УРОК "Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини"

Про матеріал

Матеріал конспект стане в нагоді під час підготовки до уроку розвитку зв'язного мовлення. Мета уроку: повторити особливості побудови опису зовнішності людини; учити виділяти такі описи в текстах та аналізувати їх; удосконалювати вміння визначати тему й основну думку, тип і стиль тексту; сприймати почутий текст, докладно відтворювати зміст відповідно до авторських виражальних засобів; розвивати мовлення, пам'ять; виховувати інтерес до вивчення особливостей життя козаків.

Перегляд файлу

Тема. Докладний усний  переказ  розповідного тексту художнього стилю з     елементами опису зовнішності людини.

Мета: повторити особливості побудови опису зовнішності людини; учити   виділяти такі описи в текстах та аналізувати їх; удосконалювати вміння   визначати тему й основну думку, тип і стиль тексту; сприймати почутий текст,  докладно відтворювати  зміст відповідно до авторських   виражальних засобів; розвивати  мовлення, пам’ять; виховувати інтерес    до вивчення  особливостей  життя   козаків.

Тип уроку: розвитку комунікативних умінь.

Перебіг уроку

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-Які є типи мовлення ?

-Пригадайте особливості кожного типу мовлення.

-Які є види описів ?

-У яких стилях може бути складений опис зовнішності людини ?

-Чим відрізняються ці описи  ?

 

ІІІ.Оголошення теми й мети.

 

ІV. Робота з текстом переказу.

 1.Перше читання тексту.

Семен Непорадний

Лише  на світ божий занеслося – озвалась степова звірина. Ціле степове царство прокинулось і загомоніло на свій лад.

Від цього гамору  козак прокинувся. Сів на своєму кожусі, де спав, протер очі й перехрестився. Промовляючи голосно молитву, пішов до ріки вмиватися.

Відтак вийняв із-за пояса малий гребінчик і скалку дзеркальця та став причісувати свій чорний довгий оселедець і закручувати його за вухо. Так само розчесав вуса і пригладив їх складно, по-запорозьки, униз.

 Семен Непорадний – він так звався – був кремезний козак літ тридцяти. Одягнений у широчезні, як море, червоні штани, які підперезував широким  шовковим поясом. На ногах добрі шкапові чоботи. Сорочка була подерта і замащена  та на грудях широко розхристана, звідки визирали широкі косматі та на сонці засмаглі груди. Миючись, засукав рукави поза лікті й показав жилаві руки з п’ястуками, мов довбеньки.

  Непорадний на Січі мав  славу неабиякого силача. Згинав залізні штаби, а коня підіймав поперед себе, мов барана.

 Незважаючи на Семенову лицарську силу, його прозвали на Січі Непорадним за те, що в якійсь стрічі з татарином не вмів  собі дати ради, аж поки товариші йому не допомогли.

 Та він цим анітрохи не переймався. На Січі не питали нікого, як зветься, так зараз давали кожному ймення, з яким не розлучався аж до смерті. Хоч би як козака негарно назвати, він цього не соромиться. Козаки говорили : « Не ймення тебе красить, а ти його краси»( За  А. Чайковським ).

 

2.Словникова робота : гамір, скалку, п’ястуками, стрічі.

3.Друге читання тексту, складання плану.

 

1.Гомін степового царства.

2.Козак прокинувся.

3.Розчісування  оселедця й вус.

4.Опис зовнішності Семена Непорадного:

а)чорний довгий оселедець;

б)широчезні червоні штани;

в)на ногах – шкапові чобрти;

г)розхристана сорочка;

г)жилаві руки.

5.Неабиякий силач.

6.Прізвисько  козака.

 

4.Визначення теми й основної думки, з’ясування стильових ознак тексту.

5.Третє читання тексту.

6.Усний переказ тексту.

V.Підсумок уроку.

Домашнє завдання: відшукати тексти з елементами опису зовнішності людини.:

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Яковенко Жанна Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Терпак Ольга Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Станіславська Людмила Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
37003
Оцінка розробки
4.7 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку