Урок з геометрії у 10 класі
Автор: Глущенко Тетяна Геннадіївна, учитель математики Писарівської ЗОШ І – ІІІ ступенів Вінницького району
Тема уроку: Розв’язування компетентнісно-орієнтованих задач з теми «Відстані та кути у просторі»
Формування компетентностей:
Обладнання: ноутбук, проектор, заготовки для моделей до задач (пінопласт, шпажки, картон, нитки), роздатковий матеріал для учнів.
Хід уроку:
Епіграф:
Не в кількості знань полягає освіта,
а в повному розумінні й майстерному
застосуванні всього того, що знаєш.
Дістервег
На екран проектуються завдання он-лайн тесту «Так – ні», створеного у онлайн-сервісі LearningApps (додаток 1 : https://learningapps.org/6582770 ). Учні індивідуально відповідають на запитання та шляхом взаємоперевірки підраховують бали, отримані учасниками у кожній групі. Це «стартовий капітал» групи , який отримують учні у вигляді «грошових одиниць»(фунтів), які вони наприкінці уроку зможуть «обміняти» на оцінки.
Учасники груп отримують один за одним (в залежності від правильності виконання) конверти із завданнями.
Учням потрібно створити стереометричну модель до задачі та розв’язати цю задачу. Якщо учасники групи без підказок вчителя справилися із завданням, вони отримують певну кількість «фунтів» за це завдання, які самостійно розподіляють між собою в залежності від участі у його розв’язанні. Якщо учні потребують підказки, то вони її «купляють» у вчителя за певну кількість наявних у них фунтів.
Завдання 1: (оцінюється 4-ма фунтами, за підказку - 2 фунти).
Обладнання: пінопласт, дерев’яні шпажки, геометричні фігури (правильний трикутник, квадрат, прямокутник), нитки, пластилін (для кріплення) або «пістолет» із гарячим клеєм.
Радіощогла утримується у вертикальному положенні за допомогою 3-х (4-х) відтяжок, закріплених на землі на відстані 10 м від основи щогли та розміщених під кутом 600 до основи землі. Скільки дроту треба взяти для виготовлення відтяжок? (відходами дроту на кріплення знехтувати).
Примітка: під час роботи над завданням учні заповнюють «звіт», шаблон якого надається їм разом із завданням (додаток 2). За цим звітом оцінюється робота учнів (видається відповідна кількість «фунтів»).
Завдання 2: (за кожну підказку – по 2 фунти)
Обладнання: пінопласт, дерев’яні шпажки, картон прямокутної форми, шаблони «кутів» (450, 600), пластилін (для кріплення) або «пістолет» із гарячим клеєм.
Біля вертикальної стіни потрібно зробити накриття з металевого листа розміром 6м х 10м, розташованого під кутом 1)450, 2) 600 до основи землі.
Яку площу землі можна буде покрити у кожному з цих випадків? (оцінюється по 2 фунти за кожен випадок, всього 4 фунти).
Коли площа покриття буде більша?(1 фунт)
Чи зміниться площа покриття, якщо металевий лист розвернути на 900? Чому?(2 фунти).
Завдання 3: (за кожну підказку – по 3 фунти)
Ескалатор (рухомі сходи) однієї із станцій Київського метрополітену в похилій частині має 170 східців. Ширина східця 40 см, а висота 20 см.
Обчисліть: 1) глибину підземної станції; 2) довжину спуску; 3) кут нахилу сходів до горизонтальної підлоги станції. (Оцінюється по 3 фунти за кожне завдання)
Оцінювання роботи учнів .Обмін «фунтів» на оцінки.
Додаток 1
,
Додаток 2
ЗВІТ про виконання завдання № 1
Група № ___
Для виготовлення __-х відтяжок потрібно взяти ______ м дроту.
Оцінювання - ___фунти (макс. 4 фунти)
___________________________________________________________
ЗВІТ про виконання завдання № 2
Група № ___
Кут нахилу металевого листа до основи землі |
Хід обчислення |
Площа покриття |
Яка з площ покриття більша? |
450
|
|
|
|
600
|
|
|
|
Чи зміниться площа покриття, якщо металевий лист розвернути на 900?Чому?
Відповідь: _____________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінювання - ___фунтів (макс. 7 фунтів)
______________________________________________________________________________
ЗВІТ про виконання завдання № 3
Група № ___
глибина підземної станції (м) |
довжину спуску ескалатору (м) |
кут нахилу сходів до горизонтальної підлоги станції |
|
|
|
Оцінювання - ___фунтів (макс. 9 фунтів)