Урок
літературного читання
у 2 класі
Творчість Івана Франка. Казка «Лисичка і Рак»
Лупашко Т.М.
Вчитель початкових класів,
спеціаліст І категорії
Тема. Ознайомлення з життям і творчістю Івана Франка. Іван Франко «Лисичка і Рак»
Мета : продовжити залучати учнів до пізнання чарівного світу казок, ознайомити з новими сторінками біографії І.Я.Франка та казкою «Лисичка і Рак»;
формувати вміння аналізувати прочитане і складати свої висловлювання, вміння працювати в групі і в парах, самостійно здобувати необхідну інформацію з підручника;
розвивати вміння характеризувати персонажів відповідно їх вчинків, зв’язне мовлення учнів;
збагачувати знання учнів про життя та звички тварин, словниковий запас;
виховувати почуття поваги до слабшого, шанобливе ставлення один до одного.
Обладнання: портрет І. Я.Франка, ілюстрації до казок, відео біографії І.Я.Франка, енциклопедія «Франко від А до Я», вікторина «З якої казки?», картки зі словами, картки з прислів’ями,ілюстрації персонажів( Рак, Лисиця).
Тип уроку: урок набуття нових знань.
Освітні галузі : мовно-літературна, соціальна, громадянська.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організаційний момент.
Шкільний мелодійний дзвінок
Покликав усіх нас на урок,
Тож не будемо гаяти часу
І полинемо разом із класом
В гарну Країну знань.
2. Психологічне налаштування на урок.
- Намалюйте сонечко . Яке воно?
- Уявіть, що сонечко – це ви. І так, як сонечко зігріває все навколо, так і ви своїми променями посилаєте навколо і один одному тепло, світло, радість, позитив. З таким чудовим настроєм почнемо урок, тоді він буде дуже продуктивним.
3. Актуалізація знань учнів.
1) Розповідь вчителем про казку.
А чи любите ви казки? Звідки вони з’явилися? Ось і послухайте.У сиву давнину із сонячних променів, аромату фіалок і таємничої живої води народилася казка. Світ Божий відразу повеселішав. Казка навчила людей любити красу, дарувати натхнення, творити добро.
Казка
любити дарувати творити
красу натхнення добро
- Розгляньте ілюстрації. Хто знає ці казки? Чому вчать вони?
3) Складання асоціативного куща до слова казка.
- Діти, а з якими словами ви асоціюєте слово казка?
принцеса
розум чарівність
правда жили- були
Казка
звірі фантазія
мудрість
ІІ. Основна частина.
Запитала мишка мишку:
Мишка їй відповідала:
Про кого скоромовка? А що ж їсть мишка ?
Вправляння учнів у скоромовленні.
похід – (хід)
пам’ятаю - (м’ята)
сонечко - (сон)
корабель - (кора)
Вікторина «З якої казки?»
до Я» учнями у підручнику. Ст.93
Музична фізхвилинка «Дівчинка русява»
До пухнастого хвоста личить шубка їй руда.
Як рушає полювати, не виходить зайчик з хати.(Лисиця)
Він не ходить, а задкує,
Рибка з нього, знай, кепкує.
Має клешні той дивак,
Здогадалися – це…(Рак).
2). Словникова робота. Робота у групах.
І група – самостійне з’ясування значення слів у підручнику (ст..94) неборак, кепкувати.
ІІ група – пояснення незрозумілих слів та висловів:
Великодню п’ятницю – п’ятниця напередодні Великодня.
Побитися об заклад - сперечатися на яку-небудь річ.
Курява – пил, що нависає у повітрі або осідає на поверхні чого-небудь.
ІІІ група – знайти і прочитати слова, що є синонімами (насміхатися, кепкувати).
4) Робота в парах Характеристика персонажів.
- Визначте риси характеру персонажів, вставивши потрібні закінчення.
злодійкуват…
довірлив…
х итр…
Лисиця брехлив… Рак
кмітлив…
запальн…
нечемн…
Так Не знаю Ні
Де сила не візьме, там розум допоможе.
Не копай іншому ями – бо сам у неї упадеш.
ІІІ. Заключна частина.
Порівняти . що спільне, а що відмінне із казкою І. Я.Франка?