Урок "Додавання раціональних чисел"

Про матеріал
конспект уроку з математики для учнів 6 класу з теми "Додавання раціональних чисел", розроблений для засвоєння набутого матеріалу.
Перегляд файлу

Математика 6 клас

Урок № 72

Тема уроку.  Додавання раціональних чисел.

Мета:

- освітня: узагальнити та систематизувати знання з теми  “ Додавання раціональних чисел ”; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач та вправ.

- розвиваюча: розвивати вміння думати, аналізувати, порівнювати, логічно викладати думку; формувати математичні компетентності;

- виховна: прищеплювати повагу учнів до історії рідного краю; виховувати культуру математичного мовлення, математичних записів, активність учнів, увагу, цікавість до нових знань і прагнення їх набути.

 

Тип уроку: застосування знань і вмінь.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • Додавати раціональні числа;
  • Аналізувати свою роботу та роботу своїх товаришів;
  • Застосовувати набуті знання при розв’язуванні різноманітних задач в подальшому;
  • Логічно мислити над математичними задачами та вправами;
  • Нетрадиційно підходити до розв’язування деяких математичних задач.

Розум полягає не тільки в знаннях, а й у вмінні використовувати ці знання

    Арістотель

Обладнання: картки з завданням, сигнальні картки, цікава інформація, математичні пазли, презентація.

Девіз уроку:

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний етап.

                      Діти сіли всі рівненько,

    посміхнулися гарненько,

    настрій на урок взяли,

    працювати почали.

 Отже, давайте діяти, щоб багато дізнатися на сьогоднішньому уроці. 

 Сьогодні в нас цікавий урок,

 В світ математики зробимо крок.

 А спочатку перевіримо, як ви підготувалися до уроку. Як справилися із домашнім завданням.

 

Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.

  1. Перевірка домашнього завдання.

           Завдання: Розташуйте картки (11 шт.) з раціональними числами у порядку зростання . Якщо ви все зробили вірно, на оберненій стороні зможете прочитати …. («Брахмагупта») (слайд 1- 3).

-5; -5,1; -4; -2,7;-2,2; -1,9; ; - ; 1,3; 5; 20.

          Брахмагупта індійський математик, який жив у 7 столітті. Одним з перших він почав використовувати додатні та від’ємні числа. Додатні він назвав «майно», від’ємні – «борг».

          «Сума двох майнів є майно».

          «Сума двох боргів є борг».

          «Сума майна та боргу дорівнює їх різниці».

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Отже, тема нашого уроку: «Додавання  раціональних чисел». В зошитах записуємо число, класна робота. Сьогодні ми узагальнимо, повторимо всі ті знання, що ви отримали протягом попереднього уроку. (слайд 4 - 5)

Девізом нашого уроку будуть слова Арістотеля: «Розум полягає не тільки в знаннях, а й  у вмінні використовувати ці знання». Звичайно, і ви не будете спостерігачами. Як і завжди, працюємо з натхненням. (слайд 6)

         ІV. Актуалізація опорних знань.

1.  Сигнальні картки «так чи ні»? Для розминки – завдання з сигнальними картками. Правильне твердження – ви показуєте мені зелену картку, помилкове твердження – червону. (слайди 7- 8)

  • До раціональних чисел відносять цілі, дробові від'ємні і дробові додатні числа (так)
  • Модуль будь-якого числа – додатне число (ні)
  • Модулі протилежних чисел рівні між собою (так)
  • Сума від'ємних чисел – завжди від'ємне число (так)
  • У додатного числа модуль більше, ніж у відємного (ні)
  • Від'ємне число завжди менше додатного (так)
  • На координатній прямій додатні числа розташовані ліворуч від нуля (ні)
  •  Якщо до числа додати від'ємне число, то воно зменшиться (так)
  • Сума протилежних чисел дорівнює нулю (так)
  • Сума від'ємного та додатного числа завжди від'ємне число (ні)
  • Правила додавання раціональних чисел вивчити неможливо (ні)

 

  1. Усний рахунок (групова робота) «Математичний пазл».

А ще я хочу з’ясувати, як ви вмієте рахувати усно. Пропоную вам продемонструвати свої вміння на складанні математичного пазлу.
 Складання математичного пазла. (слайд 9)

    ІV. Застосування знань і вмінь.

  • Давайте діти ми з вами пригадаємо правила додавання раціональних чисел. (слайд 10)

«Життєва математика». Наскрізні лінії на уроці.

  • (слайд 11) Вправа 1. На яку суму треба поповнити рахунок клієнту, щоб користуватися інтернетом протягом тижня, якщо щоденна вартість послуги 5 грн.? (Відповідь 37 грн)
  •  (слайд 12) Вправа 2. Найвищий хмарочос України знаходиться у Києві – це житловий комплекс в 46 поверхів. Його висота 168 м, що на 273 м вище за станцію метро «Арсенальна», яка є найглибшою станцією метро у світі. На якій глибині побудовано станцію метро «Арсенальна»? (Відповідь 105 м)
  • (слайд 13) Історія України на уроках математики.

Вправа 3. Перша згадка про українських козаків у писемних джерелах датується 1489 роком. Остаточно ліквідовано Запорізьку Січ у 1775 році. Скільки років існувало таке неповторне явище, як Запорізьке Козацтво?  (Відповідь: 286 років)

  • (слайд 14) Всесвітня історія.

Вправа 4. Видатний давньоримський державний і політичний діяч, полководець Гай Юлій Цезарь загинув у 44-му році до нашої ери у віці 56 років. У якому році він народився?  (Відповідь: у 100 р. до н.е.)

 

  1. Фізкультхвилинка.

На будь-якому виробництві завжди є перерва для відновлення сил. Наш урок не є виключенням.  (слайд 15)

                                  Встаньмо діти, посміхнімся,

   Землі нашій поклонімся

   За щасливий день вчорашній

   І до сонця потягнімся

   В різні боки похилімся,

   Веретеном покрутімся.

   Раз присядем, два присядем

   І за парти тихо сядем.

 

  1. Розв’язування вправ.
  1. Колективна робота. Розв'язати рівняння (слайд 16)

    Усно:  |Х|=50                          і                   |Х| = 0

               Х=-50 або х=50                              х=0

    Письмово (біля дошки):     1)  Х – 1,5 = - 5,5;

                                                     Х=-5,5+1,5

                                                     Х=-4

                                              2) |Х – 1|= 8;     3) |Х| +1 = -2.

                                                   Х-1=8               Х =-2-1

                                                   Х=8+1              Х=-3

                                                   Х=9                 

  1. Робота з підручником. (слайд 17)

Учні виконують завдання з підручника.

Вправа № 956 (5,12).

5) ;

12) .

3. Додаткове завдання.

Учні,  які виконали завдання пропонується виконати додаткове завдання з QR кодом.

 

  1. Підсумок уроку. Рефлексія. (слайд 18)

Метод “мікрофона”. Учні передають мікрофон один одному і по черзі відповідають на питання:

  1. Що ми робили сьогодні на уроці?
  2. Чи необхідно було вивчати дану тему?
  3. Чи вдалося досягти мети уроку?
  4. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
  5. Що вам сподобалося на уроці?
  6. Урок математики для мене…

 

  1. Оцінювання.

      Всі ви були молодці, хоча деяким учням ще потрібно попрацювати над розв’язуванням завдань на додавання раціональних чисел.

  1. Домашнє завдання  (слайд 19)

Повторити правила з п. 34 ; виконати вправи № 957(1-4), для учнів достатнього рівня  № 965 (2) (додатково).

 

На сьогодні я прощаюся з вами. Бажаю вам всього найкращого. До побачення.

 

Домашнє завдання                                                     Домашнє завдання

                                             

 

 

 

Домашнє завдання                                                       Домашнє завдання

                                              

 

 

 

 

Домашнє завдання                                                       Домашнє завдання

                                                

 

 

 

Завдання 1.

C:\Users\User\Downloads\qr-code (1).png

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2.

C:\Users\User\Downloads\qr-code (2).png

 

 

 

Завдання 3.

C:\Users\User\Downloads\qr-code (3).png

 

 

 

 

 

 

Завдання 4.

C:\Users\User\Downloads\qr-code (4).png

 

 

Завдання 5.

C:\Users\User\Downloads\qr-code (5).png

 

 

 

 

 

 

Завдання 6.

C:\Users\User\Downloads\qr-code (6).png

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку