Урок. "Екологічна мандрівка. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел."

Про матеріал
Урок математики у 4 класі «Екологічна мандрівка» із застосуванням інтегральної технології (міжпредметні зв’язки).
Перегляд файлу

Оксана Стефюк

Урок математики у 4 класі               

«Екологічна мандрівка»

 із застосуванням інтегральної технології (міжпредметні зв’язки)

 

Похожее изображение

Тема. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язуання задач.

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового додавання і віднімання

багатоцифрових чисел у  межах мільйона; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі;

- розвивати мислення, математичну пильність, аналітичні здібності, творче мислення;

- виховувати любов до природи рідного краю та бережне ставлення до її багатств;

- формувати математичну та екологічну компетентність.

Обладнання: таблиця, індивідуальні картки, ілюстративний матеріал, мультимедійна презентація.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

 

Девіз уроку:

Математику цікаво вивчати,

Коли зможемо ми поєднати

Як навколишній світ пізнавати,

Щоб шкоди не завдавати.

II. Мотивація навчальної діяльності

Учитель:

  • Сьогодні ми з вами ще раз звернемо свою увагу на проблеми екології. Пов’яжемо природничі поняття з умінням письмово виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел та розв’язувати задачі.

Вправа «Очікування» (Діти озвучують свої очікування від уроку)

(Впродовж уроку на дошці фіксуються кількість завдань щодо екологічних проблем Флори, Фауни, води, повітря, ґрунту, які позначені відповідними сигнальними знаками)

IIІ. Актуалізація опорних знань

1. Числовий диктант

  1. Карпати – місце в Україні, де випадає найбільше снігу. Зима буває до 116 днів, замети сягають 100 см. На полонині Руська Мокра випадає 1 593 мм опадів. У Карпатах ростуть найвищі в Україні дерева. Висота деяких смерек і модрин сягає 54 м. А також найменше дерево – верба туполиста, її розмір 12-19 см.
  2. Звіробій – рослина від 99 хвороб.
  3. Сім’я мурашок за день знищує 2 500 шкідливих комах.
  4. В Україні створено 15 заповідників.

Учитель:

  • Звірте свої записи з таблицею.
  • Які факти вас зацікавили?

 

2. Усний рахунок

  1. Лісники посадили 248 смерічок, а ялинок  - у 2 рази менше. Скільки ялинок посадили лісники?     (124 ялинки)
  2.  Довжина річки Прут 967 км.  По території Румунії та Молдови вона протікає 705 км. Скільки кілометрів протікає по території України?   (262 км)
  3. Маса форелі карпатської в річці 310 г, в озері 890 г. На скільки менше важить річкова форель?  (на 580г менше)

     4. Лось чує нюхом мисливця на відстані 500 м, а на слух — удвічі далі. На якій відстані лосі, чує пухом мисливця? (500 х 2 = 1000 м)

 

3.Індивідуальні завдання  ( біля дошки)

За кожне правильно виконане завдання отримують букву ключового слова.

15км 035м = 15 035  м                              7т 96кг =  7 096 кг

       6ц 8кг    =  608    кг                                 3 доби   = 24      год

      180с =     3 хв                                           ( ФЛОРА)

 

26км  306м  = 26 306  м                                 4т 3кг   =   4003    кг

9ц 51кг  =   951    кг                                     4 доби   =   96   год

120хв   =    3  год                                        ( ФАУНА)

 

   4. Фронтальна робота

 

         1в.            Х + 430 = 1 780            (Відповідь -  1350)

Цікавий факт:

Найстаріше дерево України - 1350 річний дуб - росте на півночі Рівненщини.

 

 

 

       2в.            2 890 – х = 2  570            (Відповідь -   320)

Цікавий факт:

Чисельність зубрів в Україні  близько 320.

 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні ми навчимося письмово додавати та віднімати багатоцифрові числа. Розвиватимемо вміння розв’язувати задачі природничого змісту.

IІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Пояснення за таблицею.
  2. Робота над правилом.

Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконується так само, як додавання і віднімання трицифрових чисел.

 

  1. Розв’язування прикладів (запис на дошці) № 391

За кожне правильно розв’язане завдання висвітлюється цифра у записі числа.

Зашифроване число – 2061 – висота Говерли.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Творча робота.

Об’єднатися у групи за предметами (рослина, тварина, вода, ґрунт, повітряна кулька).

 Озвучити екологічну проблему. Показати пантоміму.

 

  1. Первинне закріплення

Робота в парах.

53 975 + 9 482 = 63 457

27 303 - 25 193 =  2 110       

 У Карпатському біосферному заповіднику  росте 2110 видів квіткових рослин.

26 485 + 8 623 = 35 108

36 839 – 32 456  =   4 383

Загальна кількість зареєстрованих видів фауни Карпатського біосферного заповідника на сьогодні становить 4383 види.

37 672 + 6 454 = 44 126

45 969 – 41 882 = 4087

4087 т шкідливих речовин за 1 рік становлять викиди в повітря внаслідок різних видів діяльності.

48 365 + 8 764 = 57 129

21 097 -  19 132 =  1 965

У 1 965 році створено велике водосховище поблизу Бурштина ( на території Івано-Франківської області)

 

ІV. Розвиток математичних знань

  1. Робота над задачею

 Зараз загальна площа Карпатського біосферного заповідника становить 53630 га. Згідно з функціональним зонуванням території біосферного заповідника площа заповідної зони становить 16505 га Скільки площі відведено на інші зони?

53 630 – 16 505 = 37 125(га)

Додаткова інформація: площа зони регульованого заповідного режиму - 3268,0 га, буферної зони - 15047,0 га, зони антропогенних ландшафтів - 18810,0 га.

2. Робота над задачею № 392

— Розгляньте скорочений запис задачі:

Було — ?

Вивезли — 7250 кг

Залишилося — ?, на 3240 кг менше, ніж вивезли

 

— Складемо план розв'язування задачі.

1) Скільки кілограмів картоплі залишилося в овочесховищі?

2) Скільки кілограмів картоплі було в овочесховищі?

Учні з високим і достатнім рівнем знань розв'язують задачу складанням виразу: (7250 + (7250 - 3240) = 11260 (кг))

Учні з середнім і початковим рівнем знань записують розв'язання окремими діями з поясненням.

- Чому ця задача є актуальною щодо теми нашого уроку?

 - Яким чином удобрюють ґрунт для посадки картоплі?

 - Використання яких добрив є шкідливим, а яких корисним?

V . Підсумок уроку

Рефлексія

  • Що дізналися про додавання і віднімання багатоцифрових чисел?
  • Чи виправдались ваші очікування?
  • Що допомагало нам правильно виконувати завдання на уроці?
  • Над чим слід ще попрацювати?
  • Проаналізуйте за нашими позначеннями на дошці про які проблеми екології ви отримали найбільше інформації  і над чим потрібно ще попрацювати та позначне смайликами відповідних кольорів.
  • Прочитайте вірш:

Задумайся, затамувавши подих,

Збиваючи з шовкових трав росу,

Крім доброти, дарує нам природа

Себе й свою немеркнучу красу.

V. Домашнє завдання

Знайти  цікаві факти про проблеми екології та шляхи боротьби з ними. Записати дані за допомогою багацифрових чисел.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 жовтня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку