Урок-дослідження з географії у 8 класі "Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським"

Про матеріал
Матеріал відповідає діючій програмі з географії для 8 класу і складається з розробки уроку та презентації-гри.
Перегляд файлу

Тема. Дослідження 3. Планування маршруту мандрівки країнами світу

з визначенням різниці в часі в них  порівняно  з київським.

Мета уроку:

навчальна: формувати практичні вміння і навички роботи з картою годинних поясів, навчити учнів вирішувати задачі з визначення поясного часу при прокладанні маршруту мандрівки країнами світу;

розвивальна: розвивати вміння застосовувати набуті знання у повсякденному житті, удосконалювати навички роботи з картами, розвивати прикладні математичні компетенції;

виховна: виховувати допитливість, вміння працювати в групі.

Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок.

Обладнання: підручник, атлас, комютерна гра «Мандрівка країнами світу

з визначенням різниці в часі в них  порівняно  з київським», учнівські ком’ютерні презентації «Планування маршруту мандрівки країнами світу

з визначенням різниці в часі в них  порівняно  з київським».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності. Оголошення теми дослідження.

 

        Тема уроку : Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них  порівняно  з київським.       

        Ця тема для вас має велике практичне значення. Адже молодь стає все мобільнішою. Вона навчається за кордоном, працює за кордоном, і, звичайно, мандрує цікавими, дивовижними куточками нашої планети. І  тоді в нагоді стає одна важлива життєва компетентність – вміння визначити поясний час  і різницю в часі між будь- якою точкою і київським часом. І, між іншим, дуже важливо вміти вибрати для мандрівки найцікавіші місця.

        Тож на уроці ми будемо формувати практичні вміння і навички роботи з картою годинних поясів, вчитися вирішувати задачі з визначення поясного часу при прокладанні маршруту мандрівки країнами світу.

       Мандрувати завжди легше групою. Адже товариш завжди прийде на допомогу в скрутну годину. То ж і ми будемо працювати в командах. Їх 4 – «червоні», «жовті», «зелені» та «сині».

      Радьтеся, вирішуйте, відповідайте, пояснюйте і допомагайте один одному. За всі правильно виконані завдання ви отримуватимете відзнаки - зірочки. За їх кількістю в кінці уроку визначимо, яка з команд працювала краще.

      То ж запалюйте зірки на небосхилі Географії.

 

ІІІ. Актуалізація знань.

 

       Відправляючись у мандрівку, треба до неї підготуватися. Хто з вас підготує учнів до мандрівки і пояснить, яка нині існує система міжнародного відліку часу?

       Зараз час встановлюється за допомогою Всесвітнього координованого часу (UTC), який був введений замість часу по Грінвичу (GMT). Шкала UTC є більш зручною для використання. Часові пояси навколо земної кулі відносно нульового меридіану виражаються як додатне (на схід) і від’ємне (на захід) зміщення від UTC. Для територій часового поясу, де використовується  переведення годинників на літній час, зміщення відносно UTC на літній період змінюється.

 

ІV. Робота в групах. Гра.

       

Опис гри

  1. В грі приймають участь чотири команди: «Червоні», «Зелені», «Сині», «Жовті» та один ведучий (вчитель).
  2. Основним слайдом гри є ігрове поле, поділене на квадрати, які зафарбовані у відповідні кольори команд.
  3. Вчитель по черзі, в довільному порядку, обирає квадрат. Натискання на квадрат  активує перехід  до завдання, яке повинні виконати учні.
  4. Прочитавши інформацію про країну, учні повинні відгадати, про яку країну йде мова. Потім за картою годинних поясів встановити, в якому годинному поясі вона знаходиться та визначити різницю в часі в країні порівняно з київським  часом.
  5. Після відповіді команди на запитання, за допомогою позначки            здійснюється перехід до правильної відповіді.
  6. За правильну відповідь команда отримує 1 бал, за неправильну – 0 балів.
  7. Після перевірки правильності відповіді, відбувається повернення до основного слайду за допомогою позначки           .
  8. Після відповіді команди колір квадрата перефарбовується на білий, що означає, що дане завдання виконано.
  9. Після цього здійснюється перехід ходу від однієї команди до іншої. 
  10. Гра завершується, коли всі квадрати перефарбуються в білий колір. Переможцем стає команда, яка набере більшу суму балів впродовж усієї гри.

1. Ця країна знаходиться в Південній Америці. На високому посушливому плато Наска  ви побачите набір геогліфів: зображень колібрі, павуків, мавп, риб, лам та ящірок. Хто створив ці лінії та з якою метою, залишається невідомим. Згідно з найпопулярнішою теорією, мета народу Наска була релігійною, зображення створювалися, щоб боги на небі могли побачити їх.

Відповідь: Перу. Знаходиться в ХIХ годинному поясі.UTC – 5.Час відрізняється від київського на 7 годин.

2. Ця країна на півдні Африки примудрилася мати аж три столиці: адміністративну, законодавчу та судову. Країна займає перше місце в світі за добуванням золота. Одна із шахт – Мпоненг – найглибша в світі. Золото тут добувають з глибини 3777м.

Відповідь: ПАР. Знаходиться в IІ годинному поясі.UTC +2.Час відрізняється від київського на 0 годин.

3. Ця країна знаходиться на півночі Африки. Тут є піраміди – єдине із семи чудес світу, котрі збереглися до наших часів. Вік трьох великих пірамід, які вражали своєю величчю ще  греків  і продовжують вражати нас – фараонів Хеопса, Хефрена і Мікерина – близько п’яти тисяч років.  Ці велетенські споруди не бояться невблаганного  часу.

Відповідь: Єгипет. Знаходиться в IІ годинному поясі.UTC +2.Час відрізняється від київського на 0 годин.

4. Країна в Азії, на півночі якої є велетенський мур, збудований з метою захисту північних кордонів країни від вторгнень різних кочових племен.Його загальна протяжність згідно з результатами 2012 року становить 21 196,18 кілометрів.

Відповідь: Китай. Знаходиться в VIIІ годинному поясі.UTC +8.Час відрізняється від київського на 6 годин.

5. Висадившись на східному узбережжі цієї країни-материка, Джеймс Кук був вражений дивовижними  тваринами, яким пізніше судилося стати національним символом держави. Нині кенгуру є емблемою, яка використовується на гербі країни, емблемах національних компаній. 

Відповідь: Австралія. Знаходиться в Х годинному поясі.UTC +10. Час відрізняється від київського на 8 годин.

6. Жадібні конкістадори,  побачивши  прикраси на місцевих жителях, назвали цю південноамериканську країну «країною срібла».  Срібла в країні не виявилося.  Зате прославили цю країну футболісти – Дієго Марадона та Ліонель Мессі. В країні так полюбляють футбол, що  під час важливих змагань школярам влаштовують додаткові вихідні, щоб вони не пропустили матчі.

Відповідь: Аргентина. Знаходиться в ХХІ годинному поясі. UTC – 3. Час відрізняється від київського на 5 годин.

7. Ця острівна держава на заході Європи – одна з небагатьох сучасних держав,  якою править справжня королева.  Колись це була найвпливовіша імперія в світі, але більшість  людей знають її як батьківщину великого драматурга Вільяма Шекспіра та хлопчика – чаклуна Гаррі Поттера.

Відповідь: Велика Британія. Знаходиться в ХХIV (0) годинному поясі. UTC  0. Час відрізняється від київського на 2 години.

8. Цю європейську країну називають  «наймоднішою» країною світу, аджеКоко Шанель, Крістіан Діор,  Жан-Поль Готьє, П’єр Карден, Ів Сен-Лоранзробили державу визнаною законодавицею моди. А з будь-якого куточка її столиці можна побачити  символ міста  – Ейфелеву вежу, яку місцеві жителі називають  «найелегантнішою дамою міста».

Відповідь: Знаходиться в І годинному поясі. UTC  +1. Час відрізняється від київського на 1 годину.

V. Перегляд учнівських презентацій.

VІ. Виконання індивідуального дослідження.

Сплануйте короткий маршруту мандрівки країнами світу (2-3 країни )

з визначенням різниці в часі в них  порівняно  з київським.

 

VІІ. Домашнє завдання.

Виконати дослідження на стор. 70. (Бойко В.М. Географія: підруч.для 8 кл.загальноосвіт.навч.закладів/ В.М.Бойко, І.Л.Дідчук, Л.Б. Заставецька. – Кам’янець-Подільський: Абетка, 2016.-296с.)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Стожок Алла Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мартиненко Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 січня 2020
Переглядів
6319
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку