Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах». Контрольна робота №4. Навичка читання вголос «Як птахи готуються летіти у вирі

Про матеріал
Тема уроку. Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах». Контрольна робота №4. Навичка читання вголос «Як птахи готуються летіти у вирій» Матеріал уроку.Життя дається людині на добрі справи. Тетяна Щербаченко «Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні» Мета уроку. Ознайомити дітей із життєвим і творчим шляхом письменниці, зацікавити її творчістю. Розвивати вміння виразно, свідомо читати . Формувати навички аналізу літературного твору, вчинків героїв, вміння аргументувати свою думку. Виховувати життєрадісних, активних, допитливих дітей. Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Дата                                                            Урок                                          Літ.читання

Тема  уроку.  Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах». Контрольна робота №4. Навичка читання вголос «Як птахи готуються летіти у вирій»

Матеріал  уроку.Життя   дається  людині  на  добрі  справи.  Тетяна   Щербаченко  «Як  пасує  краватка,  або  Чому  не   всі  поросята   брудні»

Мета  уроку. Ознайомити  дітей  із  життєвим  і  творчим шляхом   письменниці,  зацікавити   її  творчістю.  Розвивати   вміння  виразно,  свідомо  читати . Формувати  навички  аналізу  літературного  твору,  вчинків   героїв,  вміння   аргументувати   свою  думку.  Виховувати   життєрадісних,  активних,  допитливих  дітей.

Тип  уроку.  Вивчення  нового  матеріалу.

Хід  уроку

  1.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку.

- Тема  нашого  уроку: «Життя   дається  людині  на  добрі  справи.»  Як  ви  розумієте  цей  вислів?

-Людина – творець  добра.  У  душі  вона  має  доброту,  чуйність,  щирість.   Вона  здатна   розділити  з  іншою  людиною  радість,  успіх, біль чи  невдачу,  підтримати  в  тяжку  хвилину. Героїню  твору,  з  яким  ми  будемо  сьогодні  знайомитися,  звати  Дариною.  В  її  імені -   корінь  Дар.  Як  і  в  словах  «дарувати»,  «дарунок».  Чи  випадково  авторка  назвала  дівчинку   таким  іменем?  Спробуємо  відповісти  на  це  питання  в  кінці  уроку.

    Дарина – головна  героїня  оповідання Тетяни   Щербаченко  «Як  пасує  краватка,  або  Чому      не   всі  поросята   брудні».  Знайомство  із «Даринкою».

Це -  звичайна  дівчинка.  Дуже  допитлива,  мила,  винахідлива,  трішки  хитруля  й  вередуля.  Вона  часто  потрапляє  в  цікаві,  часом  самою  вигадані  ситуації.  Її оточують  гарні  люди.  Мудрості  навчають  матуся,  дідусь,  бабуся.  Вона  прислухається   до  їхніх  порад,  але  часто  робить  так,  як  здається  цікавішим  для  неї.

  1.  «Інтерв’ю»   з  автором  оповідання.

- Коли  я  взяла  в  руки  оповідання,  над  яким  ми  сьогодні  працюємо,  то,  звичайно,  захотіла  дізнатися  про його  автора.  Я  прочитала  цікаве  інтерв’ю   з  Тетяною  Стус (Щербаченко).  До  речі,  що  означає  слово «інтервю»?

3.Словникова   робота.

 Інтерв’ю – призначена  для  опублікування  в  пресі   або  оприлюднення  через  радіо  чи  телебачення  розмова  журналіста  з  кимось.

  З  інтерв’ю  я  дізналась,  що  Тетяна   Стус  (Щербаченко) - авторка та дослідниця книжок для дітей. Народилася на Луганщині в учительській родині. За освітою – вчитель. У професійному минулому – педагогіка, журналістика, керівництво редакціями й текстами.

             Авторка дівчачого бестселера «Панночка» (2007, 2008, 2010, 2012), оповідань «Пуп Землі,    або Як Даринка світ рятувала» (2007), «Як не заблукати в Павутині» (2013),  «Біла, Синя та інші» (2014), «Їжак Вільгельм» (2016) та інших книжок.

Бестселер – це  книга,  яка  видається  великим  тиражем  і  користується  великим  попитом.

Власну мету в літературі для дітей вбачає в тому, щоб «сказати дітям те, про що не встигаємо з ними поговорити». Член журі конкурсів дитячої літератури.

    Мама трьох дівчаток . Говорить,  що  першим  критиком  її  творів  є  старша  донька  Дарка.   Не уявляє власний простір без книжок, техніки та текстових редакторів. Каже, що для реалізації всіх творчих планів їй бракує ще бодай однієї себе. (Слайд  із  портретом  Тетяни  Щербаченко).

   Коли  кореспондент  запитав  у  Тетяни  Щербачеко  про  її   творчі плани,  то  вона  сказала: «Задумів – море-океан, вистачить на всеньке життя. Я із задоволенням уявляю, як стану колись енергійною літньою пані й матиму одне основне заняття: писати-писати-писати історії для дітей… Ну, ще обов’язково кататимуся з коханим на велосипедах, як тепер. Ось тоді можна буде з повним правом сказати, що я – Дитяча Письменниця».

  1. Робота  над  оповіданням.

а) Читання  вчителем  від  початку  тексту ( с.33)  до  речення  «І  вона   таки  знайшла!» (включно, с.35).

б)  Вікторина «Чи  уважний  ти  слухач?»

-   Про  яку  пору  року   йдеться? (Літо)  Де  відбуваються  події?

-  З  ким  дружила   дівчинка в  селі? У  яку   гру   любили  гратися   діти?

-   Що  таке  «отава»? У  якій  країні  є  місто  Оттава?

-  Що  ви  дізналися  про  Канаду? Чим  була  засмучена  Даринка?

- Що  взяла  з   собою  в  постіль  Даринка?  Для  чого?

в) Самостійне  мовчазне  читання учнями  наступної  частини  оповідання (с.35-39).

Завдання  перед  читанням:  знайдіть  відповідь  на  питання.

-  Чим  займалася   Даринка  наступного  дня?

г) Відповідь  на  поставлене  перед  читанням  запитання  (усно).

г)  Перевірка  розуміння   прочитаного.

 « Дай  відповідь  одним  словом  або  словосполученням»

- Що  робив  Микита  наступного  дня? (Допомагав   копати  картоплю)

-  Куди   поїхали  дівчатка?  (До  крамниць)  Хто  вона:  маленька,   рожева,  з  прозорими  вушками,  з  тоненькими  ніжками,  лагідна… ?  (Паця)

-  Як  Дарця  назвала  поросятко?  (Жека)

-  Що  хотіла  зробити  з  поросятком  дівчинка  спочатку?  (Скупати  й  вигуляти)

-  Що  послужило  повідком  для  Жеки?  (Дідусева  краватка)

-  Де  відразу  ж  опинилося   поросятко  після  купелю? (В  калюжі)

д)  Читання  останньої  частини   тексту  учнями  вголос (с.39-41).

-  Де  опинилося  поросятко  потім,   зараз  дізнаємось.

е)  Вибіркове  читання

-  Що  стало  причиною  того,  що  поросятко  опинилося   на  руках  у  весільної   матері – тьоті  Свєти?

-  Як  відреагували  на  появу   Жеки   на  весіллі?

-  Як  пояснила  його  появу  бабуся?

-  Яка  розмова  відбулась   між  дідусем  і  дівчинкою?

5.  Робота  в  групах.Творче завдання. Складіть  розповідь  на  тему  «Я  -  дитина»,  використовуючи  слова:  «мрію»,  «знаю»,  «роблю»,  «бажаю».

8. Підсумок  уроку.Читайте книги , бо тоді ви пізнаєте багато нового і корисного для себе . Книги   розвивають кругозір , мислення і фантазію . Хай вони стануть постійними супутниками у вашому житті.

  • Чи  випадково  авторка  назвала  дівчинку – героїню твору  іменем  Дарина? 
  • Чи  схожий (схожа)  ти  на  Даринку,  Микиту?  Чим  саме?
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зискун Марія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
5995
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку