Тема. Дослідження 3. Планування маршруту мандрівки країнами світу
з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським.
Мета уроку:
навчальна: формувати практичні вміння і навички роботи з картою годинних поясів, навчити учнів вирішувати задачі з визначення поясного часу при прокладанні маршруту мандрівки країнами світу;
розвивальна: розвивати вміння застосовувати набуті знання у повсякденному житті, удосконалювати навички роботи з картами, розвивати прикладні математичні компетенції;
виховна: виховувати допитливість, вміння працювати в групі.
Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок.
Обладнання: підручник, атлас, ком’ютерна гра «Мандрівка країнами світу
з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським», учнівські ком’ютерні презентації «Планування маршруту мандрівки країнами світу
з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності. Оголошення теми дослідження.
Тема уроку : Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським.
Ця тема для вас має велике практичне значення. Адже молодь стає все мобільнішою. Вона навчається за кордоном, працює за кордоном, і, звичайно, мандрує цікавими, дивовижними куточками нашої планети. І тоді в нагоді стає одна важлива життєва компетентність – вміння визначити поясний час і різницю в часі між будь- якою точкою і київським часом. І, між іншим, дуже важливо вміти вибрати для мандрівки найцікавіші місця.
Тож на уроці ми будемо формувати практичні вміння і навички роботи з картою годинних поясів, вчитися вирішувати задачі з визначення поясного часу при прокладанні маршруту мандрівки країнами світу.
Мандрувати завжди легше групою. Адже товариш завжди прийде на допомогу в скрутну годину. То ж і ми будемо працювати в командах. Їх 4 – «червоні», «жовті», «зелені» та «сині».
Радьтеся, вирішуйте, відповідайте, пояснюйте і допомагайте один одному. За всі правильно виконані завдання ви отримуватимете відзнаки - зірочки. За їх кількістю в кінці уроку визначимо, яка з команд працювала краще.
То ж запалюйте зірки на небосхилі Географії.
ІІІ. Актуалізація знань.
Відправляючись у мандрівку, треба до неї підготуватися. Хто з вас підготує учнів до мандрівки і пояснить, яка нині існує система міжнародного відліку часу?
Зараз час встановлюється за допомогою Всесвітнього координованого часу (UTC), який був введений замість часу по Грінвичу (GMT). Шкала UTC є більш зручною для використання. Часові пояси навколо земної кулі відносно нульового меридіану виражаються як додатне (на схід) і від’ємне (на захід) зміщення від UTC. Для територій часового поясу, де використовується переведення годинників на літній час, зміщення відносно UTC на літній період змінюється.
ІV. Робота в групах. Гра.
Опис гри
1. Ця країна знаходиться в Південній Америці. На високому посушливому плато Наска ви побачите набір геогліфів: зображень колібрі, павуків, мавп, риб, лам та ящірок. Хто створив ці лінії та з якою метою, залишається невідомим. Згідно з найпопулярнішою теорією, мета народу Наска була релігійною, зображення створювалися, щоб боги на небі могли побачити їх.
Відповідь: Перу. Знаходиться в ХIХ годинному поясі.UTC – 5.Час відрізняється від київського на 7 годин.
2. Ця країна на півдні Африки примудрилася мати аж три столиці: адміністративну, законодавчу та судову. Країна займає перше місце в світі за добуванням золота. Одна із шахт – Мпоненг – найглибша в світі. Золото тут добувають з глибини 3777м.
Відповідь: ПАР. Знаходиться в IІ годинному поясі.UTC +2.Час відрізняється від київського на 0 годин.
3. Ця країна знаходиться на півночі Африки. Тут є піраміди – єдине із семи чудес світу, котрі збереглися до наших часів. Вік трьох великих пірамід, які вражали своєю величчю ще греків і продовжують вражати нас – фараонів Хеопса, Хефрена і Мікерина – близько п’яти тисяч років. Ці велетенські споруди не бояться невблаганного часу.
Відповідь: Єгипет. Знаходиться в IІ годинному поясі.UTC +2.Час відрізняється від київського на 0 годин.
4. Країна в Азії, на півночі якої є велетенський мур, збудований з метою захисту північних кордонів країни від вторгнень різних кочових племен.Його загальна протяжність згідно з результатами 2012 року становить 21 196,18 кілометрів.
Відповідь: Китай. Знаходиться в VIIІ годинному поясі.UTC +8.Час відрізняється від київського на 6 годин.
5. Висадившись на східному узбережжі цієї країни-материка, Джеймс Кук був вражений дивовижними тваринами, яким пізніше судилося стати національним символом держави. Нині кенгуру є емблемою, яка використовується на гербі країни, емблемах національних компаній.
Відповідь: Австралія. Знаходиться в Х годинному поясі.UTC +10. Час відрізняється від київського на 8 годин.
6. Жадібні конкістадори, побачивши прикраси на місцевих жителях, назвали цю південноамериканську країну «країною срібла». Срібла в країні не виявилося. Зате прославили цю країну футболісти – Дієго Марадона та Ліонель Мессі. В країні так полюбляють футбол, що під час важливих змагань школярам влаштовують додаткові вихідні, щоб вони не пропустили матчі.
Відповідь: Аргентина. Знаходиться в ХХІ годинному поясі. UTC – 3. Час відрізняється від київського на 5 годин.
7. Ця острівна держава на заході Європи – одна з небагатьох сучасних держав, якою править справжня королева. Колись це була найвпливовіша імперія в світі, але більшість людей знають її як батьківщину великого драматурга Вільяма Шекспіра та хлопчика – чаклуна Гаррі Поттера.
Відповідь: Велика Британія. Знаходиться в ХХIV (0) годинному поясі. UTC 0. Час відрізняється від київського на 2 години.
8. Цю європейську країну називають «наймоднішою» країною світу, аджеКоко Шанель, Крістіан Діор, Жан-Поль Готьє, П’єр Карден, Ів Сен-Лоранзробили державу визнаною законодавицею моди. А з будь-якого куточка її столиці можна побачити символ міста – Ейфелеву вежу, яку місцеві жителі називають «найелегантнішою дамою міста».
Відповідь: Знаходиться в І годинному поясі. UTC +1. Час відрізняється від київського на 1 годину.
V. Перегляд учнівських презентацій.
VІ. Виконання індивідуального дослідження.
Сплануйте короткий маршруту мандрівки країнами світу (2-3 країни )
з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським.
VІІ. Домашнє завдання.
Виконати дослідження на стор. 70. (Бойко В.М. Географія: підруч.для 8 кл.загальноосвіт.навч.закладів/ В.М.Бойко, І.Л.Дідчук, Л.Б. Заставецька. – Кам’янець-Подільський: Абетка, 2016.-296с.)