Урок практичного застосування знань в 9 класі з теми: "Дослідження властивостей оцтової кислоти". Дослідницький проект - основний метод даного уроку. Мета уроку: експериментальним шляхом з'ясувати хімічні властивості оцтової кислоти, підтвердити подібність її властивостей з неорганічними кислотами; формувати вміння і навички складання рівнянь хімічних реакцій; виховувати культуру праці в групах над спільним проектом.
ТЕМА: « ДОСЛІДЖЕННЯ ВЛАСТИВОСТЕЙ ОЦТОВОЇ КИСЛОТИ » Мета:
Тип уроку: урок практичного застосування знань.
Методи уроку: дослідницький проект.
Обладнання уроку: картка – інструкція експериментального дослідження, набір реактивів і посуду, п. с. х. е. Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, проектор, екран, комп'ютер, презентація на тему « Оцтова кислота », правила Т Б.
Опорні поняття уроку: карбонові кислоти, неорганічні кислоти, карбоксильна група, індикатор, слабкий електроліт, реакція заміщення, реакція обміну, реакція нейтралізації та інше.
Література: 1. О. Г. Ярошенко Хімія 9 клас підручник, 2009 рік
2. О. В. Березан Хімія: Тест – контроль 9 клас, 2011 рік
Хід уроку
Організація класу.
Про яку речовину іде мова? « Народилася понад 4 тис. років тому в Давньому Єгипті. На межі 17 – 18 ст. у Росії її називали « кисла вологість ». Вперше отримали при скисанні вина »
Чи буде оцтова кислота виявляти подібні властивості з неорганічними кислотами?
Сьогодні на уроці ми це і з'ясуємо.
Але спочатку пропоную вам налаштуватися на роботу і переглянути презентацію. ( перегляд презентації на тему: « Оцтова кислота » )
Повторення правил Т Б під час роботи в хімічному кабінеті.
I група. Дослідження дії оцтової кислоти на індикатори.
Завдання. Дослідити дію оцтової кислоти на індикатори: фенолфталеїн, метилоранж. Написати спостереження, рівняння хімічної реакції. На підставі здобутих результатів зробіть висновок, чи можна оцтову кислоту, в молекулі якої наявна гідроксильна група, вважати органічною основою?
II група. Дослідження взаємодії оцтової кислоти з металами.
Завдання. Дослідити взаємодію оцтової кислоти з магнієм, цинком. Написати спостереження, рівняння хімічних реакцій. Зробіть висновок, як активність металу впливає на взаємодію з оцтовою кислотою.
III група. Дослідження взаємодії оцтової кислоти з основами.
Завдання. Дослідити взаємодію оцтової кислоти з натрій гідроксидом, купрум( II ) гідроксидом . Написати спостереження, рівняння хімічних реакцій. Зробіть висновок, чи взаємодіє оцтова кислота з нерозчинною основою, купрум( II ) гідроксидом?
IV група. Дослідження взаємодії оцтової кислоти з оксидами металів.
Завдання. Дослідити взаємодію оцтової кислоти з магній оксидом, алюміній оксидом. Написати спостереження, рівняння хімічних реакцій. Зробіть висновок, чи з усіма оксидами металів взаємодіє оцтова кислота?
V група. Дослідження взаємодії оцтової кислоти з солями.
Завдання. Дослідити взаємодію оцтової кислоти з натрій карбонатом, натрій хлоридом. Написати спостереження, рівняння хімічних реакцій. Зробіть висновок, чи з усіма солями реагує оцтова кислота?
Представники від кожної групи презентують результати роботи групи на дошці.
Робимо узагальнюючий висновок про подібність властивостей оцтової кислоти з неорганічними кислотами.
Заздалегідь кожна група підготувала запитання для іншої групи.
Додаток до уроку
« Бліц - опитування »
Картка – інструкція експериментального дослідження на тему: « Властивості оцтової кислоти »
Завдання.
Правила Т Б повтори____ і зобов'язуюсь їх виконувати. ______ (підпис)
Що і як треба робити |
Спостереження, рівняння реакцій |
1.
2.
|
|
Висновок:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________