Урок "Г. Гарсіа Маркес „Стариган з крилами”. Філософсько-етичний сенс зустрічі ангела з людьми"

Про матеріал

Урок має на меті розкрити концепцію світу (за Маркесом), допомогти осягнути учням важливі філософські істини життя та розвивати вміння інтерпретувати художній текст

Перегляд файлу

Тема: Г. Гарсіа Маркес „Стариган з крилами”. Філософсько-етичний

            сенс зустрічі ангела з людьми.

 Мета: Проаналізувати образну структуру оповідання, розкрити

            концепцію світу (за Маркесом), допомогти осягнути важливі

            філософські істини; розвивати навички аналізу художнього

            тексту, вміння інтерпретувати художній текст, обстоювати

            свою думку; виховувати людяність, щирість, милосердя,

            доброту, здатність розуміти інших людей.

 Обладнання: портрет Г. Гарсіа Маркеса, репродукції картин

                       А. Рубльова „Трійця”, Рембрандта „Свята родина”,

                       Рафаеля „Сікстинська Мадонна”, Боттічеллі

                       „Благовіщення”, вірш І. Драча „Крила”, колажі

 

„Гарне слово окриляє людину”

                                                      Народна мудрість

 Тип уроку: урок – аналіз художнього твору

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

    1. Лине пісня І. Крутого, І. Ніколаєва „Ангел-охоронець” у

        виконанні хору зірок естради.

    2. Слово вчителя.

Коли десь падає зірка, то говорять, що то летить ангел. Ніхто не знає, куди він летить, де впаде, чи може позначить таємним знаком

комусь двері.

  • А хто такі ангели?

(Ангел (з грецької – вісник) – створена  богом безтілесна  надприродна істота, покликана повідомляти людям волю Його. Їх

часто зображують з крилами у вигляді немовлят.)

  1. Фоторепортаж

(Демонструються репродукції картин із зображенням ангелів в живописі)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

    Отож, ми  сьогодні на уроці  спробуємо осягнути важливі філософські істини, які висвітлені в оповіданні Маркеса „Стариган з крилами” та довести, що крила – символ духовного злету

людини.

ІІІ. Робота над аналізом тексту

     1. Бліц-опитування

-  Де відбуваються події, описані в творі?

-  Кого знайшли Пелайо і його дружина Елісенда? (Старого чоловіка, який борсався в калюжі і не міг підвестися)

-  Як люди ставляться до прибульця? ( з цікавістю, як до екзотичної тварини; насторожено, без душевного трепету, хоч вважають за ангела;меркатильно, в очікуванні чудес)

- Доведіть, що старий – ангел. ( У нього є крила, творить дива, терпить знущання, безсмертний)

- Чому він прилетів на землю? (Сусідка сказала, що він прилетів за душею хворої дитини)

- Чим відрізняється ангел з оповідання від наших уявлень про ангелів? ( У наших уявленнях – ангел дитина, а не старий хворий чоловік і, взагалі, ангели добрі, привітні, лагідні)

- Як ангелу живеться в селищі? ( Він живе в курнику; на нього споглядають як на „циркову звірину”; за виставу беруть гроші, на які родина Пелайо перебудувала будинок на двоповерховий; „паломники” видирали піря, припікали залізом тіло)

- Чому цікавість до ангела зникла? (Несправжні дива сприймаються як справжнісінькі, а ангела вважають шахраєм)

2. Аналіз образної системи (робота в парах)

1) Охарактеризувати образи Пелайо та Елісенди

2) Дати характеристику образу сусідки

3) Як змінюється на протязі твору отець Гонзага?

4) Як поводилися віруючі і невіруючі?

5) Чому хлопчик, зображений автором – хворий?

3. Створення колажів ( 2 групи) на тему „Образи-символи оповідання „Стариган з крилами”( ангел ,дощ, селище, дитина, дівчина-паук)

 4. Стратегія „Кола Вена”

- Про що йдеться в цьому оповіданні? (Про непорозуміння, про різних людей, про смерть старого і прихід нового, про бажання дива і невміння його побачити, про закритість людини перед новим, незвичним)

- Прочитайте вірш І. Драча, порівняйте його з оповіданням та знайдіть спільне і відмінне в цих творах.

         „Стариган з крилами”                                  „Крила”

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже, крила – це символ духовного злету людини. Коли від нас відлітають ангели, то наше життя стає безнадійне і сумне, ми втрачаємо милосердя, чуйність, доброзичливість.

 Образ ангеля символічний. Це людська совість, беззахисне добро, істина.

  5.Створення сенкану на тему „Ангел” (за Маркесом)

 1)  Ангел

     Самотній, немічний

     Хворіє, терпить, страждає

     Відчуває свою непотрібність людям

     Істота

 2) Ангел

     Загнаний, принижений

     Блукає, розмірковує, зникає

     Приречений на самотність серед людей

     Дух

 

6.Інтерактивний прийом „Снігова грудка”

 Продовжіть речення „”Стариган з крилами” – це історія про ... (те, як від нас відлітають ангели, як люди втрачають віру, як люди відрікаються від Бога, не знаходять спільної мови...)

ІV. Підсумок уроку

  1. Підсумкова бесіда
  • Чому ангел відлетів від людей?
  • Яка тема твору? Ідея твору?
  • Що, на вашу думку, знищує людей?

     2. Виставлення оцінок, їх мотивація.

V. Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру „Чи повернеться ангел?”; виписати фразеологічні звороти зі словом „крило”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
8806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку