Тема. Увійди в природу другом. Ялинка для природи і для людей Мета. Формування знань про хвойні рослини на прикладі ялини; про їх значення у природі та житті людини; екологічної культури, свідомості і мислення учнів. Розвивати читацькі смаки, пізнавальні інтереси, творчі здібності; формувати вміння зосереджуватись, аналізувати, фантазувати. Сприяти вихованню почуття відповідальності, бережливе та турботливе ставлення до природи. Обладнання. Малюнки, мультимедійна дошка, картки, кольорові кульки, штучна ялинка.
Хід уроку І. Організація учнів до уроку. - В народі кажуть: «Добрий гість – в домі радість» . Посміхніться і привітайтеся з гостями. - А наш урок хочу розпочати такими словами: Нема здоров’я без природи. Нема добра без доброти. Немає більше насолоди. Аніж природу і здоров’я берегти!
Мовна розминка «Очікування» Слухання творів Інсценізація оповідання Фізкульттренінг Ознайомлення з новим твором ІІ. Мовна розминка.
Зелену сукню маю – Ніколи не знімаю. Один –єдиний раз на рік Зірками прикрашаю. (1 слайд) 1. Дихальні вправи. (2 слайд) - Зараз ми побуваємо у зимовій казці. Давайте уявимо, що з неба падають сніжинки . Спробуємо спіймаємо одну з них і зігріти своїм подихом. А тепер ще одну спіймаємо і легеньким подихом відправимо її на малюнок. 2. Гімнастика для очей. ( 3 слайд) 3. Читання слів- анограм. - До якої родини належить ялинка? ( До родини хвойних). - А зараз ми дізнаємось яких « близьких родичів» має ялинка. Для цього нам потрібно прочитати анограми. Сонас
(сосна), римодна (модрина), керд (кедр), ліяцьве (ялівець), лиця (ялиця), сит (тис), утя (туя). |
5. Перегляд мультиплікаційної вистави вірша Олександра Олеся «Ялинка»
(Відповіді дітей) 6. Слухання прозових творів. а) «Ялинка» М.Коцюбинський; б) «Ялинка» Ганс Крістіан Андерсен. (Висновки) 7. Фізкульттренінг. - Хто оберігає природу – встає. -Хто кривдить тварин – сідає. - Хто не забруднює навколишнє середовище – плескає три рази в долоні. - Хто не ламає гілки дерев - 3 рази підстрибує. - Хто чекає Нового року - посміхається сусідові. - Хто підгодовує пташок взимку – присідає. - Хто не кривдить ялинку – гладить себе по голові.
V. Підготовка до наступної теми позакласного читання «Пригоди твоїх ровесників». 1. Бесіда. - Готуючись до уроку мені до рук потрапила дуже цікава книжка. Вона називається «Тореадори з Васюківки» Всеволода Нестайка. (слайд 5 ) - Які твори цього автора ми вже читали? (Відповіді учнів) - В цій книзі розповідається про надзвичайні пригоди двох хлопчиків ваших ровесників. Я хочу щоб ви прослухали уривок з цього твору. Але спочатку давайте з’ясуємо значення окремих слів. (Слайд 6) 2. Слухання грамзапису уривка твору «Тореадори з Васюківки» 3. Переказ уривка (що найбільше сподобався) твору підготовленим учнем. 4. Бесіда. - Є ще багато інших творів про пригоди ваших ровесників. Тема наступного уроку позакласного читання «Пригоди твоїх ровесників». Я думаю, що вона вас зацікавила і ви підготуєтесь до неї так само гарно, як і сьогодні. - Список рекомендованої літератури ви зможете знайти у класному куточку. |
( Звучить музика. Діти взявшись за руки ходять круг ялинки) Пісня «У лісі, лісі темному» (виконують учні класу). 4. Робота з деформованим текстом (робота в групах). - У кожного з вас на парті лежать листочки з текстом. Ваше завдання – пронумерувати речення в правильному порядку і відгадати з якого це вірша? Хто його автор? Сам запрігся в саночки Одягнувся в кожушинку, Раз я взувся в чобітки, І поїхав по ялинку.
|
VІ. Підсумок уроку.
- Чи здійснилися ваші сподівання? (Відповіді дітей)
Наш урок закінчується. Що ви можете порадити всім людям перед Новим роком?
(Відповіді учнів)