Практична робота «Інтегровані уроки у початковій школі як ефективна форма навчання молодших школярів».
Слухача курсів
підвищення кваліфікації
очно-дистанційної форми навчання
(18.09.2017-18.12.2017)
вчителя початкових класів
вищої категорії
ЗОШ І-ІІІ ступенів №9 м. Подільська
Удочкіної Тетяни Анатоліївни
Інтегрований урок
3 клас
Літературне читання - українська мова
Зінтегровані теми уроків:
Тема. ТАРАС ШЕВЧЕНКО: СТОРІНКИ ЖИТТЯ І ТВОРЧОСТІ
Літературне читання :АНТІН ЛОТОЦЬКИЙ «МАЛИЙ ТАРАС ЧУМАКУЄ».
Українська мова : ІМЕННИКИ - ВЛАСНІ ТА ЗАГАЛЬНІ .ВЕЛИКА БУКВА У ВЛАСНИХ НАЗВАХ
Мета:
Формування ключових компетентностей:
- уміння вчитися: самоорганізовуватися до навчальної діяльності, доведення роботи до кінця;
- загальнокультурну: дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися в контексті змісту;
- соціальну: розвивати вміння з повагою ставитися до вчителя, однокласників;
- інформаційну: навчати учнів використовувати інформацію в житті, користуватися різноманітною довідниковою літературою.
Формування предметних компетентностей:
Літературне читання:
- літературознавчої: збагатити знання дітей про дитинство великого українського поета Т. Г. Шевченка, працювати над виразним, правильним читанням; розвивати навички читання тексту в особах; правильно інтонувати речення, переказувати оповідання близько до тексту, розвивати зв’язне мовлення, мислення;
- емоційно-ціннісної: вчити висловлювати власні думки щодо прочитаного, висловлювати власне ставлення, аналізувати дії та вчинки героя, розвивати вміння визначати почуття, переживання героя твору, під час читання передавати своє ставлення до описаного, робити висновки з прочитаного;
- загальнокультурну: розвивати пам'ять, увагу,творче мислення, розвивати навички швидкого, виразного читання з розумінням прочитаного, уміння акумулювати набуті знання,застосовувати їх під час виконання завдань, виховувати виховувати інтерес до вивчення біографії великого Кобзаря, любов до рідної мови, патріотичні почуття.
Українська мова:
Формування предметних компетентностей:
Загальнокультурна
Здоров’язбережувальна
Обладнання: портрет Т. Шевченка ,відеоматеріал "Дитинство Тараса Шевченка",відеофізкультхвилинка, таблиці Шульте, квіточки зі словами для віночка, ілюстрації.
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
1.Дихальні вправи
2.Робота з таблицями Шульте
3. Робота в парі.
Учні самостійно вчаться читати вірш з різною інтонацією (весело, замріяно, здивовано). (на екрані)
Щовесни, коли тануть сніги
І на рясті просяє веселка,
Повні сил і живої снаги,
Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Маршрутна криптограма
(Немає хати без родини, а Шевченка без України.)
ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Перегляд відео "Дитинство Тараса Шевченка"Вступне слово вчителя.
Він побачив світ 9 березня 1914 року в с. Моринці Звенигородського повіту на Черкащині в родині кріпаків Григорія Івановича і Катерини Якимівни Шевченко.
У похилій хаті, край села, над ставом чистим і прозорим. Життя Тарасику дала кріпачка — мати, вбита горем.
Того дня народилася панові Енгельгардові ще одна кріпацька душа а Україні — її гордість і слава, її великий народний співець.
Жили батьки в злиднях, багато працювали, щоб прогодувати сім’ю, а сім’я була чималенька — п’ять сестричок Тарасових і двоє братів. А звали їх: Катерина, Ярина, три Марії, Микита і Йосип.
2. Повідомлення учнів. Випереджальне завдання:дитячі роки Т.Шевченка:
Старша сестра Катерина була Тарасові за няню. Вона доглядала меншеньких дітей, годувала їх, коли батьки працювали на панському полі, поралася в хаті й надворі.
Тарас дуже любив свою сестричку — няню, слухався її. Він був допитливий, вразливий, усім цікавився. Любив малий Тарас бавитися з дітворою, а ще більше слухати казки, пісні. Прийде, бувало, мати з роботи, сяде відпочивати, згорнувши свої натруджені за день руки, а він до неї горнеться, просить казку розказати, пісні заспівати.
А ще більше любив Тарас розповіді діда Івана Шевченка про славного батька Максима, гайдамаків, про Гупалівщину, Івана Ґонту. Слухати його збиралась не тільки сім’я Шевченків, а й багато сусідів. Оповідання діда Івана будили у Тараса думи про долю кріпаків.
V. ОПРАЦЮВАННЯ ТВОРУ АНТІНА ЛОТОЦЬКОГО «МАЛИЙ ТАРАС ЧУМАКУЄ» (ст. 131-133 )ЗІНТЕГРОВАНО З ТЕМОЮ "ІМЕННИКИ - ВЛАСНІ ТА ЗАГАЛЬНІ .ВЕЛИКА БУКВА У ВЛАСНИХ НАЗВАХ" (ст.105)
Довідкове бюро
Чумак — в Україні візник і торговець, який перевозив на волах хліб, сіль, рибу та інші товари для продажу.
Баня — купол, дах, що має форму півкулі.
Ясир — бранці, полонені.
Пасинки — тут: нерідні діти.
Вольниця — селяни-кріпаки, ремісники і т. ін., що тікали від поміщиків та поселялися на окраїнах Московської держави й Польщі, здобуваючи таким чином певну незалежність.
Віл — бик, якого використовують як тяглову силу.
Чумацький шлях - це українська назва Галактики, у якій розташована наша сонячна система, а також усі зорі, які ми бачимо неозброєним оком.
3.Робота з іменниками "довідкового бюро"
-Пригадаємо, що таке іменник?
-Назвіть назви істот та неістот з "довідкового бюро"
4. Каліграфічна хвилинка
ім енн ни ик
іменник іменник
5.Ознайомлення з правилом про власні іменники
- Яке слово пишеться з ведикої букви? (Чумацький шлях) Чому?
Всі слова, які ми пишемо з великої букви - це власні іменники.
- Як називаються іменники, що є назвами міст, сіл, вулиць, річок, гір, морів, прізвища, імена, по - батькові. (Власні іменники).
- Чому ці іменники називаються власними? (Даються одному предмету).
- Як пишуться власні іменники?
- Наведіть приклади власних іменників?
6. Виводять правило про загальні іменники.(ст.104)
Загальні іменники - це назви, що даються багатьом предметам. Загальні іменники пишуться з малої букви. Наприклад: місто, село, театр.
Відеофізкультхвилинка
7 .Повторне читання "ланцюжком"оповідання учнями
8. Аналіз змісту з вибірковим читанням
9. Гра „ Сплетемо віночок власних і загальних іменників "
Робота над вправою 253
- Випишіть із вправи власні іменники та загальні, з якими вони пов'язані.
Зразок: село Моринці.
( Перевірка: на дошці квіточки зі словами : один учень створює віночок з загальними назвами ,інший - з власними)
10. Інтерактивна гра «Ланцюжок».
— Що сподобалося на уроці?
— Для чого Антін Лотоцький подарував нам це оповідання? (Роздуми учнів.)
* Я знаю що Тарас народився в…
* Мені відомо, що він дуже любив…
* Я вважаю його…
* Мені подобаються його…
* Відома книга поета…
* Власні назви - це.....
* Загальні назви -це...
Читання:
1 група — читати і переказувати оповідання «Малий Тарас чумакує» (с. 131-133)
2 група — скласти продовження оповідання «Малий Тарас чумакує» (с. 131-133)
3 група — написати лист автору оповідання зі своїми міркуваннями.
Українська мова: ст.105 вправа 255