Мета: поглибити знання учнів про часи дієслова, зокрема про майбутній час; розвивати творчі вміння доцільно використовувати дієслова майбутнього часу; прищеплювати повагу та інтерес до мальовничих куточків України.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок
Обладнання: мультимедійна дошка.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Оголошення епіграфа уроку
Національна гордість проявляється
як щось природне для всієї нації.
Г.Лозко
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
Урок №7
Тема. Майбутній час дієслів
Мета: поглибити знання учнів про часи дієслова, зокрема про майбутній час; розвивати творчі вміння доцільно використовувати дієслова майбутнього часу; прищеплювати повагу та інтерес до мальовничих куточків України.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок
Обладнання: мультимедійна дошка.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Оголошення епіграфа уроку
Національна гордість проявляється
як щось природне для всієї нації.
Г.Лозко
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
1.Дослідження – спостереження
Записати прислів’я. Підкреслити дієслова, визначити час.
Історію вивчай – розуму набувай.
Коли б знав, де впаду, то соломку б підстелив.
Не плакали козаки з біди і не мали журби.
Козак гуляє в полі – то він на волі.
2.Розгляд таблиці «Відмінювання дієслів у теперішньому часі» і «Особові закінчення дієслів простого майбутнього часу» (на екрані).
V. Відтворення теоретичних відомостей, застосування яких потрібне на
уроці 1. Вибіркова робота
До таблиці записати дієслова минулого, теперішнього і майбутнього часів.
Минулий час |
Теперішній час |
Майбутній час |
|
|
|
Якщо стоятимеш на березі, то зловиш очима далеку лінію горизонту, контури низьких, похилих берегів і не зможеш надивуватися озерним плесом. Який же ти незвичайний,
Свитязю! Про розміри озера ходять легенди. За глибиною Свитязь не має рівних в
Україні. Переважає він і прославлений угорський Балатон, і легендарну білоруську Нароч.
Середня глибина Свитязю сім метрів. За літо прогрівається тільки поверхневі води. Взимку вода в озері буде ще прозорішою, ніж влітку.
VІ. Виконання системи завдань творчого характеру
1.Творча робота
Утворіть складну форму майбутнього часу в 1 і 2 особах однини і множини. Виділити закінчення. Летіти, сидіти, казати, берегти, запрягти, стерегти.
2.Лексико-фразеологічна п’ятихвилинка
До фразеологічних зворотів дібрати синонімічні дієслова з довідки. Утворити від них
складену форму майбутнього часу.
Крутити носом, пасти задніх, ані пари з уст, узятись за розум, продати душу.
Довідка: розумнішати, вередувати, мовчати, зрадити, відставати.
3.«Я – коректор»
Поставте дієслова в майбутньому часі.
Поїд… знайомитися зі степовим біосферним заповідником Асканія-Нова. Відвід… штучний ставок та пташник. Знайомл…з життям промислово-мисливських і декоративних птахів. Цікавл… планами на майбутнє.
4.Творче конструювання
Утворити від складеної форми майбутнього часу складну.
Буде радіти, буду стояти, будемо служити, будемо будувати, буду захищати.
5.Дослідження – відтворення
Відновити вислови усної народної творчості.
Біля жару й камінь … (тріснути). Біля сухого дерева і мокре … (горіти). Блискавка … (блищати) – і камінь … (тріщати). Від зрізаного дерева пагінці таки … ( прорости).
6.Робота в парах. Ситуативне завдання
Скласти діалог відповідно до однієї із ситуацій:
1.Уявити, що ви стали переможцем конкурсу «Краса і біль України» і вас запросили на телебачення дати інтерв’ю й відповісти на кілька запитань. Відповідаючи, уживати дієслова в майбутньому часі. 2.Уявити, що ви є активним членом групи «Юний еколог». На черговому засіданні ви розглядаєте питання роботи під час зимових канікул. Своєму керівникові ви ставите кілька запитань і ділитеся пропозиціями.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. VІІІ. Домашнє завдання 1.Скласти письмову невеличку розповідь про те, які звичаї, традиції козаків можна запровадити в сучасне життя, використовуючи дієслова майбутнього часу. Знайти і підкреслити дієслова майбутнього часу. 2. Виконати вправу з підручника.