Це конспект одного з уроків розвитку зв'зного мовлення. Мета уроку: повторити основні стильові ознаки публіцистичного стилю; розвивати комунікативно – мовленнєві вміння сприймати текст, розуміти його, відтворювати зміст почутого; учити вирізняти в тексті ознаки публіцистичного стилю та свідомо вживати їх у переказі; розвивати мислення, пам'ять; виховувати почуття гордості за Україну
Тема. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму.
Мета: повторити основні стильові ознаки публіцистичного стилю; розвивати комунікативно – мовленнєві вміння сприймати текст, розуміти його, відтворювати зміст почутого; учити вирізняти в тексті ознаки публіцистичного стилю та свідомо вживати їх у переказі; розвивати мислення, пам’ять; виховувати почуття гордості за Україну.
Тип уроку: розвитку комунікативних умінь.
Перебіг уроку
І.Організаційна частина.
ІІ.Актуалізація опорних знань.
-Які стилі мовлення знаєте ?
-Назвати сферу використання й ознаки кожного.
-Які існують жанри публіцистичного стилю ?
Які мовні особливості характерні для публіцистичного стилю ?
ІІІ.Повідомлення мети і завдань уроку.
ІV.Робота над переказом.
1.Читання тексту вчителем.
Чого не вистачає українцям тепер ?
Якщо спитати, чого не вистачає Україні тепер, то відповідь може бути тільки одна: патріотизму значної частини громадян України.
Історично склалося так, що впродовж багатьох століть загарбники робили все можливе, аби витруїти риси національного характеру українців, залишити їх без духовних проводирів, без свого національного «Я».
Згадайте хоча б царські укази про запровадження кріпосного права, про заборону української мови –це неприховане придушення національної гідності нашого народу. Усе це негативно позначилося на дальшому формуванні національного характеру.
Особливо сильно така насильницька деформація національного характеру виявилася , коли найкраща, найосвіченіша частина народу загинула в громадянській війні, друга ж, бачачи безнадійність становища, емігрувала за кордон, а ті, що залишилися, зазнали репресій.
Відомо, що Японія, наприклад, будучи повністю розгромленою в Другій світовій війні, зуміла буквально за півтора десятка років підвестися з колін й повернути собі колишнє ймення світової держави.
А що допоможе Україні?
Відповідь може бути одна патріотизм. Саме любов до свого народу допоможе нам подолати всі негаразди і, головне, навчить відрізняти чорне від білого, свободу від рабства, труднощі, породжені становленням молодої держави, від труднощів, породжених ворогами нашої свободи.
Ставай на ноги, Україно! На тебе дивляться мільйони з надією, що ти встоїш і вистоїш!
( За Ю. Співаковським ).
2. Словникова робота: деформація, емігрувала, гідність.
3.Визначення теми та основної думки тексту, з’ясування стильових ознак тексту.
4.Складання плану.
1.Чого не вистачає українцям.
2.Послідовне витруювання національних рис.
3.Патріотизм допоможе перебороти труднощі.
4.Ставай на ноги, Україно!
5.Читання вчителем тексту.
6. Усний переказ учнями тексту.
V. Підсумок уроку.
Домашнє завдання: підготувати міні-виступ на тему «Що означає бути патріотом?»