Урок "Мистецтво Стародавньої Греції"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку з всесвітньої історії для 6 класу «Мистецтво Стародавньої Греції". Тип уроку: урок формування компетентностей. Урок розроблено згідно змістових полей такого типу уроку. В конспекті уроку є різні форми роботи з учнями з метою формування компетентностей на різних змістових полях компетентнісного уроку, QR-код для роботи в інтернеті, хвилинку відпочинку, вказуються, які саме компетентності розвиваються на етапі уроку.
Перегляд файлу

Урок історії в 6 класі:

Тема уроку «Мистецтво стародавньої Греції» (практичне заняття)

Тип уроку: урок формування компетентностей, практичне заняття.

Обладнання: програма з історії, підручник «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс), О.І. Пометун, П.В. Мороз, Ю.Б. Малієнко , Київ, видавничий дом «Освіта» 2014, атласи та контурні карти, настінна карта, ілюстрації, презентація, телефони з виходом в Інтернет.

Хід уроку:

ЗМІСТОВЕ ПОЛЕ УРОКУ:

Повідомлення теми.

План уроку:

  1. Особливості давньогрецької архітектури.
  2. Давньогрецька скульптура і живопис.
  3. Особливості давньогрецького театру.

ПОЛЕ ЦІЛЕСТВОРЕННЯ УРОКУ: очікувані результати

Очікувані результати:

  • скласти уявлення про мистецтво Стародавньої греції; (інформаційна компетентність, загальнокультурна компетентність)
  • розкрити процес становлення театрального мистецтва та літератури в Давній Греції, розповісти про історію виникнення й особливості основних театральних жанрів – трагедії та комедії. (інформаційна компетентність, загальнокультурна компетентність, культурна самосвідомість, спілкування державною мовою)
  • удосконалювати навички роботи з підручником, складання узагальнювальних таблиць, ребусів; (інформаційна компетентність, логічна компетентність)

 

  • вміти знаходити інформацію в Інтернеті (інформаційна компетентність, інформаційно- цифрова компетентність)

 

  • усвідомлювати вплив давньогрецького мистецтва на культуру інших народів (інформаційна компетентність, загальнокультурна компетентність, культурна самосвідомість,  соціальна та громадянська компетентності )

ЕМОЦІЙНЕ ПОЛЕ УРОКУ: кубік настрою.

 

МОТИВАЦІЙНЕ ПОЛЕ:

Вчитель:

Відгадати ребус:

 

 

 

                                                                           ребуси    2=У

 

Слово: культура.

  • Що таке культура?
  • Які ви знаєте елементи культури?
  • Що таке мистецтво?
  • Що таке скульптура?
  • Що таке архітектура?

Давньогрецьке мистецтво внесло вагомий внесок у світове мистецтво. Його характеризують як гармонійне, врівноважене, красиве, чітке пропорційне і впорядковане. Людина в ньому досконала фізично і морально.

В античній Греції був розквіт багатьох видів мистецтва, таких як скульптура, вазопис, архітектура та театр.

ТЕХНОЛОГІЧНЕ ПОЛЕ:

Актуалізація навчальної діяльності учнів.

Асоціативний кущ

1.Знайдіть ключовий термін у записі теми уроку. Поставте запитання до цього слова.

2. Що означає цей термін?

3. Які асоціації викликає у вас цей термін?

Дошка запитань. Учням пропонується скласти запитання, які записуються на дошці.

  1. У чому своєрідність архітектури давніх греків? Які пам’ятки уславили архітектуру Давньої Греції?    

 Уявіть, що ви перебуваєте у стародавніх Афінах й оглядаєте пам’ятки Акрополя. Використовуючи текст  й ілюстрації, проведіть уявну екскурсію Акрополем.

Вчитель:

Мистецтво Стародавньої Греції – це спокійна і велична краса, гармонія і ясність, які  служили зразком і джерелом для пізніших епох історії культури.

Найбільшим досягненням архітектури Стародавньої Греції були храми. Вважають, що прообразом для храму послужило давнє житло греків – прямокутна в плані будівля з двома колонами перед входом. Храм складався з приміщення без вікон, де знаходилася статуя божества, будівлю оточували в один або два ряди колони. Вони підтримували балки перекриття і двосхилий дах. У напівтемному внутрішньому приміщенні біля статуї бога могли бувати лише жерці, народ же бачив храм тільки зовні.

До найбільш значних архітектурних комплексів відноситься центральний афінський архітектурний ансамбль Акрополь, що представляє собою майстерний твір будівельного мистецтва, зведений найвизначнішими майстрами в середині і першій половині V ст. до н.е.

Асиметричний ансамбль Акрополя, блискучий приклад єдиного композиційного задуму, включав в себе наступні споруди:

  • головний храм Парфенон;
  • парадний вхід на західному схилі Акрополя – Пропілеї;
  • грандіозну статую Афіни – воїна – Промахос, створену скульптором Фідієм;
  • побудовані пізніше невеликий храм Афіни – Переможниці, або Ніке Аптерос і Ерехтейон – храм присвячений Афіні і Посейдону.

Завдання №1

Підписати на малюнку де знаходяться споруди Афінського Акрополя, використовуючи зображення в Інтернеті за QR код.[5]

http://qrcoder.ru/code/?http%3A%2F%2Fosvita.ua%2Fvnz%2Freports%2Farhitektura%2F25295%2F&4&0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ансамбль Афінського Акрополя (V ст. до н.е.). Реконструкція загального вигляду

 

1. Визначте, до якого стилю належать зображені колони.

2. Укажіть споруди Акрополя відповідно до цифр.

3. Доберіть слова та словосполучення для розповіді про ці споруди.

 2.Які найвидатніші твори давньогрецької скульптури?

Вчитель: Головне правило, якого дотримувалися грецькі скульптори – наслідування природи (ідеалу). Коли людське тіло стало «культом» для художників, головними персонажами були боги та герої, згодом до них приєднались олімпіоніки (переможці Олімпійських ігор), філософи воєначальники, поети і лікарі.

Завдання №1

Опираючись на текст підручника стор. 175 виконати завдання. Обрати одну зі статуй, назвати її автора та зображеного героя.

Завдання №2

Співвіднести фото скульптора з його витвором.

http://images.myshared.ru/97368/slide_11.jpg

  1. Поліклет

http://images.myshared.ru/97368/slide_11.jpg

А)Статуя «Поранена амазонка»

http://svitppt.com.ua/images/4/3758/770/img1.jpg

2) Фідій

http://zhitanska.com/sites/default/files/images/stories/ZHVV/Acropolis/Afina_Parfenos.jpg

Б)Статуя Афіни Парфенон

http://900igr.net/datas/mkhk/Skulptory/0024-024-Miron-grecheskij-skulptor-serediny-5-v.-do-n.-e.-iz-Elevfer-na.jpg

  1. Мірон

http://khanko.com.ua/images/skulyptura/mistectvo-davnyoi-grecii.jpg

В) Дискобол

 

Відповідь: 1А, 2Б, 3В.

Вчитель: Найпоширеніший посуд у побуті греків – глиняна посудина, що призначалася для зберігання різних продуктів. Одним із таких мистецтв був вазопис.

Вазопис – це розпис предметів домашнього начиння. Найпоширеніші форми ваз, які існували в той час, це амфора – посудина для зберігання вина і масла, кратер – подібне до чаші, килик – посудина для пиття вина і гідро – висока ваза для зберігання води.

Стилі вазопису: чорнофігурний та червонофігурний, строгий, вільний і розкішний стилі.

Чорнофігурному стилю притаманне зображення чорних силуетів розпису, що чітко виділяється на червонуватому тлі глини. Технологія цього стилю така: фігурки наносяться чорним лаком на жовте або червоне тло глиняної посудини, а внутрішні контури подряпуються голкою.

Червоно фігурна ваза відрізнялася тим, що на ній чорним кольором зафарбовувалося тло, а видряпані фігурки зберігали природний колір глини – жовто-червоний.

Завдання №3

У чому відмінність червоно фігурного вазопису від чорнофігурного?

Завдання №4

Дайте відповіді на питання опираючись на зображення в підручнику стор. 176.

  1. Які вази відносяться до червонофігуного стилю, а які до чорнофігурного?

1)

 https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/45/NAMA_H%C3%A9racl%C3%A8s_%26_Triton.jpg/800px-NAMA_H%C3%A9racl%C3%A8s_%26_Triton.jpg

чорнофігурна

2)

 http://img-fotki.yandex.ru/get/4705/17637960.5/0_e24cc_c51fa665_orig

чорнофігурна

3)

http://subject.com.ua/textbook/history/6klas_v/6klas_v.files/image213.jpg

червонофігурна

4)

http://ito.vspu.net/ENK/2011-2012/kompleks_new_magistru/rob_styd/13_14/Poklycka/images/-------15.png

червонофігурна

 

Відповідь: червонофігурні – 3, 4; чорнофігурні – 1, 2.

 3. Як виник грецький театр? Які вистави грали в грецькому театрі?

Завдання №1

Виписати поняття та дати визначення, стосовно Давньогрецького театру, спираючись на ілюстрацію та текст підручника стор. 177-178.

http://kuncevo.ucoz.ru/biblioteka/vs_ist6_2/pc171.jpg

Відповідь:

Театр – місце для видовищ.

Скена – намет (сцена).

Оркестр – майданчик для хору та музикантів.

Трагедія – вистава зі сумним змістом.

Комедія – вистава з життєрадісними подіями.

Завдання №2:

1. Роздивіться сучасний вигляд одного з найбільших грецьких театрів в Епідаврі на 20 тисяч глядачів. (В Ефесі театр уміщував 60 тисяч осіб).Що спільного має ця споруда із сучасним театром, які відмінності? Чи відповідають тогочасні назви частин театру сучасним?

2.Поміркуйте, чому в Давній Греції театр називали «школою для дорослих», а авторів трагедій - «вождями мудрості».

3. У чому особливості давньогрецького театру? Порівняйте давньогрецький і сучасний театр.

Завдання №3

Описати за зображенням в підручнику стор. 178 які почуття виражали театральні маски.

http://subject.com.ua/textbook/history/6klas_v/6klas_v.files/image216.jpg

Відповідь: гнів, благання, горе і радість.

Хвилина відпочінку: Вправи «Вухо — ніс»: Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою рукою через ліве вухо. Одночасно відпустити вухо і ніс, плеснути в долоні, потім поміняти положення рук «з точністю до навпаки».

Освітні продукти навчання;

- макет давньогрецького портику (презентують учні)

  • виконання завдання:

Вставте пропущені слова.

1)  Раз у... (чотири) роки в Давній Греції відбувалися спортивні змагання — ... (Олімпійські) ігри. Вони проходили в місті ... (Олімпія),  що розташоване на півострові ... (Пелопоннес). Під час цих змагань у Греції припинялися всі ... (війни).

2)  У ІХ—VІІІ ст. до н. е. греки на основі ... (фінікійського) алфавіту, що мав тільки ... (приголосні) літери, створили свій алфавіт. Грецький алфавіт складався з ... (24) літер, що відповідали ... (приголосним) та ... (голосним) звукам.

РЕФЛЕКСИВНЕ ПОЛЕ:

Закінчіть речення:

  • Після практичної роботи я знаю…
  • Після практичної роботи вмію …
  • Після практичної роботи розумію ….
  • Я розповім батькам і друзям….
  •  Узагальнення та систематизація знань.

Запитання до учнів:

  • Обговоріть, які с пам’яток культури Стародавньої Греції справили на вас найбільше враження. Чому? Що було найцікавішим? Поясніть.
  • «Як ви вважаєте, чому саме грецька культура продовжує відігравати велику роль у житті багатьох поколінь людей».
  • Оцінювання учнів

 

V. Домашнє завдання.

§ 38 (стор. 173 – 178 ), прочитати, заповнити таблицю стор.177. (О.І. Пометун,                       П.В. Мороз, Ю.Б. Малієнко).

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
22 липня 2022
Переглядів
1966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку