Навчитись розбирати і складати вимикачі, користуватись ними, вивчити призначення їх компонентів, формувати вміння приєднувати окінцьовані проводи до вимикача.
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи: Розвиток уявлення про будову, призначення побутової електроарматури. Формування умінь виконання операцій на роз'єднання-з'єднання деталей електроарматури у заданій послідовності, способів усунення пошкоджень.
Виховувати точність і акуратність в роботі.
Вимикачі.
Мета: Навчитись розбирати і складати вимикачі, користуватись ними, вивчити призначення їх компонентів, формувати вміння приєднувати окінцьовані проводи до вимикача.
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи: Розвиток уявлення про будову, призначення побутової електроарматури. Формування умінь виконання операцій на роз‘єднання-з‘єднання деталей електроарматури у заданій послідовності, способів усунення пошкоджень.
Виховувати точність і акуратність в роботі.
Прилади і матеріали: вимикачі різних типів (перекидний, поворотний,кнопковий), викрутка, ніж, провід двожильний.
Хід уроку
II. Актуалізація опорних знань.
Які ви знаєте електромонтажні інструменти?
Для чого призначені плоскогубці?
Для чого призначені кусачки?
Для чого служить викрутка?
Правила техніки безпеки при виконанні електротехнічних робіт?
III. Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне запитання.
- Що потрібно, щоб приєднати до електромережі споживачі? Підсумок відповідей учнів, оголошення теми та очікуваних результатів уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Тема: Побутова електроарматура. Вимикачі.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пояснення вчителя.
Вимикачі призначені для замикання й розмикання електричних кіл. Розглянемо роботу вимикача Вони мають два нерухомих і один рухомий контакт. Нерухомі контакти закріплені на основі. На них є затискачі для приєднання проводів. Рухомий контакт являє собою важіль або планку. Він переміщується за допомогою пружини.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Для чого використовують електроарматуру?
2. Для чого призначений вимикач?
3. З яких частин складається вимикач?
VI. Лабораторно-практична робота.
При виконанні лабораторно-практичної роботи учитель використовує групову форму організації навчально-трудової діяльності, на чолі кожної групи є консультант.
Звертає увагу на дотримання правил безпеки праці та порядок виконання роботи.
Інструктаж з техніки безпеки.
Вказівки до виконання роботи.
1. Зніміть кришку з корпусу вимикача.
2. Висуньте вісь важеля з установочного отвору. Притримуючи рукою важіль, витягніть вісь і звільніть пружину й рухомий контакт.
3. Від’єднайте нерухомі контакти і затискачі.
4. Уважно вивчіть будову контактів, їх взаємодію.
5. Приєднайте окінцьовані проводи до вимикача. Яка відмінність приєднання вимикача до мережі, на відміну від інших зразків електричної арматури?
6. Які можливі неполадки в роботі вимикача? Які їх причини?
7. Зробіть висновки, оформіть звіт.
Вимикачі і перемикачі
а) клавішний вимикач для прихованого встановлення;
б) поворотний герметичний вимикач для зовнішнього встановлення;
в) перемикач для прихованого встановлення
Вимикачі
а) будова; б) види
VІІ. Підведення підсумків самостійної роботи учнів.
Аналіз та оцінювання роботи кожного учня. Учитель аналізує якість виконання роботи, вказує на помилки, допущені учнями, та пропонує способи їх усунення.
VІІІ. Завдання додому.
Вивчити призначення та будову вимикача §22 ст.65-66.
1