3) |Х| +1 = -2.
Х-1=8 Х =-2-1
Х=8+1 Х=-3
Х=9
Учні виконують завдання з підручника.
Вправа № 956 (5,12).
5) ;
12) .
3. Додаткове завдання.
Учні, які виконали завдання пропонується виконати додаткове завдання з QR кодом.
Метод “мікрофона”. Учні передають мікрофон один одному і по черзі відповідають на питання:
Всі ви були молодці, хоча деяким учням ще потрібно попрацювати над розв’язуванням завдань на додавання раціональних чисел.
Повторити правила з п. 34 ; виконати вправи № 957(1-4), для учнів достатнього рівня № 965 (2) (додатково).
На сьогодні я прощаюся з вами. Бажаю вам всього найкращого. До побачення.
Домашнє завдання Домашнє завдання
Домашнє завдання Домашнє завдання
Домашнє завдання Домашнє завдання
Завдання 1.
Завдання 2.
Завдання 3.
Завдання 4.
Завдання 5.
Завдання 6.