Урок , 9кл
Тема: « Гобсек - скнара чи філософ?»
Мета: розкрити неоднозначність образу Гобсека; поглибити і систематизувати знання учнів; розширити досвід спілкування, працювати над збагаченням лексичного запасу;
розвивати в учнів критичне мислення, вміння аналізу художнього образу;
виховувати повагу до співрозмовника та усвідомлене ставлення до влади грошей.
Обладнання: презентація, репродукції картин Рембрандта, Латура, Штеренберга, Шарпентьє, портрет Бальзака.
Епіграф: У мене зір, як у Господа Бога,- я читаю в серцях. Від мене нічого не приховається.
Вступне слово вчителя.
Проблемне питання:» Гобсек – людина-«вексель», «автомат» чи просто прагматик, людина свого часу? ( слайд №1)
«Мені захотілося розкрити таємну ціну цього векселя» - сказав герой повісті. Про кого ці слова?
(слайд №2)
Ідеалізм і романтика зіткнулись з суворою прозою життя
(Слайд №3). Вправа «Вибери потрібне». Розповідь про його минуле розкидана по всій повісті. Чому??? Яка мета автора?
Висновок: Після першого враження раптом постає у несподіваному ракурсі.
Що впливало на нього з дитинства?(бідність, згадати про маму, постійна боротьба і самоствердження - --- привели до стану скнари чи філософа?) (слайд №4)
Що є метою Гобсека???
(гроші - ?, ні, це основа світогляду, засіб і спосіб….не більше) Чому?
Робота над цитатами про золото.
Гобсек казав: «А вигадаєте, що поет це тільки той, хто друкує вірші?» Що він мав на увазі????
Робота над ілюстрацією до твору «Домалюй героя» (павутиння, монети, золото…)
Робота над слайдом №5
Вічний образ - ….
ЧИ МОЖЕМО ТОЧНО НАЗВАТИ ЦЬОГО ГЕРОЯ?
Слайд №6,7 Звертається увага на авторів картин. Висновок: у різні часи ця тема присутня у творах живопису.
Хто сказав про Гобсека: «…голландець, вартий пензля Рембрандта»?
Робота над слайдом №8
Заповнення таблиці «позитивні і негативні якості Гобсека.»
Негатив. якості: скупість, жадібність, байдужість, честолюбство
Позитивні якості: працелюбність, гострий розум, енергія, самовладання, комерційний досвід, знання психології людини, спостережливий, розуміється на мистецтві, має феноменальну пам'ять.
Робота над слайдом №9
Висновок: висловлюються всі учасники дискусії по черзі.