ТЕМА: Геологічна будова. Основні форми рельєфу Південної Америки. Закономірності поширення родовищ корисних копалин.
МЕТА: сформувати в учнів систему знань про особливості внутрішньої будови, розташування форм рельєфу та корисних копалин на території Південної Америки; націлити учнів на пошук певних закономірностей у розташуванні форм рельєфу та корисних копалин; удосконалювати практичні навички учнів працювати з картами атласу.
ОБЛАДНАННЯ: фізична карта Південної Америки, підручники, атласи, картини природи.
ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань, урок - подорож
СТРУКТУРА УРОКУ:
І. Організаційний момент…………..…………1 хв
ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів …….1 хв
ІІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів..10 хв
IV. Вивчення нового матеріалу……………….28 хв
V. Підсумок уроку …………………………….4 хв
VI. Домашнє завдання ………………………..1 хв
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Керуючись планом вивчення материка, ми переходимо до наступного етапу – вивчення форм його рельєфу, груп корисних копалин. Після цього ми зможемо визначити закономірності, що їх пов’язують. Слід пам’ятати, що формування рельєфу та утворення корисних копалин прямо пов’язані з геологічною історією певної території. На сьогоднішньому уроці ми з вами вирушимо в цікаву подорож, під час якої зробимо декілька зупинок.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ
Зупинка 1. Гра «Сходження на вершину»
Ми стартуємо від мису Гальїнас. Перед стартом перевіримо багаж знань членів наших команд. Правильні відповіді фіксує спікер групи.
(На групи клас ділиться за вибором червоних і синіх кружечків)
Той підніметься по схилу,
Кому відповідь під силу.
Схема сходження на гору (на дошці), за кожну правильну відповідь команді прикріплюється колір її кружечка
Запитання групам(за кожну правильну відповідь 1 бал):
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Продовжуємо мандрівку Південною Америкою
Зупинка 2. Тектонічна (робота з картою)
І група
- На якій літосферній плиті лежить Південна Америка?
- Назвіть форми рельєфу, яким відповідають ділянки осадового чохла Південноамериканської платформи.
- Назвіть форми рельєфу, які лежать на щитах Південноамериканської платформи.
ІІ група
Зупинка 3. Топонімічна (робота з підручником)
У тексті підручника знайти пояснення слів:
1 група – Анди ( з мови інків «Мідні гори»);
2 група – Аконкаґуа ( з мови індіанців Піщана річка)
Зупинка 4. Геологічна
За малюнком знайдіть «приховані» знаки корисних копалин, випишіть їх у зошити:
1 група – корисні копалини осадового походження
2 група – рудні корисні копалини
Зупинка 5. Номенклатурна
Нанести на контурну карту:
Низовини – Амазонська, Орінокська, Ла – Платська.
Плоскогір’я – Гвіанське, Бразильське.
Гори – Анди, вершини Аконкагуа, Льюльяйльяко, Сан – Педро, Чімборасо.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Учитель узагальнює результати роботи груп; разом з учнями складають рейтингову таблицю рівня знань учнів з теми; виставляє оцінки.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ