Урок "Галина Малик « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

Про матеріал

Нестандартний урок з використанням інтерактивних форм роботи: творчо-асоціативна робота,вікторини: "Упізнай героя", "Продовж речення", гра "Так-ні".

Перегляд файлу

Робота

учителя української мови та літератури

Н В К « Загальноосвітня школа I-III ступенів № 3 – колегіум»

Калашник Наталії Балатівни

Черкаська область

місто Сміла

 

Тема.             Урок позакласного читання

                      Галина Малик « Незвичайні пригоди Алі в країні        Недоладії».

 

Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю Галини Малик, проаналізувати  ідейно-художній зміст казки, зясувати особливості жанру, розвивати усне звязне мовлення, навички переказу та виразного читання; сприяти морально-етичному вихованню школярів.

Обладнання: підручник, портрет письменниці, виставка творів; ілюстрації    учнів до казки.

Хід уроку

Казка кличе нас у мандри,

велить бути в житті сміливими й мудрими,

долати перешкоди й біди

і не забувати добра світового…

В.Шевчук

  1. Оголошення теми, мети.
  2. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
  1. Вступне слово вчителя.

      Є дорослі, що назавжди зберігають у душі дитячу безпосередність, щирість, уміння дивуватися красі навколишнього світу. Саме такою людиною є Галина Малик. Тож сьогодні ми здійснемо подорож у казковий чарівний світ цієї дивовижної письменниці.

Діти, слухайте уважно і будьте готові дати відповідь на запитання.

      2. Повідомлення учня ( з переглядом презентації)

      3. Бесіда з учнями

- Де народилася Галина Малик?

- У якому році сімя переїхала в селище Середнє?

- Як пройшло дитинство дівчинки?

- Де здобула вищу освіту?

- Що вам відомо про її трудову діяльність?

- Кому присвячувала письменниця свої твори?

- Назвіть найвідоміші твори письменниці?

      4. Уявне міні-інтервю.

  • Доброго дня, діти!
  • Доброго дня, дозвольте ,будь ласка, взяти у вас інтервю.
  • З чого почалася дитяча письменнця Галина Малик?
  • Зі своїх дітей. Я почала писати, коли моїй старшій доньці було сім років. Помітивши, що вона незібрана, неакуратна, не доводить початих справ до кінця, я – щоб їй пояснити, чому так не можна жити,- написала для неї казку « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».
  • Вплинуло?
  • Думаю, так,  хоча ми це ніколи не обговорювали. Однак донька сьогодні є дуже відповідальною і серйозною жінкою, завжди усе доводить до кінця. Живе за кордоном, має власну фірму, її справи йдуть дуже добре.

                             5. Словникова робота.

Повість – прозовий твір, середній за обсягом, у якому докладно розповідається про події, що відбуваються з героями.

Казкова, бо тут є багато незвичайного, вигаданого, нереального.

              6. Робота над текстом твору

  • Як звали головну героїню казкової повісті? Зачитайте, якою вона була.
  • Як дівчинка потрапила до країни Недоладії? Знайдіть опис
  • З ким вона спочатку познайомилася?
  • Чому хлопчик мав таку незвичайну зовнішність?
  • В яке місто вони потрапили? Знайдіть опис міста.
  • Хто жив у цьому місті? ( Король Недороль, Недорадник, Недочеревик, годинникар Недождень, гвардієць Недоборода, Недоладько, недоладяни).

Зверніть увагу, що всі імена мають префікс недо- . На що вказує цей префікс?

Героїв Недоладії ми можемо поділити на добрих і злих.

Хто з героїв уособлює добро і зло?

- Алі подобалось тут мешкати?

  • Хто знав, як вийти з цієї країни?
  • Де мешкав Недочеревик? Зачитайте.
  • Що дівчинка там побачила?  ( діти читають інструкцію).

Для того, щоб потрапити додому Алі треба було завершити недороблені справи. Дівчинка вирішила розпочати діяти:

  1. Аля лагодить годинник.
  2. Домальовує вухо Недоладькові
  3. Допомагає жителям доробити недороблені речі.

Ось коли дівчинці довелося попрацювати.

 

             7.Творчо-асоціативна робота.

      Скласти коротку характеристику образів казкової повісті,    використовуючи епітети.

Недоладько – перекошений, привітний, лагідний.

 

Недорадник – злий, нечемний, страшний.

 

Недочеревик – маленький, спритний, чудернацький.

 

Недождень –працьовитий, розсудливий, розумний.

 

Недоборода – дивний, хоробрий, сміливий.

 

              8.Вікторина « Впізнай імя героя»

« Він був увесь перекошений і без лівого вуха, але очі його сяяли привітно і лагідно» ( Недоладько)

« Замість голови  носить лицарський шолом» ( Недорадник).

« Він мешкає в комірчині над годинником» ( Недождень).

« Замість шолома він приладнав стару каструлю, за спис йому правила дивна залізяка, загострена з одного кінця» ( Гвардієць Недоборода).

« Маленький чоловічок у величезних зелених черевиках із червоними шнурками». ( Недочеревик).

Діти, добрі герої вчать робити добрі вчинки.

- На кого б ви хотіли бути схожими за характером?

7. Скласти сенкан

Недочеревик

Маленький, чудернацький

Літає, бурмоче, допомагає

Стягує до Недоладії недороблені справи

Чарівник

 

 

 

              10.Вікторина «Продовжити речення»

Недоладяни почали й собі допомагати один одному……( домальовувати, пришивати)

« Розумієш, - мовив Недоладько, ми вирішили залишитися…..( в Недоладії)

« Ти повернешся додому, домалюєш….( Недорадника – і він зникне звідси)

« Ми зможемо спокійно працювати, адже ти нас навчила……( доробляти)

« Ми дороблятимемо всі недороблені справи, які притягне сюди….. (Недочеревик)

Недоладія – наша ……( батьківщина, ми не можемо кинути її)

-Які чарівні слова промовила Аля? ( зачитують)

-Чи вдалося Алі подолати всі перешкоди, щоб повернутися додому?

-Діти, пригадайте, який твір ви читали на світовій літературі у якому розповідається про пригоди мужньої і сміливої дівчинки?( Герда «Снігова королева»).

 

 

11. Робота в групах.  Скласти прислівя

( Обєднайтеся в групи. Вам потрібно попрацювати в групах і скласти прислівя. Одне із прислівїв поясніть. Як прислів’я пов’язані з темою нашого уроку?  Діти, як ви вважаєте, чого навчає цей твір? )

I група ( діло, сміло, роби, Чесне) - ( Чесне діло роби сміло)

II група ( шукай, знайдеш, а, тримай, Друга) – ( Друга шукай, а знайдеш тримай)

III група ( працює, той, Хто, шанує, працю) – ( Хто працює, той працю шанує)

 

 

         III. Закріплення вивченого матеріалу.

                 1.   Гра « Так-ні»

  1. Аля потрапила в країну Недоладію, коли в неї було сто недороблених справ ( Так)
  2. Дівчинка вирушила вузенькою стежкою і за першим поворотом зіткнулася з дивним хлопчиком ( Так)
  3. Дорогу з Недоладії знає тільки Недороль( Ні)
  4. Недоборода з радістю віддав стрілку годинникареві ( Так)
  5. Недоладяни обступили Алю і просили забрати їх з собою ( Ні)
  6. Недочеревик продовжує стягати до Недоладії недороблені справи( Так)

IV.Домашнє завдання.

  Виконати одне із завдань.

  1. Написати відгук на прочитану книгу.

      2. Скласти свою казку про країну Недоладію

 

doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
4545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку