Урок із літературного читання

Про матеріал
Конспект підсумкового уроку із літературного читання за темою "Пєси та казки". Можна використовувати для провдення уроків літературного читання у початковій школі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Нестандартний урок – вистава у 3 класі. Підготувала. Чепелюк Л. О. Вчитель Щекичинської ЗШ-ІІ ст.

Номер слайду 2

 Мета: закріпити знання, одержані під час вивчення розділу « П’єси – казки», дати ширші уявлення про фольклорні джерела; створювати умови для спілкування на основі літературних творів; розвивати читацькі та акторські здібності; виховувати бережливе ставлення до природи. Матеріал до уроку. Тематична виставка книг, ілюстрації, м’які іграшки казкових героїв, декорації до казки. Тема. Урок з позакласного читання « Старі казки на новий лад».

Номер слайду 3

 І. Організація класу.ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Вступне слово вчителя. Чи були ви коли-небудь у театрі? Які вистави бачили ви по телевізору? Коли дивились уважно виставу, то, звичайно, бачили і акторів, які виконували ролі. А якщо це була лялькова вистава, то акторами були ляльки, які зображували персонажів твору. Щоб показати виставу, спочатку треба вибрати п’єсу, розділити ролі, розучити їх, провести репетиції. До цієї роботи залучаються і декоратори-художники, які малюють декорації. А декорації – це встановлене на сцені зображення місця й обстановки дії. Керує театральною виставою режисер. Хід уроку

Номер слайду 4

А чи спадало комусь із вас на думку попробувати себе в ролі актора? Якщо так, то сьогодні і ви зможете спробувати стати акторами, і декораторами, і режисе- рами. Я вам допоможу навчитися читати за ролями, передавати свої почуття, відтворювати міміку, жести, рухи дійових осіб.ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Номер слайду 5

Вчитель . Розпочнемо з уже нами вивченої на попередніх уроках п’єси-казки « Бабусина пригода». Підготовка до читання за ролями.2. Оформлення декорацій.3. Постановка п’єси-казки («Бабусина пригода», див. «Позакласне читання, 3 клас). Вчитель. Чи припали вам до душі герої цієї казки? Напевно, вам хотілося б іще попрацювати акторами. А давайте ми придумаємо свою казку, щоб була вона продовженням до уже відомої народної. Ну, наприклад, до казки « Пан Коцький». 1. Сладання учнями продовження казки. Вчитель. Молодці! Старалися усі немарно. А чи не хотіли б ви послухати продовження до цієї казки ,складене Світланою Прудник, заслуженою журналісткою України?ІV. Робота над матеріалом уроку. 

Номер слайду 6

2. Читання змісту авторської казки . Вчитель. Чи сподобалася вона вам? А тепер давайте попробуємо перетворити її на п’єсу – казку. Режисером дозвольте бути мені, акторами та декораторами будете ви. Чи згідні ви на такий варіант? 1. Постановка п’єси – казки « Бублики для пана Коцького»Дійові особи. Автор Пан Коцький Лисичка Зайчик Вовк Кабан Ведмідь. Літо. Лісова галявина. Біля Лисиччиної хатки сидить пан Коцький.

Номер слайду 7

Автор. Захотілося пану Коцькому вареників. Отому самому, що його господар із дому вигнав, а Лисичка до себе жити запросила. Каже він Лисичці: Пан Коцький. Звари-но, господинечко, вареничків! Дуже хочеться. Лисичка. Сметани немає. Пан Коцький ( облизнувся й знову просить): Звари без сметани. Лисичка. Сиру немає. Пан Коцький. То хай будуть без сметани й сиру, ( зітхаєпан Коцький). Автор. Наварила Лисичка галушок, бо вареники без сиру й сметани – то ж і є галушки. Наївся пан Коцький, подякував і каже: Пан Коцький. Смачні галушки, та вареників хочеться.

Номер слайду 8

Пан Коцький. Смачні галушки, та вареників хочеться. Автор. Наступного дня Лисичка розбудила пана Коцького раненько, поклала в торбинку гроші і відправила на ярмарок. Лисичка. Купиш сиру і сметани – будуть вареники. Автор. От іде пан Коцький лісовою стежкою, а гроші в торбинці – дзень–дзень. Той дзенькіт почув Зайчик, вистрибнув на стежку та й питає: Зайчик. А куди це Ви, пане Коцький, ідете? Чи не на ярмарок? Пан Коцький. На ярмарок, по сир і сметану. Вареники у нас завтра будуть. А ти чого допитуєшся? Вареників хочеш? Зайчик. Ні, не вареників. ( зітхнув )Бублика мені дуже хочеться. Такого кругленького і з дірочкою. Пан Коцький. Буде тобі бублик. Автор. І далі пішов стежкою – дзень-дзень гроші в торбинці. А неподалік у кущах Вовк ховався. Почув він ту розмову і йому закортіло бублика з ярмарку. Просити пана Коцького соромно – він же не Зайчик маленький. Тоді Вовк як закричить страшним голосом: 

Номер слайду 9

Вовк. І мені купіть бублика на ярмарку! Автор. Тільки пан Коцький не злякався, а запитує: Пан Коцький. А кому це – мені? Вовк. Тому, хто в кущах сидить. Пан Коцький. Буде й Вам бублик. Автор. Коли Вовк кричав, то розбудив Кабана, що спав під дубом. Він із-за дерева й питається пана Коцького, коли той підійшов: Кабан. То це Ви усім бублики на ярмарку купуєте? Принесіть і мені! Пан Коцький. Кому – мені? Кабан. Тому, хто під дубом спить. Автор. І Кабан знову заснув. А пан Коцький далі йде – дзень-дзень гроші в торбинці. Ведмідь. Стій!Автор. Раптом хтось пану Коцькому згори, із липи гукає. Там, на дереві, Ведмідь сидів – чекав, може, бджоли запросять його меду покуштувати.

Номер слайду 10

Ведмідь. Скажіть, у якому вусі у мене дзвенить? Автор. Підвів голову догори кіт, та за густим гіллям нікого не видно. Пан Коцький. То не у вусі дзвенить, а гроші в торбинці – на ярмарок іду. Сиру й сметани купити на вареники, а ще по бублику Зайчику, Тому, хто в кущах сидить, і Тому, хто під дубом спить. Ведмідь. Та що ж це діється у нашому лісі! Усім по бублику з ярмарку, а про мене забули?! І мені принесіть! Пан Коцький. А кому – мені?  Ведмідь. Тому, хто на дереві сидить. Автор. Ось уже і ярмарок. Пан Коцький найперше бубликів накупив – усім, з ким розмовляв на лісовій стежці. А коли підійшов до молочниці – грошей на сир і сметану вже не було. Пан Коцький. Не біда, зате круглих бубликів усім вистачить і ще один Лисичці на гостинчик принесу.

Номер слайду 11

Автор. Та й пішов додому тією самою стежкою. Під липою бублик залишив – Тому, хто на дереві сидить, під дубом – Тому, хто під дубом спить, під кущем – Тому, хто в кущах сидить. А Зайчик його на стежці виглядав. І так зрадів бублику, що навіть забув подякувати, пострибав, промовляючи: Зайчик. Він кругленький! І з дірочкою! Автор. Удома пан Коцький дістав із торбинки Лисичці бублик: Пан Коцький. Гостинчик із ярмарку, призволяйся, господинечко. Лисиця. Де сир і сметана? Пан Коцький. Немає. ( опускає голову ) Грошей не вистачило.

Номер слайду 12

Автор. Лисичка й не допитувалася дуже – знала, як швидко гроші на ярмарку витрачаються. Наступного ранку вона сама на ярмарок пішла, вкинувши до торбинки останню монету, яка в неї була. Йде і думає: Лисиця. Що краще купити: сир чи сметану? На сир і сметану грошей не вистачить. Автор. Аж назустріч їй стежкою Зайчик стрибає. Спинився оддалік і каже: Зайчик. Я залишу на стежці монету – купи пану Коцькому бублик. Автор. І пострибав геть. Тут і Вовк із кущів повний кошик грибів висунув і каже: Вовк. Продай на ярмарку – гриби гарні. І купи пану Коцькому бублик від Того, хто у кущах сидить. Автор. Кабан Лисичку проспав – нічого про ярмарок не казав. Зате Ведмідь уже чекав її під липою з кошиком малини.

Номер слайду 13

Ведмідь. Це продаси та пану Коцькому бублика купиш від Того, хто на дереві сидить. Тільки ж дивись – кругленького і з дірочкою!Автор. Лисичка так і зробила. Гриби і ягоди попродала, а на ті гроші купила бубликів в’язочку, та ще й на сир і сметану вистачило. Коли вона додому верталася, то всіх: і Ведмедя, і Кабана, і Вовка із Зайчиком на вареники запросила. А чого ж – звірі колись пана Коцького теж обідом пригощали. Вони так вареників із сиром та сметаною понаїдалися, що бубликів уже й не схотіли, віддали свою в’язочку Зайчикові. Кажуть, він і досі лісом стрибає і всім розказує, що бублики кругленькі і з дірочками. Щоправда, на тій в’язочці залишилися тільки дірочки від бубликів. 

Номер слайду 14

Проходить у вигляді технології « Інтерв’ю». Вчитель. Чи сподобалася вам постановка цієї казки? Чи хотілося б вам ще поставити якусь виставу? Якого жанру вам більше до вподоби п’єси? Чи припала вам до душі професія актора? Хто із вас мріє в майбутньому стати актором? Які риси, на вашу думку, потрібно розвивати, щоб здійснилася ваша мрія?V. Закріплення вивченого матеріалу. 

Номер слайду 15

 Технологія « Незакінчене речення»Вчитель. Продовжіть думку: « Казка навчає цінувати дружбу, бо…»VІ. Підсумок уроку

pptx
Додав(-ла)
Чепелюк Лідія
Додано
16 березня 2020
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку