МАТЕМАТИКА (Урок-фантазія)
Тема. Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокутника
Мета: закріпити вміння і навички розв'язувати задачі на обчислення площі прямокутної ділянки; розв'язувати прості та складені задачі; ознайомити учнів з навчальними закладами і професіями.
Тип уроку : урок закріплення знань та навичок.
Обладнання: картки з завданнями для груп, піраміда для проведення рефлексії, смайлики, малюнки, презентація, сніжинка ( очікування від роботи)
МАТЕМАТИКА (Урок-фантазія)
Тема. Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокутника
Мета: закріпити вміння і навички розв'язувати задачі на обчислення площі прямокутної ділянки; розв'язувати прості та складені задачі; ознайомити учнів з навчальними закладами і професіями.
Тип уроку : урок закріплення знань та навичок.
Обладнання: картки з завданнями для груп, піраміда для проведення рефлексії, смайлики, малюнки, презентація, сніжинка ( очікування від роботи)
Хід уроку
В цьому класі друзі всі:я і ти, ми і ви!«Добрий день!» , - тому, хто зліва.
«Добрий день!» , - тому, хто справа.Ми – одна сім” я!
Вправа «Криголам «Сонечко»
Чарівність починається з маленького. Поділімось часточкою свого тепла з другом. Починаємо вправу «Сонечко»
(Яке сьогодні число ? 17 Збільшити на 10,на 100 , на 100. Назви попереднє, наступне число)
17 71 170 1 700 17 000 170 000 7100 71000 710 000
Перше завдання розв’язане правильно
Учень припустився помилки
Всі завдання розв’язані правильно
Слово вчителя: Яку тему ми вивчали на останніх уроках? Проблемне завдання
–В яких ситуаціях в житті ви зможете використовувати знання про площу фігур? Як ви думаєте, що сьогодні ми будемо роботи? (Відповіді учнів) А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Робота зі сніжинкою
( Очікуванні результати – робота на сніжинці – Закріпити алгоритм знаходження площі прямокутника, закріпити вміння розв’язувати задачі на знаходження площі і периметра прямокутників, повторити , в яких одиницях вимірюється , розвинути своє мовлення і мислення, дізнатись щось цікаве, нове)
Дуже скоро ви закінчите 4 клас, потім і гімназію. Після закінчення будете вступати в різні навчальні заклади. (Яка у вас мрія? Яку професію оберете?)
Я пропоную вам сьогодні уявити, що пройшло вже 8 років, і ви вступаєте до університету, чи інституту, чи академії.
А працювати ми будемо у групах . Давайте пригадаємо правила роботи у групах.
А зараз починаємо вступні екзамени - гру « Передай кульку » ( усний рахунок)
370 - 120=…
1 добу: 3 =…
2 год : 6 хв =…
5 грн : 8 = …
50 * 80=…
2 м : 4 = …
3 хв : 10 =…
Тисяча тисяч — це ... Скільки вершин у п'ятикутника? Яке слово зайве? Чому? (ромб, коло, куб, трикутник) Які геометричні тіла ви знаєте? (куб, паралелепіпед, піраміда, куля)
Найменша одиниця вимірювання маси? (грам)
Скільки секунд у п'яти хвилинах? (300)
Яким знаком позначають дію додавання? (плюс)
Компоненти дії множення?
Як знайти третину від числа?
Периметр квадрата 24 см. Яка довжина однієї сторони?
На яблуні 50 яблук, на вербі на два менше. Скільки всього яблук на деревах?
Отже, вас усіх зараховано до Університету. Щоб оцінювати ваші знання, у вас на партах залікові книжки, але оцінки за урок ви будете виставляти самі. В інститутах є теоретичні заняття і практичні.
Починаємо практичне заняття з математики, з теми «Площа».
Що таке площа прямокутника?
Назвіть одиниці вимірювання площі.
Що в класі можна виміряти мм2, см2, м2? А км2? Що таке ар (10 м), гектар (100 м)?
Якщо різні одиниці, що треба зробити?
І група а = 5 см II група а = 60 дм III група а = 50 cм
b =30 см b = 2 м b = 30 см
S= ? S= ? S= ?
IV група а = 5 дм b= 3 см S = ? V група а =6 мм b=2 см S = ?
Оцінювання: (взаємоперевірка в малих групах) все правильно — 2 бали,одна помилка — 1 бал, неправильно — 0 балів.
Іінститут — будівельний. Які професії тут можна одержати? (Інженер, архітектор.) Задача
Пофарбувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно заплатити за фарбування будинку, якщо 1 м2 фарбування коштує 90 грн? Якою буде оплата у разі підвищення вартості роботи на 100 грн за 1 м2?
3) 90 + 100= 190 грн – вартість 1 м2 фарбування після здорожчання
4) 190* 75 = 13 250 грн – буде коштувати робота після здорожчання
Презентація розв’язання задачі учнями групи
Оцінювання ( взаємоперевірка) .Виставлення балів. Після фарбування потрібно відпочити.
Фізкультхвилинка « Відпочинемо активно»
Якщо твердження правильне, то виконуй +, якщо хибне - |
|
|
+ Руки вгору
|
400 :10 = 40 |
+ Руки в сторони
|
1т : 2 = 50 ц |
+ Підстрибнути
|
1добу : 3 = 8 год |
+ Підніми правуруку
|
80* 70 = 560 |
+ Руки вбоки
|
Наступний ВНЗ — академія сільського господарства. Кого готує цей навчальний заклад?
(Відповіді учнів - агрономів, екологів, менеджерів для радгоспів, колгоспів, фермерських господарств)
Завдання: Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?
Презентація розв’язання задачі учнями групи
Оцінювання ( взаємоперевірка) .Виставлення балів.
Наступний ВНЗ — текстильний інститут. Тут готують спеціалістів з виготовлення тканини, модельєрів. Пропонується таке завдання:Скатертину площею 6 м2і довжиною 3 м потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?
Оцінювання.Виставлення балів.
Наступний університет — автомобільно-дорожній. Тут готують механіків, економістів, працівників транспорту. Ось для вас завдання. Через річку побудували міст довжиною 30 м і шириною 6 м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?
Оцінювання.Виставлення балів( взаємоперевірка)
Наступний ВНЗ - інститут сучасних економічних досліджень. Випускники його- генератори ідей, що працюють під девізом «Математика має бути практичною!»
Визначте, чи достатня освітленість нашої класної кімнати.( Освітленість кімнати вважається достатньою, якщо площа вікон становить 1 / 5 частину від площі підлоги)
Підказка ( Довжина класної кімнати–9м, ширина- 6 м, в кабінеті 9 вікон , довжина кожного вікна – 130см, ширина - 80см 9 м = 900 см 6 м = 600 см )
108 000<93 600 ( отже, в класі недостатня освітленість
Презентація розв’язання задачі учнями групи
Оцінювання.Виставлення балів( взаємоперевірка)
Учні на піраміді знань за допомогою стікерів наочно демонструють рівень своїх знань і вмінь, набутих на уроці
— Ми з вами здійснили сьогодні подорожі до різних інститутів. Який вам найбільш сподобався?
Обчисли площу своєї кімнати та загальну довжину плінтусів у ній або № 615, № 616 на ст. 100-101
Будівельний інститут . Задача
Пофарбувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно заплатити за фарбування будинку, якщо 1 м2 фарбування коштує 90 грн? Якою буде оплата у разі підвищення вартості роботи на 100 грн за 1 м2?
3) 90 + 100= 190 грн – вартість 1 м2 фарбування після здорожчання
4) 190* 75 = 13 250 грн – буде коштувати робота після здорожчання
Пофарбувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно заплатити за фарбування будинку, якщо 1 м2 фарбування коштує 90 грн? Якою буде оплата у разі підвищення вартості роботи на 100 грн за 1 м2?
Пофарбувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно заплатити за фарбування будинку, якщо 1 м2 фарбування коштує 90 грн? Якою буде оплата у разі підвищення вартості роботи на 100 грн за 1 м2?
Пофарбувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно заплатити за фарбування будинку, якщо 1 м2 фарбування коштує 90 грн? Якою буде оплата у разі підвищення вартості роботи на 100 грн за 1 м2?
Пофарбувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно заплатити за фарбування будинку, якщо 1 м2 фарбування коштує 90 грн? Якою буде оплата у разі підвищення вартості роботи на 100 грн за 1 м2?
Академія сільського господарства.
Задача: Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?
Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?
Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?
Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?
Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?
Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?
Текстильний інститут. Задача. Скатертину площею 6 м2 і довжиною 3 м потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?
3)15 - 10 = 5 м – залишок мережива
Скатертину площею 6 м 2і довжиною 3 м потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?
Скатертину площею 6 м2 і довжиною 3 м потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?
Скатертину площею 6 м2 і довжиною 3 м потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?
Скатертину площею 6 м2 і довжиною 3 м потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?
Скатертину площею 6 м2 і довжиною 3 м потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?
Автомобільно-дорожній інститут Задача. Через річку побудували міст довжиною 30 м і шириною 6 м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?
Через річку побудували міст довжиною 30 м і шириною 6 м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?
Через річку побудували міст довжиною 30 м і шириною 6 м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?
Через річку побудували міст довжиною 30 м і шириною 6 м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?
Через річку побудували міст довжиною 30 м і шириною 6 м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?
Через річку побудували міст довжиною 30 м і шириною 6 м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?
Інститут сучасних економічних досліджень.
Визначте, чи достатня освітленість нашої класної кімнати.( Освітленість кімнати вважається достатньою, якщо площа вікон становить 1 / 5 частину від площі підлоги)
Підказка ( Довжина класної кімнати – 9м, ширина - 6 м, в кабінеті 9 вікон , довжина кожного вікна – 130 см, ширина - 80см) Обчислення краще проводити у см ( 9 м = 900 см 6 м = 600 см )
108 000 см2<93 600 см2 ( отже, в класі недостатня освітленість
Визначте, чи достатня освітленість нашої класної кімнати.( Освітленість кімнати вважається достатньою, якщо площа вікон становить 1 / 5 частину від площі підлоги)
Підказка ( Довжина класної кімнати – 9м, ширина - 6 м, в кабінеті 9 вікон , довжина кожного вікна – 130 см, ширина - 80см) Обчислення краще проводити у см ( 9 м = 900 см 6 м = 600 см)
Визначте, чи достатня освітленість нашої класної кімнати.( Освітленість кімнати вважається достатньою, якщо площа вікон становить 1 / 5 частину від площі підлоги)
Підказка ( Довжина класної кімнати – 9м, ширина - 6 м, в кабінеті 9 вікон , довжина кожного вікна – 130 см, ширина - 80см) Обчислення краще проводити у см ( 9 м = 900 см 6 м = 600 см)
План розв’язування задачі
( Інститут сучасних економічних досліджень)
План розв’язування задачі
(Автомобільно-дорожній інститут)
План розв’язування задачі
(Текстильний інститут)
План розв’язування задачі
(Академія сільського господарства)
займають яблуні.
План розв’язування задачі
(Будівельний інститут)