Урок .І.Франко "Лисичка і Журавель"

Про матеріал
Учні знайомляться з творчістю І.Я.Франка. Вчаться застосовувати на практиці інноваційний метод "Фішбоун", працюють у групі.
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ 3КЛАС.

ТЕМА: Не роби іншому того, чого сам не любиш. І.Я.Франко «Лисичка і Журавель»

МЕТА:поглибити знання учнів про творчість І.Франка; вчити учнів виділяти головних героїв казки, давати їм характеристику; правильно оцінювати поведінку персонажів; формувати навички правильного та свідомого читання мовчки і вголос; виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність, порядність.

Обладнання:ілюстрації лисички і журавля, схема до методу «Фішбоун», портрет І.Я.Франка.

                                      ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент.

Раз, два, три, чотири, п’ять

Дружно будем працювати.

Ми урок розпочинаєм

І за парти всі сідаєм.

ІІ. Мовленнєва розминка. Скоромовки (вивчені раніше)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІV.  Мотивація навчальної діяльності.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Сьогодні ми ознайомимося з українською казкою, автор якої є І.Я.Франко.
  1. Опрацювання статті про І.Я.Франка.

І. Франко народився в селі Нагуєвичі Львівської області 27 серпня 1856р. в родині коваля Якова і Марії Кульчицької. Батько рано помер, але встиг віддати його до початкової школи. Дядько Іван навчив його читати й писати українською. Потім Іван вчився в Дрогобицькій школі. У 1867р. він вступив до Дрогобицької гімназії. Там він багато читав і почав писати вірші. Перший вірш Франка мав назву «На Великдень» 1871р. і був присвячений батькові. Скінчивши гімназію він вступив до Львівського університету. 28 травня 1916р. І.Я.Франко помер. Його поховано у Львові.

3. Спробуйте відгадати героїв казки. Хто це?

В темнім лісі проживає.                         Прохолоди чиста просинь-

Довгий хвіст пухнастий має.                На поріг ступає осінь.

Їй на місці не сидиться.                            Вдаль від рідної землі

Як зовуть її?...(Лисиця)                                    Відлітають….(Журавлі)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Демонстрація ілюстрації головних героїв.

лисичка.jpgV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

Опрацювання казки І.Я.Франка «Лисичка і Журавель».

  1. Виразне читання казки вчителем.
  2. Словникова робота.

( З’єднайте слова лівого стовпчика із їхнім тлумаченням із правого стовпчика)

Призволяйся*                          *залишатися ні з чим;

Облизня спіймавши*             * дала за рік, не робити обіцянку;

Зареклася*                                * потоваришували;

Заприятелювали*                    * пригощайся, їж.

  1. Руханка.
  2. Читання учнями казки «ланцюжком».

 

 

  1. Інноваційний метод «Фішбоун»

фіш.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голова риби – Тема.                               Лисичка і Журавель.

 

Верхні кістки - Основні                                 скупість

Поняття теми, причини                              гостинність

які вели до проблеми.                                  щирість

                                                                             дружба

Нижні кістки – Факти

Що підтверджують наявність             приготування їжі

сформульованих причин,                    зустріч гостя

або суть поняття.                                    пригощання

                                                                   відношення один до одного

Хвіст – відповідь на

поставлене запитання,                   Не роби того чого сам не любиш.

висновок,узагальнення.

  1. Презентація роботи.
  2. Театралізація казки «Лисичка і Журавель»

Робота в групах.

1 група :  « Лисичка прийшла до Журавля»

2 група:   «Журавель прийшов до Лисички»

VІ. Підсумок уроку.

  • Чого навчає ця казка?
  • Чого не слід робити у повсякденному житті?

 VІІ.  Домашнє  завдання.

Складіть свою кінцівку казки, щоб вона закінчилася позитивно.

 

docx
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку