14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Урок "Доконаний і недоконаний види дієслова"

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з видами дієслів, сформувати вміння розрізняти

дієслова доконаного і недоконаного виду; удосконалювати вміння

доречно вживати види дієслів в усному та писемному мовленні; виховувати повагу до історичного минулого країни.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)

Обладнання: мультимедійна дошка.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Оголошення епіграфа уроку

Нам пора для України жить…

І.Франко

Перегляд файлу

Урок №4

Тема. Доконаний і недоконаний види дієслова

Мета: ознайомити учнів з видами дієслів, сформувати вміння розрізняти

дієслова доконаного і недоконаного виду; удосконалювати вміння                                                                                                                    

доречно вживати види дієслів в усному та писемному мовленні; виховувати повагу до історичного минулого країни.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)

Обладнання: мультимедійна дошка.

                                                       Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

       Оголошення епіграфа уроку

                                                                              Нам пора для України жить…

                                                                                                                    І.Франко

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Колективна робота над текстом

Виписати дієслова з тексту і визначити морфологічні ознаки, синтаксичну роль.

Коли в середині ІХ століття в морі поблизу столиці могутньої Візантії Царгорода з’явилася величезна ескадра руських суден, візантійці, як свідчать історики, уже добре знали, з яких земель прибули ті кораблі і що за люди там живуть. Їм зоставалося лише зрозуміти одне: якщо Русь виставила стільки воїнів і в неї такий гігантський флот, значить, вона – справді могутня держава.

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

1. Опрацювання таблиці «Види дієслів» (на екрані)

Видові пари

Доконаний вид

Недоконаний вид

Одновидові

Кохати-покохати

Говорити- сказати

Схаменутися розкричатися

відшуміти

Прагнути

намагатися

погукувати

Гарантувати

женити

вінчати

 2.Презентація учнів за темою «Види дієслів».                                                                                                                      

 3.Творче конструювання

Із поданими фразеологізмами скласти речення. Виділити дієслова. Визначити їх вид та інші морфологічні ознаки.

Руки розв’язати. Розводити боби. Гострити зуби. Веремію закрутити. Шилом патоки вхопити.                                                                                                                                       

Довідка: зазнати невдачі, базікати, затіяти колотнечу, прагнути комусь зла, звільнитися від залежності.

4.Робота з деформованим текстом

Записати текст, вставивши потрібні за змістом дієслова з довідки. Визначити їх вид.

Не раз … Кодак із рук до рук, не раз Кодацькі скелі … гарячою кров’ю, аж поки нарешті … тут усе: і вибухи гармат, і гомін бойовища, й пісні волі. І … тільки один живий свідок давніх подій – поріг Кодацький, що й досі … за лицарями волі та … нам про минуле.

Довідка: переходити, вмиватися, зникати, лишатися, тужити, співати.

  1. Гра «Хто більше»

Навести приклади прислів’їв, приказок або загадок. Виписати з них дієслова. Визначити вид. 

2.Гра «Знайди слово»

Вписати у порожні клітинки літери, яких не вистачає, щоб прочитати дієслова доконаного виду.

1. Дієслово, що означає дуже голосно звернутися до когось (чол.рід)

2. Дієслово, що означає лежати довго, досхочу.

3. Дієслово, що означає пропустити щось дуже важливе.

4. Дієслово, що означає, стукаючи, виконувати якусь дію.

5. Дієслово, що означає захопитись розмовою.

п

 

 

 

 

 

 

 

 

в

н

 

 

 

 

 

 

 

 

я

    п

 

 

 

 

 

 

 

 

и

в

 

 

 

 

 

 

 

 

и

    з

 

 

 

 

 

 

 

 

и

Довідка: перекричав, належатися, проморгати, відстукати, загомоніти.

VІ.Систематизація й узагальнення знань

  1. Як розрізняти дієслова доконаного і недоконаного виду?
  2. Як утворюються видові пари дієслів?
  3. Які дієслова не мають видових пар?

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.                                                                                                                                    

VІІІ. Домашнє завдання 1.Скласти кросворд на тему 2 Дієслова доконаного і недоконаного виду». 2.Виписати з художнього твору 10 речень з дієсловами. Визначити вид дієслів. 3. Виконати вправу з підручника.                                                                         

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мороз Інна Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
5248
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку