​Урок-фантазія з математики" Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокут­ника

Про матеріал

МАТЕМАТИКА (Урок-фантазія)

Тема. Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокут­ника

Мета: закріпити вміння і навички розв'язувати задачі на об­числення площі прямокутної ділянки; розв'язувати про­сті та складені задачі; ознайомити учнів з навчальними закладами і професіями.

Тип уроку : урок закріплення знань та навичок.

Обладнання: картки з завданнями для груп, піраміда для проведення рефлексії, смайлики, малюнки, презентація, сніжинка ( очікування від роботи)

Перегляд файлу

 

 

МАТЕМАТИКА  (Урок-фантазія)

Тема. Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокут­ника

Мета: закріпити вміння і навички розв'язувати задачі на об­числення площі прямокутної ділянки; розв'язувати про­сті та складені задачі; ознайомити учнів з навчальними закладами і професіями.

Тип уроку : урок закріплення знань та навичок.

Обладнання: картки з завданнями для груп, піраміда  для проведення рефлексії, смайлики, малюнки, презентація, сніжинка ( очікування від роботи)

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Створення ситуації. Зняття стресу. Авансування успішного результату. Привітання, налаштування на плідну роботу

В цьому класі друзі всі:я і ти, ми і ви!«Добрий день!» , - тому, хто зліва.

«Добрий день!» , - тому, хто справа.Ми – одна сім я!

Вправа  «Криголам «Сонечко»

Чарівність починається з маленького. Поділімось часточкою свого тепла з другом. Починаємо вправу «Сонечко»

  • Відчуйте в собі тепло, доброту.
  • Потріть долоні одна об одну, щоб відчути тепло.
  • «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і добра та «киньте» її в когось з однокласників.
  1. Каліграфічна хвилинка.

(Яке сьогодні число ? 17 Збільшити на 10,на 100 , на 100. Назви попереднє, наступне число)

17  71 170 1 700 17 000 170 000 7100 71000 710 000

  1. Перевірка домашнього завдання

Картинки по запросу рисунок сложеный из пальцев знак все окПерше завдання розв’язане правильно

Похожее изображениеУчень припустився помилки

Картинки по запросу рисунок два пальца вверх  знак, что все хорошоВсі завдання розв’язані правильно

 

  1. Повідомлення теми уроку. 

Слово вчителя: Яку тему ми вивчали на останніх уроках? Проблемне завдання

–В яких ситуаціях в житті ви зможете використовувати знання про площу фігур? Як ви думаєте, що сьогодні ми будемо роботи? (Відповіді учнів) А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Робота зі сніжинкою

( Очікуванні результати – робота на сніжинці – Закріпити алгоритм знаходження площі прямокутника, закріпити вміння розв’язувати  задачі на знаходження площі і периметра прямокутників, повторити , в яких одиницях вимірюється , розвинути своє мовлення і мислення, дізнатись щось цікаве, нове)

 Дуже скоро ви закінчите 4 клас, потім і гімназію. Пі­сля закінчення  будете вступати в різні навчальні заклади. (Яка у вас мрія? Яку професію оберете?)

Я пропоную вам  сьогодні уявити, що пройшло вже 8 років, і ви вступаєте до університету, чи інституту, чи академії.

  • Але вам треба скласти вступні іспити. Готові?З яким настроєм ви починаєте працювати?Позначте свій настрій на смайликах, що є у вас на партах.Наприкінці уроку ми обов’язково дізнаємося, чи змінився ваш настрій.

 

 

 

А працювати ми будемо у групах . Давайте пригадаємо правила роботи у групах.

  • Умій слухати іншого.
  • Не перебивай співрозмовника.
  •  Говори по черзі, точно,чітко.
  •  Будь ввічливим.
  • Дотримуйся відведеного часу

 

А зараз починаємо вступні екзамени - гру  « Передай кульку » ( усний рахунок)


370 - 120=…

1 добу: 3 =…

2 год : 6 хв =…

5 грн : 8 = …

50 * 80=…

2 м : 4 = …

3 хв : 10 =…

 


Тисяча тисяч — це ... Скільки вершин у п'ятикутника? Яке слово зайве? Чому?  (ромб, коло, куб, трикутник) Які геометричні тіла ви знаєте? (куб, паралелепі­пед, піраміда, куля)

Найменша одиниця вимірювання маси? (грам)

Скільки секунд у п'яти хвилинах? (300)

Яким знаком позначають дію додавання? (плюс)

Компоненти дії множення?

Як знайти третину від числа?

Периметр квадрата 24 см. Яка довжина однієї сто­рони?

На яблуні 50 яблук, на вербі на два менше. Скіль­ки всього яблук на деревах?

Отже, вас усіх зараховано до Університету. Щоб оцінювати ваші знання, у вас на партах залікові книжки, але оцінки за урок ви будете виставляти са­мі. В інститутах є теоретичні заняття і практичні.

Починаємо практичне заняття з математики, з теми «Площа».

Що таке площа прямокутника?

Назвіть одиниці вимірювання площі.

Що в класі можна виміряти мм2, см2, м2? А км2? Що таке ар (10 м), гектар (100 м)?

Якщо різні одиниці, що треба зробити?

І група  а = 5 см  II група а = 60 дм              III група а = 50 cм

                b =30 см b = 2 м                                         b = 30 см                        

            S=  ?               S=  ?                                           S=  ?

IV  група а  = 5 дм b=  3 см  S = ?             V група а   =6 мм   b=2 см   S =  ?

Оцінювання: (взаємоперевірка в малих групах)  все правильно — 2 бали,одна помилка — 1 бал, неправильно — 0 балів.             

Іінститут — будівельний. Які професії тут можна одержати? (Інженер, архітектор.) Задача

Пофарбувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно запла­тити за фарбування будинку, якщо 1 м2 фарбування  кош­тує 90 грн? Якою  буде оплата у разі підвищення вартості роботи на 100 грн за 1 м2?

  1. 15 х 5 = 75 м2 -  площа будинку 2) 90 х 75 = 6750 грн – плата за роботу до подорожчання

3) 90 + 100= 190 грн – вартість 1 м2 фарбування після здорожчання

4) 190* 75 = 13 250 грн – буде коштувати робота після здорожчання

Презентація розв’язання задачі учнями групи

Оцінювання ( взаємоперевірка) .Виставлення балів. Після фарбування потрібно відпочити.

Фізкультхвилинка   « Відпочинемо активно»

Якщо твердження правильне, то виконуй +, якщо хибне -

  1. 0 =50

    +   Руки вгору

  • Руки в сторони

400 :10 = 40

+   Руки в сторони

  • Руки вперед

1т : 2 = 50 ц

+   Підстрибнути

  • Присісти

1добу : 3 = 8 год

+  Підніми правуруку

  • Підніми ліву руку

80* 70 = 560

+ Руки вбоки

  • Похитай головою

 

 

Наступний ВНЗ — академія сільського господарст­ва. Кого готує цей навчальний заклад?

(Відповіді учнів -  агрономів, екологів, менеджерів для радгос­пів, колгоспів, фермерських господарств)

Завдання: Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?

  1. 40 – 16= 24 м – ширина саду;
  2. 24 * 40 = 960 м2 -  площа саду;
  3. 960 : 3 = 320 м2 -  площа, яку займають яблуні;
  4. 960 – 320 = 610 м2 -  площа, яку займають інші фруктові дерева

Презентація розв’язання задачі учнями групи

Оцінювання ( взаємоперевірка) .Виставлення балів.

Наступний ВНЗ — текстильний інститут. Тут готу­ють спеціалістів з виготовлення тканини, модельєрів. Пропонується таке завдання:Скатертину площею 6 м2і довжиною 3 м  потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?

  1. 6 : 3 = 2 м – ширина  скатертини
  2. (2 + 3) х 2 = 10 м – довжина мережива
  3. 15 - 10 = 5 м – залишок мережива

Оцінювання.Виставлення балів.

Наступний університет — автомобільно-дорожній. Тут готують механіків, економістів, працівників транспорту. Ось для вас завдання. Через річку побу­дували міст довжиною 30  м і шириною 6 м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?

  1. 30 х 6 = 180 м2 — площа мосту;
  2. 180 : 6 = 30 м2 – площа тротуару;
  3. 180 - 30 = 150 м2.

Оцінювання.Виставлення балів( взаємоперевірка)

Наступний ВНЗ - інститут сучасних економічних досліджень. Випускники його- генератори ідей, що працюють під девізом «Математика має бути практичною!»

Визначте, чи достатня освітленість нашої класної кімнати.( Освітленість кімнати вважається достатньою, якщо площа вікон становить 1 / 5 частину від площі підлоги)

Підказка ( Довжина класної кімнати–9м, ширина-  6 м, в кабінеті  9  вікон , довжина  кожного вікна – 130см, ширина - 80см 9 м = 900 см 6 м = 600 см  )

  1. 900* 600 = 540000 см2 - площа підлоги класної кімнати
  2. 5400 : 5  = 10800см2 -1 / 5 частина  від площі підлоги класної кімнати;
  3. 130 * 80 =10 400 см2- площа одного вікна;
  4. 10 400 * 9  = 93 600 см2 - площа всіх 9 вікна

108 000<93 600 ( отже, в класі недостатня освітленість

  • Ваші пропозиції щодо покращення освітлення в кабінеті?

 

Презентація розв’язання задачі учнями групи

Оцінювання.Виставлення балів( взаємоперевірка)

 

  1. Рефлексія

Учні на піраміді знань за допомогою стікерів наочно демонструють рівень своїх знань і вмінь, набутих на уроці

  • Знаю , вмію використовувати в житті,  можу навчити інших 
  • Знаю, вмію використовувати в житті, але є певні труднощі
  • Маю труднощі у використанні на практиці, плутаюсь
  1. Підсумок уроку.
  •    Що ж таке площа фігури? Як обчислити площу прямокутника? Чим квадрат відрізняється від прямокутника? Як обчислити його площу? Де можна використати знання про площу фігури в житті?

— Ми з вами здійснили сьогодні подорожі до різних інститутів. Який вам найбільш сподобався?

  • Чи змінився ваший настрій наприкінці уроку?
  1. Домашнє завдання ( на вибір учнів)

Обчисли площу своєї кімнати та загальну довжину плінтусів у ній або № 615, № 616 на ст. 100-101

 

Будівельний  інститут . Задача

Пофарбувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно запла­тити за фарбування будинку, якщо 1 м2 фарбування  кош­тує 90 грн? Якою  буде оплата у разі підвищення вартості роботи на 100 грн за 1 м2?

  1. 15 х 5 = 75 м2 -  площа будинку 2) 90 х 75 = 6750 грн – плата за роботу до подорожчання

3) 90 + 100= 190 грн – вартість 1 м2 фарбування після здорожчання

4) 190* 75 = 13 250 грн – буде коштувати робота після здорожчання

 

Пофарбувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно запла­тити за фарбування будинку, якщо 1 м2 фарбування  кош­тує 90 грн? Якою  буде оплата у разі підвищення вартості роботи на 100 грн за 1 м2?

 

Пофарбувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно запла­тити за фарбування будинку, якщо 1 м2 фарбування  кош­тує 90 грн? Якою  буде оплата у разі підвищення вартості роботи на 100 грн за 1 м2?

 

Пофарбувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно запла­тити за фарбування будинку, якщо 1 м2 фарбування  кош­тує 90 грн? Якою  буде оплата у разі підвищення вартості роботи на 100 грн за 1 м2?

 

Пофарбувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно запла­тити за фарбування будинку, якщо 1 м2 фарбування  кош­тує 90 грн? Якою  буде оплата у разі підвищення вартості роботи на 100 грн за 1 м2?

 

Академія сільського господарст­ва.

Задача: Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?

  1. 40 – 16= 24 м – ширина саду;
  2. 24 * 40 = 960 м2 -  площа саду;
  3. 960 : 3 = 320 м2 -  площа, яку займають яблуні;
  4. 960 – 320 = 610 м2 -  площа, яку займають інші фруктові дерева

 

Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?

 

Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?

 

Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?

 

Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?

 

Довжина саду 40 м, ширина – на 16 м менша.1/3 саду займають яблуні, а решту – інші фруктові дерева. Яку площу займають інші фруктові дерева?

 

 

Текстильний інститут. Задача. Скатертину площею 6 м2 і довжиною 3 м  потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?

  1. : 3 = 2 м – ширина  скатертини
  1. (2 + 3) х 2 = 10 м – довжина мережива

3)15 - 10 = 5 м – залишок мережива

 

Скатертину площею 6 м 2і довжиною 3 м  потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?

 

 Скатертину площею 6 м2  і довжиною 3 м  потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?

 

Скатертину площею 6 м2 і довжиною 3 м  потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?

 

 

Скатертину площею 6 м2 і довжиною 3 м  потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?

 

Скатертину площею 6 м2 і довжиною 3 м  потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину? Чи вистачить 15 метрів?

 

 

Автомобільно-дорожній інститут Задача. Через річку побу­дували міст довжиною 30  м і шириною 6  м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?

  1. 30 х 6 = 180  м2 — площа мосту;
  2. 180 : 6 = 30 м2 – площа тротуару;
  3. 180 - 30 = 150 м2.

 

Через річку побу­дували міст довжиною 30  м і шириною 6  м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?

 

Через річку побу­дували міст довжиною 30  м і шириною 6  м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?

 

Через річку побу­дували міст довжиною 30  м і шириною 6  м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?

 

Через річку побу­дували міст довжиною 30  м і шириною 6  м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?

 

Через річку побу­дували міст довжиною 30  м і шириною 6  м. Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?

 

Інститут сучасних економічних досліджень.

Визначте, чи достатня освітленість нашої класної кімнати.( Освітленість кімнати вважається достатньою, якщо площа вікон становить  1 / 5 частину від площі підлоги)

Підказка ( Довжина класної кімнати – 9м, ширина -  6 м, в кабінеті  9  вікон , довжина  кожного вікна – 130 см, ширина - 80см) Обчислення краще проводити у см ( 9 м = 900 см 6 м = 600 см )

  1. 900* 600 = 540000 см2 - площа підлоги класної кімнати
  2. 54000 : 5  = 10800 см2 -1 / 5 частина  від площі підлоги класної кімнати;
  3. 130 * 80 =10 400 см2- площа одного вікна;
  4. 10 400 * 9  = 93 600 см2 - площа всіх 9 вікна

108 000 см2<93 600 см2 ( отже, в класі недостатня освітленість

 

Визначте, чи достатня освітленість нашої класної кімнати.( Освітленість кімнати вважається достатньою, якщо площа вікон становить  1 / 5 частину від площі підлоги)

Підказка ( Довжина класної кімнати – 9м, ширина -  6 м, в кабінеті  9  вікон , довжина  кожного вікна – 130 см, ширина - 80см) Обчислення краще проводити у см ( 9 м = 900 см 6 м = 600 см)

 

Визначте, чи достатня освітленість нашої класної кімнати.( Освітленість кімнати вважається достатньою, якщо площа вікон становить  1 / 5 частину від площі підлоги)

Підказка ( Довжина класної кімнати – 9м, ширина -  6 м, в кабінеті  9  вікон , довжина  кожного вікна – 130 см, ширина - 80см) Обчислення краще проводити у см ( 9 м = 900 см 6 м = 600 см)

 

План  розв’язування  задачі

( Інститут сучасних економічних досліджень)

  1.     Обчисліть площу підлоги класної кімнати.
  2.     Знайдіть 1 / 5 частину  від площі       підлоги класної кімнати.
  3.     Знайдіть площу одного вікна.
  4.     Знайдіть  площу всіх 9 вікон.
  5.     Порівняйте площу  1 / 5 частину  від площі підлоги класної кімнати і  площу всіх 9 вікон
  6.     Зробіть висновок.

 

 

 

План  розв’язування  задачі

(Автомобільно-дорожній інститут)

  1.     Обчисліть площу мосту.
  2.     Знайдіть площу тротуару.
  3.     Знайдіть площу проїжджої частини.

 

План  розв’язування  задачі

(Текстильний інститут)

  1.     Обчисліть ширину скатертини.
  2.     Знайдіть периметр скатертини .
  3.     Знайдіть залишок від 15 м мережива.

 

 

 

План  розв’язування  задачі

(Академія сільського господарст­ва)

  1.      Обчисліть ширину саду.
  2.      Знайдіть площу саду.
  3.      Знайдіть площу ділянки, яку

займають яблуні.

  1.      Знайдіть площу, яку займають інші фруктові дерева.

План  розв’язування  задачі

(Будівельний інститут)

  1.      Обчисліть площу будинку.
  2.      Знайдіть суму оплати за роботу до подорожчання .
  3.      Знайдіть вартість 1 м2  фарбування після подорожчання.
  4.      Знайдіть вартість усієї роботи після подорожчання .

 

docx
Додано
4 травня 2018
Переглядів
2317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку