Урок "Способи дієслів: дійсний, умовний, наказовий"

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів про способи дієслів, формувати вміння відрізняти дієслова різних способових форм; удосконалювати навички

правильного і доречного використання способових дієслів в усному та писемному мовленні; виховувати повагу до видатних людей України.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок

Обладнання: мультимедійна дошка.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

Оголошення епіграфа уроку

Сміливі завжди мають щастя.

І.Багряний

Перегляд файлу

Урок №8

Тема. Способи дієслів

Мета: поглибити знання учнів про способи дієслів, формувати вміння відрізняти дієслова

різних способових форм; удосконалювати навички                                                                                                            

правильного і доречного використання способових дієслів в усному та писемному мовленні;  виховувати повагу до видатних людей України.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок

Обладнання: мультимедійна дошка.

                                                     Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

       Оголошення епіграфа уроку

                                                                             Сміливі завжди мають щастя.

                                                                                                                  І.Багряний

ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

1. Вибірково-пошукова робота

Виписати у 3 колонки дієслова з поданих речень.

Дієслова, що означають реальну дію

Дієслова, що означають не реальну, а бажану, можливу дію

Дієслова, що виражають спонукання до дії

Без людської праці вся земля заросла б буряном. Книжку читай – розуму набувай. Візьмись за діло з розумом – і сніг запалає. Не зарікайся всього робити, тільки зарікайся своє вухо відкусити. Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим. Було б бажання, а розум знайдеться.

2.Робота з теоретичним матеріалом

Робота з таблицею «Способи дієслів» (на екрані)

Презентація учнів за темою «Способи дієслів».

V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення загально пізнавальних і творчих умінь з теми

1.Дослідження – відновлення                                                                                                                       

Відновити народні вислови, поставивши дієслова у формі 2 особи однини дійсного способу.

Як (дбати), так і (мати). Як (працювати), так і (мати). Яе не (робити), так й не (мати). Як (робити), так і (ходити). Як (шити), так і (пороти).                                                                 

2.Гра «Хто швидше»

Утворити від поданих дієслів теперішнього часу форму наказового способу.

Кличете, наближатися, малюєте, розвиваємо, плекаємо, принесемо, радіємо, пишаємося.

3.Ігрове завдання «Знайди слово» Відновити дієслова у формі наказового способу.

Варіант І.     

1

 

 

ь

м

о

2

 

 

ь

м

о

3

 

 

 

ь

м

о

4

 

 

 

ь

м

о

5

 

 

 

 

ь

т

е

6

 

 

 

 

ь

т

е

7

 

 

 

 

 

ь

т

е

8

 

 

 

 

 

ь

т

е

 

  1. Лізти (у формі І особи множини).
  2. Сидіти (у формі І особи множини).
  3. Стати (у формі І особи множини).
  4. Вносити (у формі І особи множини).
  5. Лагодити (у формі ІІ особи множини).
  6. Вивозити (у формі ІІ особи множини).
  7. Примітити (у формі ІІ особи множини).
  8. Дозволити ( у формі ІІ особи множини).                                                                                                              

Варіант ІІ.

1

 

ж

2

 

р

3

 

 

ж

4

 

 

р

5

 

 

 

п

6

 

 

 

ш

7

 

 

 

 

ч

8

 

 

 

 

в

Поставити у формі ІІ особи однини.                                                                                        

Різати, вірити, стежити, ударити, висипати, залишити, покликати, поставити.

4.Антонімічна п’ятихвилинка

Запишіть антоніми до поданих дієслів.Визначте особу і число дієслів.

Ховай - …  Змочи - …  Внось  - … Будуй - … Входь - …Згадуй -… Зникни - … Викинь -…

VІ. Підсумок уроку

Рефлексія.

VІІ. Домашнє завдання

  1. Виписати з художнього твору по 2 речення до кожного способу дієслова.
  2. Виконати вправу з підручника.

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
6639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку