До розіграшу
залишилось:
12 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект інтегрованого уроку позакласного читання з музикою та образотворчим мистецтвом для 3-го класу на тему "Вчитайся, вслухайся в Шевченкове слово"

Про матеріал

Інтегрований урок позакласного читання з музикою та образотворчим мистецтвом

Тема. Вчитайся, вслухайся в Шевченкове слово

Мета. Продовжити ознайомлення учнів з красою, неповторністю, чарівністю Шевченкового слова, його біографічними даними, багатогранним талантом художника; розкрити багатство пісенної творчості на слова Шевченка; показати глибину почуттів, художність образів у творах Великого Кобзаря; викликати бажання глибше пізнати його творчість. Розвивати пам'ять, мислення, усне мовлення, читацькі інтереси. Виховувати в учнів любов і шану до народного поету.

Обладнання: виставка книг Т.Г.Шевченка на стенді, альбом «Державний музей Т.Г.Шевченка», записи пісень на слова Т.Г. Шевченка, портрет Т.Г.Шевченка, дитячі малюнки до віршів, картки з завданнями, магнітофон.

Перегляд файлу

 

 

Інтегрований урок позакласного читання з музикою та образотворчим мистецтвом

Тема. Вчитайся, вслухайся в Шевченкове слово

Мета. Продовжити ознайомлення учнів з красою, неповторністю, чарівністю Шевченкового слова, його біографічними даними, багатогранним талантом художника; розкрити багатство пісенної творчості на слова Шевченка; показати глибину почуттів, художність образів у творах Великого Кобзаря; викликати бажання глибше пізнати його творчість. Розвивати память, мислення, усне мовлення, читацькі інтереси. Виховувати в учнів любов і шану до народного поету.

Обладнання: виставка книг Т.Г.Шевченка на стенді, альбом «Державний музей Т.Г.Шевченка», записи пісень на слова Т.Г. Шевченка, портрет Т.Г.Шевченка, дитячі малюнки до віршів, картки з завданнями, магнітофон.

Хід уроку.

  1. Організація класу

Девіз уроку. Щовесни, коли тануть сніги,

                        І на рясті просяє веселка

                        Повні сил і живої снаги,

                        Ми вшановуєм память Шевченка.

  1. Оголошення теми уроку 

Ну щоб, здавалося, слова…

Слова та голос – більш нічого,

А серце бється – ожива,

Як їх почує!.. Знать од Бога

І голос той, і ті слова

Ідуть між люди…

  • Саме цими словами Шевченка я хочу розпочати наш урок позакласного читання, присвячений творчості Великого Кобзаря.
  1. Вступне слова вчителя
  • Сьогодні ми будемо говорити про життєвий та творчий шлях геніального сина українського народу Тараса Шевченка, бо це він мав справді «од Бога і голос, і ті слова, які пішли між люди». І бються схвильовано серця українців при читанні його творів, при спогляданні його картин. Навіть в найтяжчі часи в родинах українців зберігались книги з його творами. А ті, кого лиха доля в пошуках кращого життя гнала на чужину, разом з Біблією, грудочкою рідної землі везли в ті далекі краї «Кобзар» Т.Г.Шевченка. І він разом з ними промовляв: «…Я так люблю мою Україну убогу».
  1. Робота з виставкою книг та репродукціями його художніх творів
  • Діти, розгляньте виставку книг на стенді.
  • Як називалась найперша збірка творів Т.Г.Шевченка?
  • Чому поет вибрав саме таку назву? (Тому що кобзарі – це співці, переважно сліпі, що ходили від села до села і в своїх піснях розповідали правду життя українського народу.)
  • Подивіться, які збірки віршів Т.Г.Шевченка видано для дітей?
  • Але Т.Г.Шевченко не тільки геніальний поет, він ще великий художник. І в мене на стенді є альбом «Державний музей Т.Г.Шевченка», в якому є репродукції з його картин.
  1. Розкриття теми уроку
  • Наш урок ми побудуємо у вигляді усного журналу, який матиме 5 сторінок. Кожну сторінку журналу презентуватиме певна група дітей. Ітак, перша сторінка журналу – «Сторінки з біографії», яку представить група «Дослідники».
  1. Повідомлення учнів про життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка
  • На цій сторінці усного журналу наші дослідники повідають нам про життя і творчість Т.Г.Шевченка. (Розповідь учнів).
  1. Друга сторінка нашого журналу називається «Кобзар»

 Книгу «Кобзар» український народ поставив на першому місці серед  своїх духовних скарбів. Поезії, що входять до неї, складались на тернистих шляхах поетового життя. Писались і в мандрах, і в неволі, і в засланні. Кожен, хто відкриє томик «Кобзаря», відчує, що книгу написала людина, яка по крутих схилах життя піднеслась до вершин мудрості. «Кобзар» - книга невичерпна, книга навіки.

  • Зараз учні з групи «Декламатори» прочитають напамять вірші Т.Г.Шевченка з дитячих збірок. (Декламування віршів учнями).
  • Які вірші ввійшли в дитячі збірники? (Про природу, про Тарасове дитинство, про тяжке життя українського народу).
  1. Третя сторінка нашого журналу – «Шевченко – художник»
  • Творчість Т.Г.Шевченка - художника посіла особливе місце в розвитку українського образотворчого мистецтва. Більше 1200 робіт налічує мистецька спадщина Тараса Григоровича. Художню освіту Шевченко здобув у Петербурзькій Академії мистецтв. Вчився він у видатного художника Карла Брюлова. У 1840 році художник створив автопортрет (значить намалював свій портрет), на якому постає схвильованим, готовим до боротьби. (Показую автопортрет Шевченка).

У 1842 році Шевченко створив картину «Катерина», в якій з великою силою правди розкрив трагедію поневоленої жінки. Погожий день, спокійний український краєвид з вітряком – і раптом сумний-сумний вираз юного жіночого обличчя; опущені очі, похилена голова… Шевченко засуджував  тяжке становище жінки в тогочасному суспільстві. Багато картин присвятив художник своєму засланню в Казахстані. Шевченко пише портрети відомих людей того часу. (Показую репродукції картин).

  • Учні з групи «Художники» не тільки прочитали вірші Шевченка, а й намалювали ілюстрації до них. (Учні виходять до дошки, показують свої малюнки і називають вірші, до яких вони намальовані).
  1. Четверта сторінка усного журналу «Пісні на слова Т.Г.Шевченка»
  • Учні з групи «Піснярі» розкажуть нам, які вірші Тараса покладені на музику.

Розповідь учнів: «Ми читали вірші, що покладені на музику і стали піснями: «Садок вишневий коло хати…», «Зацвіла в долині…», «Думи мої, думи мої…», «Зоре моє вечірняя…», «Заповіт». Зараз ми заспіваємо пісню «Зацвіла в долині…», а ви підспівуйте». (Учні виконують пісню «Зацвіла в долині…»).

  • Ліричні пісні мі можемо співати вдома, на вулиці, але є пісні святі, які стали символами пам’яті про Т.Г.Шевченка це: «Реве та стогне…», «Думи мої, думи мої…», «Заповіт».
  1. - Пята сторінка нашого журналу називається «Народ про Шевченка»

Імя Тараса Шевченка жило і завжди буде жити серед українського народу. Народ творив про нього легенди, вишивав його портрети на полотні, малював, вирізблював, будував йому памятники, та найкращим памятником Тарасові стало слово народне, бо слово вічне.

Творча робота

  • Перед вами лежать конверти з завданнями, в цих конвертах є частини прислівїв. Вам треба зєднати ці частини, щоб утворилися прислівя про Тараса Шевченка.
  • Шевченко Тарас наче….

зорі.

  • Шевченкові твори сяють, мов…

сонце для нас.

  • Шевченків «Кобзар» - то для народу…

не забудем.

  • Ми Шевченка славить будем і ніколи…

великий дар.

 

(Учні читають складені прислівя).

  1. Підсумок
  • Наш урок добігає кінця. Ми з вами багато узнали про життя Тараса, його поетичну та художню творчість, про те, як його любить народ. І щоб перевірити, що ви запамятали на цьому уроці, давайте розгадаємо кросворд.

С

А

Д

О

К

 

 

 

 

Н

Е

В

О

Л

І

 

 

В

Е

Р

Б

И

 

 

 

 

 

 

З

О

Р

Е

 

 

 

М

А

Т

И

 

Д

Н

І

П

Р

 

 

 

 

  • Якщо ми запишемо пропущені слова, то дізнаємося ключове слово у виділеному стовпці.
  1. … вишневий коло хати (садок)
  2. Поговорим тихесенько в … з тобою (неволі)
  3. Додолу … гне високі, горами хвилі підійма (верби)
  4. … моя вечірняя, зійди над горою (зоре)
  5. Поклала … коло хати маленьких діточок своїх (мати)
  6. Реве та стогне … широкий (Дніпр)
  • Чи сподобався вам урок?
  • Що нового ви дізналися про Тараса Шевченка?
  • Які вірші вам найбільше сподобались?
  • На закінчення послухайте пісню на слова Т.Г.Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий…» (Учні слухають стоячи).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Енергодарський навчально – виховний комплекс № 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок позакласного читання з музикою та образотворчим мистецтвом

 

                                                                                                                   Ситник Віра Миколаївна,

                                                                                                             вчитель початкових класів

                                                                                   ЕНВК № 1,

   спеціаліст, старший учитель

 

 

 

 

 

 

 

 

Енергодар

2012 р.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
2 січня
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку