Урок позакласного читання "Увійди в природу другом"

Про матеріал
Дана розробка уроку позакласного читання сприятиме формуванню знань учнів про хвойні рослини на прикладі ялини, про їх значення у природі та житті людини; екологічної культури, свідомості і мислення учнів; розвитку читацьких смаків, пізнавальних інтересів, творчих здібностей; формуванню вміння зосереджуватись, аналізувати, фантазувати; вихованню почуття відповідальності, бережливе та турботливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

       Тема. Увійди в природу другом.  Ялинка для природи і для  людей

     Мета. Формування знань про хвойні рослини на прикладі ялини;  про їх значення у природі та житті людини; екологічної культури, свідомості і мислення учнів.  Розвивати читацькі смаки, пізнавальні інтереси, творчі здібності; формувати вміння зосереджуватись, аналізувати, фантазувати. Сприяти вихованню почуття відповідальності,  бережливе та турботливе ставлення до природи.

Обладнання. Малюнки, мультимедійна дошка, картки, кольорові кульки,  штучна ялинка.

 

Хід  уроку

І. Організація учнів до уроку.

- В народі кажуть: «Добрий гість – в домі радість» . Посміхніться і привітайтеся з гостями.

- А наш урок хочу розпочати такими словами:

Нема здоров’я без природи.

Нема добра без доброти.

Немає більше насолоди.

Аніж природу і здоров’я берегти!

  • Давайте повторимо правила роботи на уроці (читають з дошки).
  • Сьогодні на уоці:                           Дихальна зарядка

                                                         Мовна розминка

                                                        «Очікування»

                                                         Слухання творів

                                                        Інсценізація оповідання

                                                        Фізкульттренінг

                                                        Ознайомлення з новим твором

ІІ. Мовна розминка.

  • Сьогодні до нас завітала гостя. А хто вона спробуйте відгадати:

Зелену сукню маю –

Ніколи не знімаю.

Один –єдиний раз на рік

Зірками прикрашаю.                      (1 слайд)

1. Дихальні вправи.     (2 слайд)

- Зараз ми побуваємо у зимовій казці. Давайте уявимо, що з неба падають сніжинки . Спробуємо спіймаємо одну з них і зігріти своїм подихом. А тепер ще одну спіймаємо і легеньким подихом відправимо її на малюнок.

2. Гімнастика для очей. ( 3 слайд)

3. Читання слів- анограм.

   - До якої родини належить ялинка? ( До родини  хвойних).

-  А зараз ми дізнаємось яких « близьких родичів» має ялинка. Для цього нам потрібно прочитати анограми.

 Сонас

4. Читання деформованих речень (робота в парах).

- А якщо ви зможете прочитати деформовані речення, то зможете дізнатися, яку користь приносять  ялинки.

І ряд.   гаЗбачують трявіпо схемки.  (Збагачують повітря киснем).

ІІ ряд.  Є  леживнням і мідовкою ядл ринтва. (Є живленням і домівкою для тварин).

ІІІ ряд.  куЛівальні стивлавості хвої, шокши, гопанів.  (Лікувальні властивості хвої, шишок, пагонів).

А як  ще служить  ялинка людям нам розкажуть діти. (Виступи підготовлених учнів)

 - А чи знаєте ви, що скрипки з ялинової деревини вже більше 300 років заворожують           нас своїм голосом, що вміє плакати і співати. Жодне інше дерево не дає такого резонансу, як ялина. Це тому, що її деревина відрізняється винятково рівномірним розподілом волокон.

  - А чи знаєте ви, що у народній медицині використовують бруньки ялини при мікроінфарктах, туберкульозі легенів. В медицині виготовляють мазь із смоли ялини, яка лікує нариви, фурункули.

               -    3 хвої ялини отримують ефірну олію, яку використовують у парфумерії.

- А яку цінність мають хвоя й гілки ялини ? Чим є хвоя і гілки ялини для
свійських тварин ?

          - Хвоя й гілки ялини мають кормову цінність, їх використовують як корм для свійських тварин. У свіжому вигляді хвоя шкідлива для тварин, а у висушеному слід давати невеликими порціями.

5. Читання прикмети про ялинку.

- В народі існують прикмети про ялинку. Давайте прочитаємо одну із них.  (слайд 4)

Розкриваються шишки ялини – буде тепла і сонячна погода.

(Читання у повільному темпі, у звичайному, з запитальною інтонацією, з окличною).

  • А які прикмети знаєте ви? (Відповіді  учнів).

 - Ялини опускають свої гілки вниз - чекай дощу, піднімають вгору — на ясну погоду.

      -   Шишки на  ялині ростуть низько - на ранні морози; високо – на холоди в кінці      зими.

 

6. Вправа «Очікування»

- На ваших партах лежать різнокольорові  кружечки. Напишіть ваші очікування від уроку.

- Я сподіваюсь, що наш урок буде творчим, добрим, повчальним і радісним.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.(слайд 5)

  • Сьогодні ми вирушаємо назустріч веселому святу. І це свято – Новий рік. У ці дні майже у кожній оселі з’являються ялинки. І тема  нашого уроку  «Увійди в природу другом».
  • Отже, яка мета нашого уроку? (Відповіді дітей)

2. Робота над виставкою книг.

ІV. Актуалізація читацького досвіду.

- Які твори ви прочитали, готуючись до уроку?  (Відповіді дітей)

1. Галина Кирпа «Моя ялинка»;

2.  «Ялинка» Сергій Михалков в перекладі Грицька Бойка;

3.  – Актори нашого класу підготували інсценізацію оповідання «Ялинка» Євгена Шморгуна.

 

Ялинка

(Євген Шморгун)

Автор.

 Були діти в лісі якраз напередодні Нового року. І натрапили на чудову струнку ялинку. Та щей прикрашену!

Назар.    – Отут, певно, лісові мешканці Новий рік зустрічатимуть!  А я думав. Що так лише в казці буває.

Саша.     – Хтось на гілках стрічечки зав’язав,  кульки і метелика повісив…  Ще й підперезав паперовим ланцюжком!

Ілля.   – Може тут недавно гралися діти, а може, мисливці. Жартома все це повісили на ялинку.

Саша.   – Якби знаття, то й ми б якусь іграшку принесли.

Назар.   – А це ми зараз зробимо!

Ілля.   – Наш подарунок звірятам. Нехай ласують.

Автор.   Ялинка стала ще красивішою.

Саша.   – Якби  ще зірку на вершечок….  Правда, вночі над ялинкою засяють справжні зорі!

Ілля. – Тут і місце є для хороводу!

Автор.

Хлопчики тупали довкола ялинки по неглибокому снігу. Було весело, радісно і легко.

 

 (сосна),  римодна (модрина), керд (кедр), ліяцьве (ялівець), лиця (ялиця), сит (тис), утя (туя).

 

 

                                                                                                                

 

 5. Перегляд мультиплікаційної вистави вірша Олександра Олеся  «Ялинка»

  •       Як ви гадаєте чи зрозумів хлопчик, що рубати ялинок не можна? Що йому можна    порадити?

   (Відповіді дітей)

  6. Слухання прозових творів.

  а) «Ялинка» М.Коцюбинський;

  б) «Ялинка» Ганс  Крістіан Андерсен.

  (Висновки)

  7. Фізкульттренінг.

  - Хто  оберігає природу – встає.

   -Хто кривдить тварин – сідає.

  - Хто не забруднює навколишнє середовище – плескає три рази в долоні.

  - Хто не ламає гілки дерев -  3 рази підстрибує.

  - Хто чекає Нового року -  посміхається сусідові.

  - Хто підгодовує пташок взимку – присідає.

  - Хто не кривдить ялинку – гладить себе по голові.

 

   V. Підготовка до наступної теми позакласного читання «Пригоди твоїх ровесників».

   1. Бесіда.

    - Готуючись до уроку мені до рук потрапила дуже цікава книжка. Вона називається         «Тореадори з Васюківки»  Всеволода Нестайка. (слайд 5 )

   - Які твори цього автора ми вже читали? (Відповіді учнів)

   - В цій книзі розповідається про надзвичайні пригоди двох хлопчиків ваших ровесників. Я  хочу щоб ви прослухали уривок  з цього  твору. Але спочатку давайте з’ясуємо значення окремих слів.

  (Слайд 6)

   2. Слухання грамзапису уривка  твору  «Тореадори з Васюківки»

   3. Переказ уривка (що найбільше сподобався) твору  підготовленим учнем.

  4. Бесіда.

    - Є ще багато інших творів про пригоди ваших ровесників. Тема наступного уроку     позакласного читання «Пригоди твоїх ровесників». Я думаю, що вона вас зацікавила і ви підготуєтесь до неї так само гарно, як і сьогодні.

- Список рекомендованої літератури ви зможете знайти у класному куточку.

  •  

              ( Звучить музика. Діти взявшись за руки ходять круг ялинки)

Пісня «У лісі, лісі темному»  (виконують  учні класу).

4. Робота з деформованим текстом (робота в групах).

- У кожного  з вас на парті лежать листочки з текстом. Ваше завдання – пронумерувати речення в правильному порядку і відгадати з якого це вірша?  Хто його автор?

Сам  запрігся в саночки

Одягнувся в кожушинку,

Раз я взувся в чобітки,

І поїхав по ялинку.

           

 

 

 

       VІ. Підсумок уроку.

           - Чи здійснилися ваші сподівання? (Відповіді дітей)

  •            -  Якщо так, то прикрасьте своїми новорічними кульками  нашу ялинку.

      Наш урок закінчується. Що ви можете порадити всім людям перед Новим роком?

      (Відповіді  учнів)

 

 

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

            

 

docx
Додав(-ла)
Чіпак Марія
Додано
9 грудня 2019
Переглядів
715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку