Урок "Дослідження властивостей оцтової кислоти".

Про матеріал

Урок практичного застосування знань в 9 класі з теми: "Дослідження властивостей оцтової кислоти". Дослідницький проект - основний метод даного уроку. Мета уроку: експериментальним шляхом з'ясувати хімічні властивості оцтової кислоти, підтвердити подібність її властивостей з неорганічними кислотами; формувати вміння і навички складання рівнянь хімічних реакцій; виховувати культуру праці в групах над спільним проектом.

Перегляд файлу

ТЕМА: « ДОСЛІДЖЕННЯ ВЛАСТИВОСТЕЙ ОЦТОВОЇ КИСЛОТИ »                                                         Мета:      

  • навчальна – експериментальним шляхом з'ясувати хімічні властивості оцтової кислоти, підтвердити подібність її властивостей з неорганічними кислотами; повторити правила Т Б під час роботи в хімічному кабінеті;
  • розвивальна – формувати вміння і навички роботи з хімічними реактивами та посудом; формулюванням мети, спостережень, висновків; складання рівнянь хімічних реакцій;
  • виховна – виховувати культуру праці в групах над спільним проектом, раціональне використання часу.

Тип уроку: урок практичного застосування знань.

Методи уроку: дослідницький проект.

Обладнання уроку: картка – інструкція експериментального дослідження, набір реактивів і посуду, п. с. х. е. Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, проектор, екран, комп'ютер, презентація на тему « Оцтова кислота », правила Т Б.

Опорні поняття уроку: карбонові кислоти, неорганічні кислоти, карбоксильна група, індикатор, слабкий електроліт, реакція заміщення, реакція обміну, реакція нейтралізації та інше.

Література: 1. О. Г. Ярошенко Хімія 9 клас підручник, 2009 рік

                      2. О. В. Березан Хімія: Тест – контроль 9 клас, 2011 рік

 

 

 

 

 

Хід уроку

Організація класу.

  1. Вступ.
  1. Повідомлення теми, мети уроку.

Про яку речовину іде мова?                                                                                                               « Народилася понад 4 тис. років тому в Давньому Єгипті. На межі 17 – 18 ст. у Росії її називали « кисла вологість ». Вперше отримали при скисанні вина »

Чи буде оцтова кислота виявляти подібні властивості з неорганічними кислотами?

Сьогодні на уроці ми це і з'ясуємо.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Але спочатку пропоную вам налаштуватися на роботу і переглянути презентацію. ( перегляд презентації на тему: « Оцтова кислота » )

  1. Основна частина уроку.

Повторення правил Т Б під час роботи в хімічному кабінеті.

  1. Робота в групах над спільним експериментальним проектом.

I група. Дослідження дії оцтової кислоти на індикатори.

Завдання. Дослідити дію оцтової кислоти на індикатори: фенолфталеїн, метилоранж. Написати спостереження, рівняння хімічної реакції. На підставі здобутих результатів зробіть висновок, чи можна оцтову кислоту, в молекулі якої наявна гідроксильна група, вважати органічною основою?

II група. Дослідження взаємодії оцтової кислоти з металами.

Завдання. Дослідити взаємодію оцтової кислоти з магнієм, цинком. Написати спостереження, рівняння хімічних реакцій. Зробіть висновок, як активність металу впливає на взаємодію з оцтовою кислотою.

III група. Дослідження взаємодії оцтової кислоти з основами.

Завдання. Дослідити взаємодію оцтової кислоти з натрій гідроксидом, купрум( II ) гідроксидом . Написати спостереження, рівняння хімічних реакцій. Зробіть висновок, чи взаємодіє оцтова кислота з нерозчинною основою, купрум( II ) гідроксидом?

IV група. Дослідження взаємодії оцтової кислоти з оксидами металів.

Завдання. Дослідити взаємодію оцтової кислоти з магній оксидом, алюміній оксидом. Написати спостереження, рівняння хімічних реакцій. Зробіть висновок, чи з усіма оксидами металів взаємодіє оцтова кислота?

V група. Дослідження взаємодії оцтової кислоти з солями.

Завдання. Дослідити взаємодію оцтової кислоти з натрій карбонатом, натрій хлоридом. Написати спостереження, рівняння хімічних реакцій. Зробіть висновок, чи з усіма солями реагує оцтова кислота?

  1. Оформлення учнями спостережень, складання рівнянь хімічних реакцій, висновків.
  2. Презентація учнями результатів своїх досліджень.

Представники від кожної групи презентують результати роботи групи на дошці.

Робимо узагальнюючий висновок про подібність властивостей оцтової кислоти з неорганічними кислотами.

  1. Заключна частина уроку.
  1. « Бліц - опитування »

Заздалегідь кожна група підготувала запитання для іншої групи.

  1. Підведення підсумків уроку.
  2. Оцінювання учнів.

 


Додаток до уроку

 

« Бліц - опитування »

  1. Що називають індикатором?
  2. До якого типу реакцій відноситься реакція взаємодії оцтової кислоти з металами?
  3. Як називається реакція взаємодії кислот і лугів ( основ )?
  4. Поясніть назву « льодова оцтова кислота »?
  5. Де людина використовує взаємодію оцтової кислоти і солей карбонатної кислоти?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка – інструкція                                                       експериментального дослідження                                                                      на тему: « Властивості оцтової кислоти »

Завдання.  

Правила Т Б повтори____ і зобов'язуюсь їх виконувати. ______ (підпис) 

 

 

Що і як треба робити

Спостереження, рівняння реакцій

1.

C:\Users\Elena\Pictures\p_05_6m.gif

 

 

 

2.

C:\Users\Elena\Pictures\p_05_6m.gif

 

 

 

Висновок:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
13 січня 2019
Переглядів
1479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку