Урок історії в 6 класі:
Тема уроку «Мистецтво стародавньої Греції» (практичне заняття)
Тип уроку: урок формування компетентностей, практичне заняття.
Обладнання: програма з історії, підручник «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс), О.І. Пометун, П.В. Мороз, Ю.Б. Малієнко , Київ, видавничий дом «Освіта» 2014, атласи та контурні карти, настінна карта, ілюстрації, презентація, телефони з виходом в Інтернет.
Хід уроку:
ЗМІСТОВЕ ПОЛЕ УРОКУ:
Повідомлення теми.
План уроку:
ПОЛЕ ЦІЛЕСТВОРЕННЯ УРОКУ: очікувані результати
Очікувані результати:
ЕМОЦІЙНЕ ПОЛЕ УРОКУ: кубік настрою.
МОТИВАЦІЙНЕ ПОЛЕ:
Вчитель:
Відгадати ребус:
2=У
Слово: культура.
Давньогрецьке мистецтво внесло вагомий внесок у світове мистецтво. Його характеризують як гармонійне, врівноважене, красиве, чітке пропорційне і впорядковане. Людина в ньому досконала фізично і морально.
В античній Греції був розквіт багатьох видів мистецтва, таких як скульптура, вазопис, архітектура та театр.
ТЕХНОЛОГІЧНЕ ПОЛЕ:
Актуалізація навчальної діяльності учнів.
Асоціативний кущ
1.Знайдіть ключовий термін у записі теми уроку. Поставте запитання до цього слова.
2. Що означає цей термін?
3. Які асоціації викликає у вас цей термін?
Дошка запитань. Учням пропонується скласти запитання, які записуються на дошці.
Уявіть, що ви перебуваєте у стародавніх Афінах й оглядаєте пам’ятки Акрополя. Використовуючи текст й ілюстрації, проведіть уявну екскурсію Акрополем.
Вчитель:
Мистецтво Стародавньої Греції – це спокійна і велична краса, гармонія і ясність, які служили зразком і джерелом для пізніших епох історії культури.
Найбільшим досягненням архітектури Стародавньої Греції були храми. Вважають, що прообразом для храму послужило давнє житло греків – прямокутна в плані будівля з двома колонами перед входом. Храм складався з приміщення без вікон, де знаходилася статуя божества, будівлю оточували в один або два ряди колони. Вони підтримували балки перекриття і двосхилий дах. У напівтемному внутрішньому приміщенні біля статуї бога могли бувати лише жерці, народ же бачив храм тільки зовні.
До найбільш значних архітектурних комплексів відноситься центральний афінський архітектурний ансамбль Акрополь, що представляє собою майстерний твір будівельного мистецтва, зведений найвизначнішими майстрами в середині і першій половині V ст. до н.е.
Асиметричний ансамбль Акрополя, блискучий приклад єдиного композиційного задуму, включав в себе наступні споруди:
Завдання №1
Підписати на малюнку де знаходяться споруди Афінського Акрополя, використовуючи зображення в Інтернеті за QR код.[5]
Ансамбль Афінського Акрополя (V ст. до н.е.). Реконструкція загального вигляду
1. Визначте, до якого стилю належать зображені колони.
2. Укажіть споруди Акрополя відповідно до цифр.
3. Доберіть слова та словосполучення для розповіді про ці споруди.
2.Які найвидатніші твори давньогрецької скульптури?
Вчитель: Головне правило, якого дотримувалися грецькі скульптори – наслідування природи (ідеалу). Коли людське тіло стало «культом» для художників, головними персонажами були боги та герої, згодом до них приєднались олімпіоніки (переможці Олімпійських ігор), філософи воєначальники, поети і лікарі.
Завдання №1
Опираючись на текст підручника стор. 175 виконати завдання. Обрати одну зі статуй, назвати її автора та зображеного героя.
Завдання №2
Співвіднести фото скульптора з його витвором.
|
А)Статуя «Поранена амазонка» |
2) Фідій |
Б)Статуя Афіни Парфенон |
|
В) Дискобол |
Відповідь: 1А, 2Б, 3В.
Вчитель: Найпоширеніший посуд у побуті греків – глиняна посудина, що призначалася для зберігання різних продуктів. Одним із таких мистецтв був вазопис.
Вазопис – це розпис предметів домашнього начиння. Найпоширеніші форми ваз, які існували в той час, це амфора – посудина для зберігання вина і масла, кратер – подібне до чаші, килик – посудина для пиття вина і гідро – висока ваза для зберігання води.
Стилі вазопису: чорнофігурний та червонофігурний, строгий, вільний і розкішний стилі.
Чорнофігурному стилю притаманне зображення чорних силуетів розпису, що чітко виділяється на червонуватому тлі глини. Технологія цього стилю така: фігурки наносяться чорним лаком на жовте або червоне тло глиняної посудини, а внутрішні контури подряпуються голкою.
Червоно фігурна ваза відрізнялася тим, що на ній чорним кольором зафарбовувалося тло, а видряпані фігурки зберігали природний колір глини – жовто-червоний.
Завдання №3
У чому відмінність червоно фігурного вазопису від чорнофігурного?
Завдання №4
Дайте відповіді на питання опираючись на зображення в підручнику стор. 176.
1)
чорнофігурна |
2)
чорнофігурна |
3)
червонофігурна |
4)
червонофігурна |
Відповідь: червонофігурні – 3, 4; чорнофігурні – 1, 2.
3. Як виник грецький театр? Які вистави грали в грецькому театрі?
Завдання №1
Виписати поняття та дати визначення, стосовно Давньогрецького театру, спираючись на ілюстрацію та текст підручника стор. 177-178.
Відповідь:
Театр – місце для видовищ.
Скена – намет (сцена).
Оркестр – майданчик для хору та музикантів.
Трагедія – вистава зі сумним змістом.
Комедія – вистава з життєрадісними подіями.
Завдання №2:
1. Роздивіться сучасний вигляд одного з найбільших грецьких театрів в Епідаврі на 20 тисяч глядачів. (В Ефесі театр уміщував 60 тисяч осіб).Що спільного має ця споруда із сучасним театром, які відмінності? Чи відповідають тогочасні назви частин театру сучасним?
2.Поміркуйте, чому в Давній Греції театр називали «школою для дорослих», а авторів трагедій - «вождями мудрості».
3. У чому особливості давньогрецького театру? Порівняйте давньогрецький і сучасний театр.
Завдання №3
Описати за зображенням в підручнику стор. 178 які почуття виражали театральні маски.
Відповідь: гнів, благання, горе і радість.
Хвилина відпочінку: Вправи «Вухо — ніс»: Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою рукою через ліве вухо. Одночасно відпустити вухо і ніс, плеснути в долоні, потім поміняти положення рук «з точністю до навпаки».
Освітні продукти навчання;
- макет давньогрецького портику (презентують учні)
Вставте пропущені слова.
1) Раз у... (чотири) роки в Давній Греції відбувалися спортивні змагання — ... (Олімпійські) ігри. Вони проходили в місті ... (Олімпія), що розташоване на півострові ... (Пелопоннес). Під час цих змагань у Греції припинялися всі ... (війни).
2) У ІХ—VІІІ ст. до н. е. греки на основі ... (фінікійського) алфавіту, що мав тільки ... (приголосні) літери, створили свій алфавіт. Грецький алфавіт складався з ... (24) літер, що відповідали ... (приголосним) та ... (голосним) звукам.
РЕФЛЕКСИВНЕ ПОЛЕ:
Закінчіть речення:
Запитання до учнів:
V. Домашнє завдання.
§ 38 (стор. 173 – 178 ), прочитати, заповнити таблицю стор.177. (О.І. Пометун, П.В. Мороз, Ю.Б. Малієнко).