Урок. "Естрадний оркестр"

Про матеріал
Розробка уроку № 17 з Мистецтва для 5-го класу на тему: " Музика і література". НУШ. Підручник Л. М. Масол
Перегляд файлу

5 КЛАС  1 Л.М.Масол

Урок № 13

Дата:

Тема.  Естрадний оркестр. Особливості естрадного оркестру. Флешмоб.

Сприймання: композиції «Весела сім’я», «Діти рушають на екскурсію» (естрадний оркестр Чеського радіо і телебачення); Л. Бонфа «Ранок карнавалу», К. Джонс «Боса-нова» (дитячий оркестр «Юність»), Соло на ударній установці (виконавець Д. Варфоломєєв).

Мета: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.

Обладнання:  мультимедійний комплект

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Давайте згадаємо девіз нашого уроку:

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Демонстрація навчальної презентації.

Слайд 3. Поміркуйте.

  • Які думки та уявлення виникають у вас, коли чуєте слово естрада?
  • Яку музику зазвичай називають естрадною?

 

Слайд 4-6. Слово вчителя

Естрадний оркестр набув у наш час широкої популярності. Залежно від складу інструментів розрізняють естрадно-симфонічний, естрадно-духовий та естрадно-джазовий оркестри.

Виступи оркестрів, у репертуарі яких переважає популярна музика або сучасні обробки класики, транслюють по радіо і телебаченню. Вони беруть участь у фестивалях і концертах, акомпануючи естрадним співакам і співачкам.

Естрадний оркестр не має постійної кількості учасників/учасниць. Найменші оркестри складаються зазвичай із 15-17 осіб, тому естрадні й джазові колективи, які більше нагадують великі ансамблі, називають бігбендами.

 

Слайд 7. Послухайте: композицію «Весела сім’я», «Діти рушають на екскурсію» (естрадний оркестр Чеського радіо і телебачення).

 

Слайд 8. Послухайте: Л. Бонфа. Ранок карнавалу. К. Джонс «Боса нова» (дитячий оркестр «Юність».

 

Слайд 9. Обговоріть.

Чим відрізняється музика естрадного оркестру від симфонічного чи духового?

Які незвичні тембри інструментів ви почули?

 

Слайд 10-12. Слово вчителя

До естрадно-симфонічного оркестру входять саксофони, електрогітара, бас-гітара, а також синтезатор і ударна установка.

Саксофон — музичний інструмент, який за своєю конструкцією та звуковидобуванням належить до сімейства дерев’яних духових, хоча виготовляється з металу. Він має сильний і соковитий звук, близький до тембру людського голосу.

Сконструював саксофон бельгійський винахідник Альфред Сакс (звідси й походить назва інструмента). Винахід отримав визнання, і майстра навіть запросили викладати гру на саксофоні у Паризькій консерваторії. Проте нечесні конкуренти звинуватили його у плагіаті, і постійні судові витрати розорили А. Сакса.

 

Слайд 13. Обговоріть.

Чи відомі вам випадки плагіату у вашому шкільному середовищі?

 

Слайд 14-17. Слово вчителя

Електрогітара та її супутниця бас- гітара, або просто бас також належать до сімейства струнно-щипкових інструментів. Бас застосовується як акомпануючий і зрідка як сольний інструмент.

Ударна установка — набір ударних інструментів, на яких грає один виконавець.

До її основного складу, як правило, входять:

• малий барабан на підставці (грають паличками);

• набір тарілок — парна на стійці («педальна»), підвісні (грають щітками).

• великий барабан (бас-барабан), за прийомами гри — «педальний»;

Барабанщик використовує під час виконання педалі, тому він сидить на спеціальному табуреті. Залежно від характеру музики в установку можуть вводитися додаткові ударні інструменти.

 

Слайд 18. Послухайте: Соло на ударній установці (виконавець — Данило Варфоломєєв, полуфіналіст конкурсу «Україна має талант. Діти», переможець Міжнародного фестивалю «Drummers United»).

 

Слайд 19. Обговоріть.

Барабанщик використовує під час виконання педалі, тому він сидить на спеціальному табуреті. Залежно від характеру музики в установку можуть вводитися додаткові ударні інструменти.

Чи надихає приклад успіхів вашого однолітка на опанування гри на якомусь музичному інструменті, зокрема ударному?

 

Слайд 20. Гімнастика для очей

Слайд 21-23. Слово вчителя

У наш час звучання оркестрів можна почути не лише у філармонії чи в Інтернеті. Сьогодні музика виходить з концертних залів на вулиці й звучить просто неба. Виникає нова форма її розповсюдження — флешмоб.

Професійні музиканти несподівано з’являються серед перехожих на площі або у приміщеннях вокзалів, магазинів, аеропортів і починають грати або співати. Непомітно утворюється оркестр, хор... Звучить музика, а потім музиканти так само раптово зникають у натовпі.

Набули поширення і музично-хореографічні флешмоби, зокрема дитячі. Наприклад, у Чернігові під час флешмобу встановлено танцювальний рекорд України: близько двох тисяч дітей синхронно виконували танець.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Слайд 24-25. Мистецька скарбничка

Плагіат (від лат. plagiarius — викрадач) — привласнення авторства на чужий твір, відкриття чи винахід, використання у своїх працях чужого твору без посилання на автора.

Флешмоб (від англ. — «миттєва юрба») — суспільна акція, зокрема несподіваний концерт у громадських місцях.

 

Слайд 26. Узагальнюємо, аргументуємо, систематизуємо

Схарактеризуй склад естрадного оркестру. Назвіть інструменти на ілюстраціях, які входять до цього складу.

Поясніть, як ви розумієте поняття «ударна установка».

Що нового ви дізналися про флешмоб? Узагальніть, яка його роль у залученні дітей і молоді до мистецтва.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Слайд 27. Самостійне дослідження, медіапошук

Самостійне дослідження, медіапошук.

Завітайте на сайт музичної школи № 6 м. Дніпра і послухайте оркестри: естрадно-симфонічний, народний, джазовий.

 

Слайд 28. Фантазуємо, експериментуємо, діємо

Слухаючи оркестрову музику, показуйте жестами «пантоміма», ніби граєте на цих інструментах, які звучать (імітація).

 

VІІ. РЕФЛЕКСІЯ

Слайд 29. Рефлексія «Запитання від віртуального друга»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Билоголовая Татьяна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
14 березня 2023
Переглядів
2101
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку