Урок "Ізраїльсько-Юдейське царство"

Про матеріал
Тема. Ізраїльсько-Юдейське царство Мета: охарактеризувати природні умови, суспільство та повсякденне життя Давньоєврейського царства; проаналізувати причини розвитку та занепаду Давньоєврейської держави; проаналізувати Біблію як історичне джерело; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  характеризувати природні умови, суспільство та повсякденне життя Давньоєврейського царства;  аналізувати причини розвитку та занепаду Давньоєврейської держави;  характеризувати Біблію як історичне джерело;  показувати на карті межі Давньоєврейської держави та міста Єрусалим;  позначати на контурній карті територію Ізраїльсько-Юдейського царства. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, атлас, історична карта, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд, мультимедійна презентація.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Ізраїльсько-Юдейське царство

Мета: охарактеризувати природні умови, суспільство та повсякденне життя  Давньоєврейського царства; проаналізувати причини розвитку та занепаду Давньоєврейської держави; проаналізувати Біблію як історичне джерело; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •           називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •           застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  •           характеризувати природні умови, суспільство та повсякденне життя Давньоєврейського царства;
  •           аналізувати причини розвитку та занепаду Давньоєврейської держави;
  •           характеризувати Біблію як історичне джерело;
  •           показувати на карті межі Давньоєврейської держави та міста Єрусалим;
  •           позначати на контурній карті територію Ізраїльсько-Юдейського царства.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, атлас, історична карта, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд, мультимедійна презентація.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Графічний диктант.

«Так»     - «Ні»

  1. Ханаан розташована на східному узбережжі Середземного моря. +
  2. Фінікійці заселили північ цього краю у ІІІ тис. до н.е. +
  3. На північ від Ханаану простяглися гори Лівану. +
  4. Ханаана чудово підходила для сільського господарства. –
  5. Кедр може жити до тисячі років. +
  6. Найбільшого розквіту міста Фінікії досягли у ІІІ – ІІ тис. до н.е. –
  7. Більшість міст розташовувались на морському узбережжі. +
  8. У фінікійців було поширене піратство. +
  9. Фінікійці будували найбільші кораблі того часу. +
  10.         Найдорожчу фарбу фінікійці добували з молюсків. +
  11.         Фінікійський алфавіт налічував 33 букви. –
  12.         Карфаген став найбільш відомою колонією. +
  1. Історична задача.
  • Розв’яжіть хронологічну задачу, позначивши обчислення на лінії часу.

Скільки років минуло від заснування міста Карфаген?

2019 + 823 – 1 = 2841 рік

  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на історичній карті:
  • територію Фінікії;
  • гори Лівану;
  • територію фінікійських поселень;
  • фінікійські торговельні шляхи.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Танцюючі чоловічки».
  • Розшифруйте слово.

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Б

І

Б

Л

І

Я

  • Що таке біблія?
  • Чи вірите ви в те, що Біблія може бути історичним джерелом?
  • Про що вона може нам розповісти?
  • Сьогодні ми довідаємося про що саме можна дізнатися з Біблії та визначимо, у чому цінність Біблії як історичного джерела.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте текст з дитячої Біблії.
  • Доведіть, що Біблія дійсно є історичним джерелом для істориків.
  • Які саме історичні відомості вам вдалося дістати з неї?
  • Хто такі євреї?
  • Хто очолював племена євреїв?
  • Для чого було складено Десять заповідей?
  • Кому поклонялися Євреї? (Ягве)
  1. Робота з історичною картою (с. 76).
  • Розгляньте фрагмент карти на с. 76 та виконайте завдання.
  • Знайдіть регіон, який має назву Палестина, і місто Єрусалим.
  • Простежте кордони Ізраїльсько-Юдейського царства (Давньоєврейської держави)
  • Чи збігаються межі Палестини з кордонами Ізраїльсько-Юдейського царства?
  • Чи можна назвати Палестину сусідом Фінікії? Чому?
  • Що можна довідатися про природні умови Палестини?
  • Які водойми розташовані на її території? (Мертве море та річка Йордан)
  • Чи можемо ми дізнатися за картою, що було провідним заняттям євреїв?
  1. Вибіркове читання.
  • Знайдіть та зачитайте відповіді на запитання.
  • Чим займалися євреї?
  • Чому євреї не скрізь могли займатися землеробством?
  • Що робили євреї?
  • Що одягали євреї?
  1. Кероване читання.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 80.
  • Сформулюйте короткі тези.

Орієнтовний вигляд тез:

  • Саул – перший єврейський цар.
  • Ізраїльсько-Юдейське царство зі столицею Єрусалим.
  • Розквіт царства за Давида та Соломона.
  • Розпад царства Саула.
  • «Вавилонський полон».
  • Що зробив кожен із названих царів Давньоєврейської держави?
  • З ким пов’язують її розквіт та занепад?
  • Що таке «вавилонський полон»?
  1. Робота в парах.
  • Перейдіть за посиланням та опрацюйте додаткову інформацію.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\10. Ізраїльсько-Юдейське царство\qr-code.png

  • Запишіть твердження, які доводять, що царі Давид та Соломон дійсно вражали сучасників.
  1. Робота з таблицею.
  • Заповніть таблицю.

Правління Давида та Соломона

 

Давид

Соломон

Роки

1005 – 965 рр. до н.е.

965 – 935 рр. до н.е.

Столиця

Єрусалим

Єрусалим

Діяльність

  • переміг воїна-велетня Голіафа;
  • створив гвардію з іноземців – філістимлян та критян;
  • провів перепис населення;
  • розширив територію Ізраїлю до Чорного моря.
  • за допомогою дипломатії намагався зміцнити державу;
  • розбудовував місто;
  • збудовано Єрусалимський храм на честь Ягве;
  1. Аналіз ілюстрації (с. 81 підручника).
  • Протягом 1 хв уважно розгляньте ілюстрацію на с. 81.
  • Якими були двері , що вели до святилища?
  • Хто тримав металеву посудину з водою?
  • Скільки бронзових посудин ви нарахували? (5)
  • Що зберігалось у святилищі?
  • Зі скількох поверхів складалася комора? (3)
  • Яка довжина головного приміщення? (18 м)
  • Скільки світильників освітлювало Наву? (10)
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Хронологічна задача.
  • Розв’яжіть хронологічну задачу, позначивши обчислення на лінії часу.

Обчисліть, скільки років тривав «вавилонський полон».

 

588 – 539 = 49 років

На скільки років довше проіснувало Юдейське царство від Ізраїльського.

722 – 588 = на 134 роки

 

  1. Робота в парах.
  • Порівняйте ієрархію давніх єгиптян та євреїв.
  • Знайдіть спільні та відмінні ознаки.

  E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\10. Ізраїльсько-Юдейське царство\Структура-єврейського-суспільства.jpg

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Сенкан».
  • Складіть «СЕНКАН» до слова «Біблія».

Іменник

Два прикметника

Три дієслова

Речення з 4 слів

Іменник-синонім

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 25 підручника.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савченко Міра Матвіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
1641
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку